ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس ایران با «تحقیق و تفحص» از شهرداری تهران مخالفت کرد

فروش املاک، تغییر کاربری‌ها و فروش تراکم. محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی می‌گوید شهرداری با لابی‌گری مانع از تحقیق درباره این موارد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی سه‌‌شنبه ۲۴ اسفند با تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مخالفت کردند. محمود صادقی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به خاطر فروش املاک، تغییر کاربری‌ها و فروش تراکم را داده بود.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

تراکم ساختمانی عبارت است از نسبت مساحت زیربنای ساختمان (در مجموع طبقات) به کل مساحت زمین مسکونی که به درصد بیان می‌شود. منتقدان شهرداری تهران اعتقاد دارند که شهرداری برای تأمین درآمد و بدون توجه به شاخص‌های توسعه شهری مجوز ساختمان عمارت‌های بلندمرتبه را برای برخی اشخاص صادر می‌کند.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران شهرداری تهران را متهم کرده بود که در سه ماه گذشته به برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تراکمی به قیمت ۱۰ میلیارد تومان داده شده است.

پیش از این کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را  رد کرده بود. کمیسیون عمران استدلال آورده بود که به خاطر  «هزینه تحقیق و تفحص» و به دلیل «اعلام آمادگی شهرداری تهران برای ارائه اسناد» تحقیق از شهرداری تهران در موارد یاد شده ضرورت ندارد.

محمود صادقی در بخشی از سخنانش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمیسیون عمران گفت:

«سؤالات اساسی ما اولاً درخصوص میزان درآمد شهرداری از ماده ۱۰۰ و فروش تراکم مازاد بر حد مجازات، فروش املاک و تغییر کاربری‌ها است که بنابر اطلاعات واصله، ارقام درشتی از این طریق حاصل شده که متاسفانه شهرداری تهران نیز به این سؤالات پاسخ نداده است. توقع داشتیم کمیسیون عمران حداقل گزارش وزارت مسکن درباره تخلفات شهرداری تهران را استعلام می‌کرد و مد نظر قرار می‌داد. این گزارش به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه شهرداری تهران شهر را به فروش گذاشته و سعی دارد درآمدهای غیرمتعارفی را از محل فروش تراکم و تغییر کاربری‌ها به دست آورد.»

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش شهرداری تهران را به لابی‌‌گری متهم کرد:

«شهرداری تهران سعی می‌کند از طریق لابی‌های نامتعارف کارش را انجام دهد. تراکم تهران را به صورت اوراق بهاداری که به صورت هلوگرام تهیه کرده‌اند، به افراد می‌فروشند و هر فرد بنا بر ارزشی که هر هلوگرام در مناطق ۲۲گانه شهر دارد، آن‌ها را به فروش می‌رساند. به عنوان نمونه ظرف یکی دو ماه اخیر یکی از این هلوگرام‌ها به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران واگذار شده و این فسادی که در شهرداری تهران اتفاق افتاده شده، باقی دستگاه‌ها را نیز آلوده کرده است.»

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه با ۱۳۲ رأی موافق، ۹۰ رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از ۲۳۳ نماینده حاضر به رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رأی دادند.

رحمت‌الله حافظی، عضو شورای شهر تهران، نیز از رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس ابراز تأسف کرده است:

«به عنوان نماینده مردم از مردم عذرخواهی می‌کنم و به شهردار تهران بابت اثرگذار بودن لابی‌هایش تبریک می‌گویم.»

شورای شهر تهران در شهریور سال جاری طرح «بازرسی و نظارت» از شهرداری تهران را تصویب کرد، اما هنوز گزارشی از این بازرسی و نظارت منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    روزنامه گاردین به موضوع اهداف زائران عراقى در شهر مشهد پرداخته است و نوشته است: با وجودی که هر ساله ده‌ها هزار زائر عراقى براى موضوعات دينى مورد احترام مذهب شیعه به شهر مشهد در ايران سفر مى‌كنند، اما هزاران تن از این زائرين به دنبال لذت جويى جنسى و ازدواج موقت با زنان در اين شهر هستند!. در گزارشذکر شده است تعداد زیاد زن‌های روسپی و زنان صیغه در کنار ده‌ها هتل پنج ستاره در خیابان امام رضا در مرکز شهر مشهد، به مشتریان اینگونه زن‌ها این امکان را می‌دهد که به سهولت به هدف خود برسند. این روزنامه نوشته است: بعضی از مشتری‌های پولداراز این زنان روسپی حتی به مدت یک هفته نیز استفاده می‌کنند و با آن‌ها به سفرهایی به خارج از شهر مشهد همچون شیراز، اصفهان واماکن دیگر نیز می‌روند. در سال‌های گذشته سیاست توسعه گردشگری مذهبی در دستور کار دولت ایران قرار داشته است و مقامات رسمی ایران کوشیده‌اند تا با تبلیغات گسترده، ارائه تخفیف‌های ویژه و در راستای سیاست‌های ایدئولوژیک خود هزاران تبعه شیعی تبار کشورهای مجاور را برای بازدید از اماکن مذهبی در ایران خصوصا به شهرهای مشهد و قم دعوت کنند! این همه در حالی است که مقامات مذهبی ایران خصوصا در شهرهایی مانند مشهد به بهانه جلوگیری از آنچه آنها ترویج فساد و فحشا خوانده می‌شود قوانین سختگیرانه‌ای برای جوانان و زنان ایرانی اعمال می‌کند تا آنجا که برگزاری ده‌ها کنسرت موسیقی در این شهر تا کنون کنسل شده است!!

  • روزبه

    مثل بقیه های و هوی های همیشگی سر و صدا خوابید قضیه سر پوش گذاشته شد. این دولت و این رهبر و این مجلس ووو بدرد لای جرز میخوره من موندم چرا اپوزیسیونی تو ایران نمی تونه شکل بگیره.

  • فرهاد - فریاد

    باید در مورد لابی شهرداری اینگونه گفت : شهردار به همه ی نمایندگان پیشنهاد زمین و ملک و ویلا داد تا تحقیق و تفحص رای نیاورد البته باید این موضوع را کامل روشن کرد که شهرداری ئدربست زیر نظر بیت رهبری اداره می شود و قایباف بدون اذن خامنه ای و مجتبی آب هم نمی خورد و جالب است که اینرا هم بدانیم شهرداری از نظر قانونی زیر نظر دولت است اما در عمل از بیت هدایت شده و هم از اعضای بیت و هم دولت حق حساب می گیرد در دنیا فقط اینجا مرسوم است که یک ارگان دولتی از سایر ارگانهای دولتی حق حساب می گیرد حتی در هندو پاکستان هم چنین اتفاقاتی نیفتاده است