ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم ۶ ماه حبس به محمدحسین کروبی ابلاغ شد

محمد جلیلیان،‌ وکیل محمدحسین کروبی صبح دوشنبه ۲۳ اسفند با مراجعه به دادسرای اوین، حکم شش ماه حبس تعزیری موکل خود را دریافت کرده است.

حکم شش ماه حبس محمدحسین کروبی، فرزند مهدی کروبی به اتهام انتشار نامه پدرش به حسن روحانی به او ابلاغ شد.

محمدحسین کروبی

به‌گزارش سایت سحام‌نیوز، محمد جلیلیان،‌ وکیل محمدحسین کروبی صبح دوشنبه ۲۳ اسفند با مراجعه به دادسرای اوین، حکم شش ماه حبس تعزیری موکل خود را دریافت کرده است.

این حکم در پی انتشار نامه مهدی کروبی به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، توسط محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده است.

مهدی کروبی، از رهبران جنبش سبز، فروردین ۱۳۹۵ در نامه سرگشاده‌ای خطاب به حسن روحانی گفته بود رفع حصر او در دست روحانی نیست اما از او خواسته بود که براساس تکلیفی که قانون اساسی برعهده رئیس جمهوری گذاشته است، از «حاکمیت مستبد» بخواهد تا دادگاهش را به شکل علنی برگزار کند. او در این نامه نوشته بود: «[می‌خواهم] ادله خود مبنی بر تقلب انتخابات ریاست جمهوری ٨۴، مهندسی انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ و آن‌چه بر فرزندان این کشور در بازداشتگاه‌های قانونی و غیرقانونی گذشت را به اطلاع عموم برسانم.»

هفت ماه پس از انتشار این نامه محمدحسین کروبی به دادگاه انقلاب احضار و پس از چهار جلسه بازجویی به همراه فرزندش، به تبلیغ علیه نظام متهم شد. این اتهام در پی کیفرخواستی بوده که توسط وزارت اطلاعات تنظیم و به دادگاه ارایه شده است.

با صدور این حکم، وکیل محمدحسین کروبی، حق اعتراضی را نسبت به آن به دادگاه ارایه کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میثم

    خدا رو شکر فعلا کروبی و موسوی تو حصر باید بمونند تا جونشون درآد.