ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش ٢.٧ درصدی جمعیت روستایی ایران در پنج سال اخیر

سرشماری سال ١٣٩۵ نشان می‌دهد که در پنج سال گذشته جمعیت ساکن در نقاط روستایی نسبت به سال ١٣٩٠ نزدیک به ٧٧٢ هزار و ۴۰۰ نفر کاهش یافته است.

سرشماری سال ١٣٩۵ نشان می‌دهد که در پنج سال گذشته جمعیت ساکن در نقاط روستایی نسبت به سال ١٣٩٠ نزدیک به ٧٧٢ هزار و ۴۰۰ نفر کاهش یافته است.

امیدعلی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران روز دوشنبه ۲۳ اسفند نتایج کلی سرشماری سال ١٣٩۵ را اعلام کرد.

بر این اساس کل جمعیت ایران در سال ١٣٩۵ به ٧٩ میلیون و ٩٢۶ هزار و ٢٧٠ رسید که نسبت به سال ١٣٩٠ نزدیک به ۴ میلیون و ٧٧۶ هزار نفر افزایش یافته است.

جمعیت ساکن در نقاط شهری از سال ١٣٩۵ معادل ۵٩ میلیون و ١۴۶ هزار و ٨۴٧ نفر بوده است که نسبت به سال ١٣٩٠ معادل ۵ میلیون و ۵٠٠ هزار و ١٨۶ نفر افزایش یافته است.

به‌گزارش مرکز آمار، جمعیت ساکن در نقاط روستایی در این مدت با کاهش محسوسی روبه‌رو بوده است. در سال ١٣٩۵ معادل ٢٠ میلیون و ٧٣٠ هزار و ۶٢۵ نفر ساکن در روستاها بوده‌اند که نسبت به سال ١٣٩٠ معادل ٧٧٢ هزار و ٣٨٣ نفر کاهش یافته است.

نسبت روستانشینی جمعیت ایران در سال ١٣٩۵ معادل ٢۵.٩ درصد رسیده است که منفی ٢.٧ درصد نسبت به سال ١٣٩٠ کاهش یافته است.

نرخ رشد جمعیت در سال ١٣٩۵ به ١.٢۴ درصد رسیده که نسبت به سال ١٣٩۵ صفر درصد افزایش داشته است.

به گفته رئیس مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، ۴۰ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۴۴۲ مرد در کشور زندگی کرده‌اند که دو میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۷۳ نفر نسبت به سال ۱۳۹۰ افزایش یافته است. تعداد زنان در سال ۱۳۹۵ معادل ۳۹ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۸۲۸ نفر بوده‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۰، ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۲۸ نفر افزایش یافته‌اند.

همچنین در سال ١٣٩۵ نسبت به سال ١٣٩٠، ٣ میلیون خانوار در ایران افزایش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.