ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد آیت‌الله دستغیب از محکومیت شاگردانش

<p>آيت&zwnj;الله علی&zwnj;محمد دستغيب از مراجع تقليد منتقد حکومت ايران به شدت از صدور حکم حبس برای شاگردانش انتقاد کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش حديث سرو، تارنمایی که ديدگاه&zwnj;ها و سخنرانی&zwnj;های اين مرجع تقليد ساکن شيراز را منتشر می&zwnj;کند، به تازگی ۱۰ نفر از طلاب و شاگردان آیت&zwnj;الله دستغیب که در جريان حمله &laquo;عوامل لباس شخصی&raquo; به مسجد قبا در روز قدس، به &laquo;دفاع از خود&raquo; پرداخته&zwnj;اند، به پرداخت جزای نقدی تا سقف يک ميليون تومان و حبس به مدت هفت ماه و نفی بلد (اخراج از شیراز) به مدت دو سال و خلع لباس روحانيت محکوم شده&zwnj;اند. نام و اتهام اين افراد اعلام نشده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيت&zwnj;الله دستغيب در واکنش به اين احکام گفته است: &laquo;کينه چه چيزی را بر سر اين طلاب مظلوم خالی می&zwnj;&zwnj;کنيد؟ ما هيچ، اين بندگان خدا چه گناهی کرده&zwnj;اند که از يک طرف شهريه&zwnj;شان را قطع کرده&zwnj;ايد، از يک طرف بايد سربازی بروند، از يک طرف از نماز اخراجشان کرديد، حالا لباس هم از تنشان درمی&zwnj;آوريد تا کت و شلوار بپوشند؟&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزوده: &laquo;آقايی که برای طلبه&zwnj;های اين حوزه، حکم بريدی که حق نداريد پيش سيد علی&zwnj;محمد دستغيب برويد، دو سال بايد تبعيد شويد، سه سال از درس محروميد، مدتی خلع لباس شويد؛ اين روش&zwnj;ها صحيح نيست.&raquo;</p> <blockquote> <p>در سال ۸۹ دست&zwnj;کم ۴۲ نفر از شاگردان و هواداران آيت&zwnj;الله علی&zwnj;محمد دستغيب در شيراز بازداشت شدند</p> </blockquote> <p>اين مرجع تقليد گفته است: &laquo;هر کدام از اين طلبه&zwnj;ها، کم و زياد هزار نفر دوست و قوم و خويش دارند که اين حکم به گوششان می&zwnj;رسد. شما با اين کار همه اين افراد را نسبت به جمهوری اسلامی بدبين می&zwnj;کنيد و بعد هم تقصير بنده می&zwnj;اندازيد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>آیت&zwnj;الله دستغیب افزوده: &laquo;سخن بنده اين است که اگر می&zwnj;خواهيد جمهوری اسلامی برقرار باشد و نظام، يک نظام توحيدی و اسلامی باشد، اين راهی که شما پيش گرفتيد، صحيح نيست. حرف بشنويد، نصيحت قبول کنيد. اين احکامی که شما صادر می&zwnj;کنيد احکام اسلامی نيست. بی&zwnj;جهت افراد را زندان نکنيد. اگر می&zwnj;خواهيد زندانی شوند، اول بياوريد اتهامشان را معلوم کنيد (سپس) محاکمه&zwnj;شان کنيد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در سال گذشته دست&zwnj;کم ۴۲ نفر از شاگردان و هواداران آيت&zwnj;الله علی&zwnj;محمد دستغيب در شيراز بازداشت شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>موج بازداشت&zwnj;ها پس از درگيری روز جمعه ١٢ شهريور ۸۹ که بين حاميان حکومت ايران و هواداران آيت&zwnj;الله دستغيب رخ داد، آغاز شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيت&zwnj;الله دستغيب پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگیز رياست&zwnj;جمهوری سال ۸۸، بارها از حکومت ايران و برخوردهای امنيتی و قضايی با مخالفان انتقاد کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>انتقادات وی از حکومت، باعث شد که در يک سال گذشته يک بار دفتر و منزلش مورد حمله قرار گيرد و دو بار هم مسجد قبا که محل برگزاری نماز و سخنرانی وی است، حصارکشی شود.</p> <p>&nbsp;</p>

آيت‌الله علی‌محمد دستغيب از مراجع تقليد منتقد حکومت ايران به شدت از صدور حکم حبس برای شاگردانش انتقاد کرد.

به گزارش حديث سرو، تارنمایی که ديدگاه‌ها و سخنرانی‌های اين مرجع تقليد ساکن شيراز را منتشر می‌کند، به تازگی ۱۰ نفر از طلاب و شاگردان آیت‌الله دستغیب که در جريان حمله «عوامل لباس شخصی» به مسجد قبا در روز قدس، به «دفاع از خود» پرداخته‌اند، به پرداخت جزای نقدی تا سقف يک ميليون تومان و حبس به مدت هفت ماه و نفی بلد (اخراج از شیراز) به مدت دو سال و خلع لباس روحانيت محکوم شده‌اند. نام و اتهام اين افراد اعلام نشده است.

آيت‌الله دستغيب در واکنش به اين احکام گفته است: «کينه چه چيزی را بر سر اين طلاب مظلوم خالی می‌‌کنيد؟ ما هيچ، اين بندگان خدا چه گناهی کرده‌اند که از يک طرف شهريه‌شان را قطع کرده‌ايد، از يک طرف بايد سربازی بروند، از يک طرف از نماز اخراجشان کرديد، حالا لباس هم از تنشان درمی‌آوريد تا کت و شلوار بپوشند؟»

وی افزوده: «آقايی که برای طلبه‌های اين حوزه، حکم بريدی که حق نداريد پيش سيد علی‌محمد دستغيب برويد، دو سال بايد تبعيد شويد، سه سال از درس محروميد، مدتی خلع لباس شويد؛ اين روش‌ها صحيح نيست.»

در سال ۸۹ دست‌کم ۴۲ نفر از شاگردان و هواداران آيت‌الله علی‌محمد دستغيب در شيراز بازداشت شدند

اين مرجع تقليد گفته است: «هر کدام از اين طلبه‌ها، کم و زياد هزار نفر دوست و قوم و خويش دارند که اين حکم به گوششان می‌رسد. شما با اين کار همه اين افراد را نسبت به جمهوری اسلامی بدبين می‌کنيد و بعد هم تقصير بنده می‌اندازيد.»

آیت‌الله دستغیب افزوده: «سخن بنده اين است که اگر می‌خواهيد جمهوری اسلامی برقرار باشد و نظام، يک نظام توحيدی و اسلامی باشد، اين راهی که شما پيش گرفتيد، صحيح نيست. حرف بشنويد، نصيحت قبول کنيد. اين احکامی که شما صادر می‌کنيد احکام اسلامی نيست. بی‌جهت افراد را زندان نکنيد. اگر می‌خواهيد زندانی شوند، اول بياوريد اتهامشان را معلوم کنيد (سپس) محاکمه‌شان کنيد.»

در سال گذشته دست‌کم ۴۲ نفر از شاگردان و هواداران آيت‌الله علی‌محمد دستغيب در شيراز بازداشت شدند.

موج بازداشت‌ها پس از درگيری روز جمعه ١٢ شهريور ۸۹ که بين حاميان حکومت ايران و هواداران آيت‌الله دستغيب رخ داد، آغاز شد.

آيت‌الله دستغيب پس از انتخابات بحث‌برانگیز رياست‌جمهوری سال ۸۸، بارها از حکومت ايران و برخوردهای امنيتی و قضايی با مخالفان انتقاد کرده است.

انتقادات وی از حکومت، باعث شد که در يک سال گذشته يک بار دفتر و منزلش مورد حمله قرار گيرد و دو بار هم مسجد قبا که محل برگزاری نماز و سخنرانی وی است، حصارکشی شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.