ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افشین یداللهی، ترانه‌سرا و شاعر درگذشت

ترانه‌‌سرا و روانپزشک ایرانی در یک سانحه رانندگی جان باخت. او بخشی از شهرتش را مدیون سرودن ترانه‌هایی برای سریال‌های ایرانی‌ست. خانه ترانه هم محصول تلاش او و یارانش بود.

افشین یداللهی، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی در یک سانحه رانندگی جان باخت.

افشین یداللهی، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی

عباس سجادی،  مدیر بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران درباره این سانحه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است:

«افشین یداللهی دیشب در راه برگشت از هشتگرد کامیون با ماشین‌شان تصادف کرده که در پی این موضوع یداللهی ضربه مغزی شده و از دنیا رفته است. همسر و برادر همسرشان هم آسیب دیده‌اند.»

افشین یداللهی در سال ۱۳۴۷ به دنیا آمده بود، ترانه‌سرا و روانپزشک و از مسئولان خانه ترانه در ایران بود.

یداللهی در سال ۱۳۷۶ به ترانه‌سرایی روی آورد. نخستین ترانه‌های او با آهنگسازی فؤاد حجازی و شادمهر عقیلی و با خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا شده است. بخشی از شهرت او به خاطر سرودن ترانه‌هایی برای سریال‌های پرطرفدار صدا و سیمای جمهوری اسلامی‌ست: سريال‌های «تبريز در مه» با صدای سالار عقيلی، «مسیر زاینده‌رود»، «غریبانه»، «میوه ممنوعه» و «پول کثیف» با صدای احسان خواجه امیری و «مدار صفر درجه» با صدای علیرضا قربانی.

افشین یداللهی، در سال ۱۳۸۰ با همکاری یغما گلرویی، سعید امیر اصلانی، عباس سجادی، محمدرضا حبیبی، افشین سیاهپوش، نیلوفر لاری جلساتی را تحت عنوان «خانه ترانه» به صورت مستقل برگزار کرد. ابتدا این جلسات در محافل دوستانه با ترانه‌خوانی به صورت دوره‌ای برگزار می‌شد اما به تدریج با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان به فرهنگسرای قانون و شفق منتقل شد. بابک بیات و داریوش تقی‌پور از ترانه‌سرایان شناخته شده هم در این جلسات شرکت می‌کردند.

کتاب‌های «روزشمار یک عشق»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «جنون منطقی»، «حرف‌هایی که باید می‌گفتم و... تو باید می‌شنیدی» و «مشتری میکده‌ای بسته» از افشین یداللهی منتشر شده است.

من عاشقت شدم، افشین یداللهی با صدای علیرضا قربانی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.