ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک برنامه حاضر و آماده برای سال پیش‌ رو

روزهای آخر سال فرصت خوبی است تا فهرستی از تغییراتی که باید در سبک زندگی‌مان ایجاد کنیم تهیه کنیم و بالاخره به یک نتیجه قطعی برسیم که واقعا چه می‌خواهیم و چه می‌کنیم؟

روزهای آخر سال فرصت خوبی است تا فهرستی از تغییراتی که باید در سبک زندگی‌مان ایجاد کنیم تهیه کنیم و بالاخره به یک نتیجه قطعی برسیم که واقعا چه می‌خواهیم و چه می‌کنیم؟

من فهرستی از ایده‌های معمول را تهیه کرده‌ام که دغدغه خیلی از افراد است. بسیاری از آنها ایجاد تغییرات ساده‌ای هستند که اغلب به تعویق می‌افتند و نادیده گرفته می‌شوند. اگر دوست دارید یک تغییر موثر برای بهبود زندگی‌تان ایجاد کنید ممکن است این ایده‌ها بخشی از آنها باشند:

کارها رابه تعویق نیندازید

چیزی که باعث می‌شود خیلی‌ها به اهداف و خواسته‌های مهم زندگی‌شان نرسند این است که ترجیح می‌دهند به جای کار و تلاش جدی، استراحت و تفریح کنند. تا زمانی که کارهایتان را به آینده دور یا نزدیک موکول می‌کنید و فرصت‌های مهم زندگی‌تان را از دست می‌دهید نمی‌توانید به چیزهای مهم زندگی دست‌ پیدا کنید. اگر در پایان امسال احساس ناکامی می‌کنید، شاید به این دلیل است که کارها را جدی نگرفته‌اید و امیدتان به فردا بوده است.

رابطه‌های تازه‌ای شروع کنید

ممکن است در سال گذشته رابطه‌ای عاطفی یا دوستانه را به خاطر مشکلات و سوتفاهم‌های رایج در رابطه از دست داده باشید. مهم نیست که این روابط چگونه پیش رفته‌اند. اگر تصمیم گرفته‌اید که دیگر به یک رابطه بر نگردید و رابطه بهتری را شروع کنید اکنون زمان خوبی است که برای ایجاد آن تلاش کنید.

ایجاد رابطه‌های جدید دشوار است اما برای سلامت روان و احساس رضایت کلی از زندگی مفید هستند. اگر لازم است روی برخی از مهارت‌های اجتماعی کار کنید مثلا شرم و خجالت را کنار بگذارید، دانش خود را بهبود بدهید تا بهتر حرف بزنید، روی ظاهر خود کار کنید و تلاش کنید آدم‌ها را درک کنید.

بیشتر فعال باشید

همیشه مشکل چاقی نیست. خیلی از افراد به خاطر ماندن در خانه یا نشستن زیاد در محل کار خود تحرک کافی ندارند و این اثرات منفی خود را بر روی سلامت باقی می‌گذارد. کمر و گردن‌تان درد می‌کند؟ احساس خستگی می‌کنید؟ عضلات‌تان شل شده است؟ اینها عوارض بی‌تحرکی است. اراده کنید تا امسال بیشتر تحرک داشته باشید. ورزش‌های مناسب با وضعیت جسمی خود را انجام بدهید و به فکر بهبود وضعیت جسمی‌تان باشید.

وزن اضافه را دور بریزید

کاهش وزن برای بسیاری از آدم‌ها یک تصمیم عملی نشده مهم است. ترکیب یک رژیم غذایی مناسب و سالم و ورزش هدف خیلی از آدم‌هاست اما اغلب شکست می‌خورد. همه چیز به اراده خودتان بستگی دارد. لازم است یک بار یک تصمیم قاطع بگیرید و بدون هیچ چون و چرایی پایبند آن باشید. یک لحظه تصور کنید که سال بعد همین موقع این خواسته را از فهرست کارهای نکرده خط بزنید.

کمی بیشتر پول در بیاورید

حتی افراد بسیار ثروتمند هم به فکر افزایش درآمد هستند. هدف انسان‌ها از درآمد بیشتر با هم متفاوت است اما درآمد خوب برای داشتن یک زندگی راحت‌تر مهم است و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند؛ مگر اینکه شما به فرقه و گروه خاصی تعلق داشته باشید که ضرورتی برای درآمد بیشتر احساس نکنید. اگر می‌خواهید زندگی‌تان را بهبود ببخشید به فکر راه‌های تازه افزایش درآمد باشید. خوشبختانه فرصت‌هایی برای کار از طریق اینترنت، کار در خانه و آزاد وجود دارد که می‌تواند به افزایش درآمد شما کمک کنند.

یک شهروند مسئول و اخلاق مدار باشید

در سال جدید می‌توانید به مسئولیت‌های شهروندی بیشتر توجه کنید. یک انسان متمدن و فرهیخته باشید. برای این‌کار لازم نیست کارهای بسیار دشواری انجام بدهید. خود را مسئول جامعه و جهانی بدانید که در آن زندگی می‌کنید. مواد غذایی قابل مصرف را دور نریزید، زباله‌ها را تفکیک کنید، بی دلیل  ابزار و لباس نخرید، انرژی را هدر ندهید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و از مواد بازیافتی استفاده کنید. هر رفتاری را که به بهبود کیفیت زندگی خودتان و دیگران کمک می‌کند، می‌توانید به مسئولیت‌های شهروندی خود اضافه کنید و بر طبق آن عمل کنید.

مهربان‌تر و مودب‌تر باشید

رفتار خوب بخشی از جامعه متمدن است. خوش رفتاری ارتباط با دیگران را بهبود می‌دهد و مانع آزار دیگران می‌شود و از شما شخصیت قابل احترام و دوست‌داشتنی می‌سازد. با دیگران مهربان باشید. افراد نامحترم و بی ادب را از زندگی‌تان حذف کنید و یاد بگیرید چطور به دیگران نه بگویید.

زندگی خوشحال‌تری بسازید

برای زندگی شاد، کاهش استرس کافی نیست. زندگی شاد را باید با چیزهای مختلفی بسازید. برای داشتن یک زندگی شاد باید به اندازه کافی بخوابید، به اندازه کار کنید، تفریح کنید، خودتان را دوست داشته باشید، رابطه‌های درست بسازید، غذای خوب بخورید،‌ محیط زندگی امنی برای خود فراهم کنید و از کاری که می‌کنید و چیزی که هستید لذت ببرید.

خوش‌تیپ‌تر بشوید

ظاهر شما چیزهای زیادی درباره‌تان می‌گوید. آدم خوش‌تیپ و خوش لباس قدرتمند‌تر و با اعتماد به نفس دیده می‌شود. ظاهر شما به شما کمک می‌کند تا علاوه بر مهرات‌های دیگر در کار و رابطه موفق‌تر باشید. دیگران را متوجه خود کنید و به این ترتیب شاید کار بهتر یا رابطه بهتری را شروع کنید.

مشکلات رابطه را حل کنید

اراده کنید تا امسال مشکلات پیچیده‌ای که رابطه عاطفی یا کاری‌تان را دشوار کرده‌اند را حل کنید. اگر لازم است تغییراتی در رفتار خود ایجاد کنید این کار را انجام بدهید. شاید لازم باشد برای بهبود و اصلاح رفتار خود از رفتار درمانی کمک بگیرید. اگر به فکر ایجاد یک تغییر بزرگ در رابطه هستید، ابتدا به مشکلات خودتان توجه کنید. در مرحله بعد خوب است که از دیگران نیز بخواهید تا بخاطر ارتباط بهتر با ایجاد تغییرات شما را همراهی کنند.

سپاسگزار باشید

صرف نظر از اینکه چه اتفاقاتی در زندگی‌تان می افتد، هر روز را با سپاسگزاری از همه چیزهای مثبت زندگی شروع کنید. از همان ابتدا که بیدار می‌شوید دلایل بی‌شماری برای سپاسگزاری دارید. از آدم‌های مهم و موثر زندگی‌تان نیز سپاسگزاری کنید. با لبخند، با ابراز محبت و توجه در حق همه کسانی که قدم مثبتی در زندگی‌تان برمی‌دارند از آنها تشکر کنید. هرچقدر قدردان باشید خوشحال‌تر خواهید بود و از زندگی‌تان بیشتر لذت می‌برید.

به احساسات‌تان بیشتر توجه کنید

سعی کنید احساسات‌تان را بهتر بشناسید و یاد بگیرید آنها را در موقعیت‌های مختلف به شیوه درست نشان بدهید. اگر نمی‌توانید خوشحالی‌تان را نشان بدهید روی این مساله کار کنید اگر زود خشمگین می‌شوید هم همینطور. هر احساسی را که به شدت شما را درگیر خود می‌کند و باعث دردسر یا مشکل می‌شود، بشناسید و روی بهبود آن کار کنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.