ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات آستانه: سوریه ترکیه را مسئول تحریم شورشیان دانست

هیأت نمایندگی سوریه می‌گوید چون ترکیه شرکت شورشیان در مذاکرات را تضمین کرده بود این کشور مسئول عدم شرکت آن‌ها در مذاکرات است. روسیه در حال رایزنی با شورشیان است.

رژیم سوریه مسئولیت عدم شرکت شورشیان در دور سوم مذاکرات آستانه را به گردن ترکیه انداخت.

هیأت نمایندگی رژیم سوریه در آستانه ـ بشار الجعفری در وسط

به‌گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، بشار جعفری، رئیس هیأت نمایندگی حکومت سوریه در مذاکرات آستانه سه‌شنبه ۱۴ مارس / ۲۴ اسفند گفت از آن‌جا که ترکیه شرکت شورشیان در مذاکرات را تضمین کرده بود این کشور باید مسئولیت عدم شرکت آن‌ها را بپذیرد.

بشار جعفری این سخنان را در آستانه و پس از نخستین دیدار با هیأت نمایندگی روسیه بیان کرد. جعفری گفت دور ماندن «گروه‌های مسلح» از مذاکرات نشانگر ضعف سیاسی آن‌هاست.

دور سوم مذاکرات سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان از صبح سه‌شنبه ۱۴ مارس / ۲۴ اسفند با دیدار نمایندگان سازمان ملل و هیأت نمایندگی روسیه آغاز شد.

این دور از مذاکرات با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه، همچون دو دور قبلی به تحکیم آتش‌بس شکننده در سوریه اختصاص دارد.

همچنین به‌گفته خیرات عبدالرحمانف، وزیر امور خارجه قزاقستان در این دور از مذاکرات تشکیل کارگروهی برای تبادل زندانیان و همچنین مین‌روبی برای جلوگیری از افزایش تلفات غیرنظامیان در دستور کار است.

نمایندگان شورشیان سوریه روز گذشته، دوشنبه ۱۳ مارس / ۲۳ اسفند اعلام کردند که در این مذاکرات شرکت نمی‌کنند. آن‌ها دلیل این اقدام را نقض مکرر آتش‌بس عنوان کردند.

شورشیان گفتند روسیه به‌عنوان قدرتی که آتش‌بس سوریه را تضمین کرده به وعده‌هایش عمل نمی‌کند.

پیش از این تصمیم، چندین گروه شورشی سوریه خواهان به تعویق افتادن مذاکرات شده بودند. آن‌ها گفته بودند می‌خواهند شرایط فعلی آتش‌بس در سوریه را مورد ارزیابی قرار دهند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز روز سه‌شنبه در اظهارنظری درباره عدم شرکت شورشیان در مذاکرات آستانه دلایل آن‌ها را قانع‌کننده ندانست. لاوروف این تصمیم شورشیان را غافلگیرانه خواند و گفت روسیه همچنان در حال رایزنی با شورشیان است تا آن‌ها را به شرکت در مذاکرات آستانه متقاعد سازد.

روسیه در کنار ایران مهم‌ترین هم‌پیمان‌‌های رژیم سوریه هستند. ترکیه اما از شورشیان حمایت می‌کند.

مذاکرات آستانه به‌موازات مذاکرات صلح سوریه در ژنو برگزار می‌شود. مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد اداره می‌شود. دور پنجم مذاکرات ژنو قرار است در تاریخ ۲۳ مارس / ۳ فروردین برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • fghfghfg

    به‌گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، بشار جعفری، رئیس هیأت نمایندگی حکومت سوریه در مذاکرات آستانه سه‌شنبه ۱۴ مارس / ۲۴ اسفند گفت از آن‌جا که ترکیه شرکت شورشیان در مذاکرات را تضمین کرده بود این کشور باید مسئولیت عدم شرکت آن‌ها را بپذیرد امثال شماها به قوانین کشور پایبند نیستند حالا واسه من از تضمین حرف میزنی خوش اومدی جوجه بشار جعفری این سخنان را در آستانه و پس از نخستین دیدار با هیأت نمایندگی روسیه بیان کرد. جعفری گفت دور ماندن «گروه‌های مسلح» از مذاکرات نشانگر ضعف سیاسی آن‌هاست از زمان پدر این بشار اسد ادم کشتید تا حالا این نشانه قدرت سیاسی شماست؟ زهی خیال باطل امثال شماها جلو من زانو خواهید زد شورشیان گفتند روسیه به‌عنوان قدرتی که آتش‌بس سوریه را تضمین کرده به وعده‌هایش عمل نمی‌کند