ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چاووش‌اوغلو درباره انتخابات هلند: فرقی بین سوسیال دمکرات‌ها و «ویلدرس فاشیست» نیست

دولت ترکیه که در یک بحران دیپلماتیک با هلند و چند کشور اروپایی به‌سر می‌برد اعلام کرد که فرقی بین سوسیال‌دمکرات‌ها و حزب خیرت ویلدرس، راستگرای افراطی هلند نمی‌بیند.

دولت ترکیه که در یک بحران دیپلماتیک با هلند و چند کشور اروپایی به‌سر می‌برد اعلام کرد که فرقی بین سوسیال‌دمکرات‌ها و حزب خیرت ویلدرس، راستگرای افراطی هلند نمی‌بیند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه خطاب به رهبران اروپا: شما متلاشی کردن اروپا را آغاز کرده‌اید و آن را به سوی پرتگاه می‌برید

به‌گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که روز پنج‌شنبه ۱۶ مارس / ۲۶ اسفند درباره اروپا سخنرانی می‌کرد با اشاره‌ای به انتخابات پارلمانی هلند گفت: «انتخابات هلند به پایان رسید و چندین حزب بین ۱۷ و ۲۰ درصد آرا را به‌دست آوردند، اما مسئله جدی آن است که فرق چندانی بین سوسیال دمکرات‌ها و حزب ویلدرس فاشیست وجود ندارد، هر دوی آن‌ها یک ذهنیت دارند.»

چاووش‌اوغلو رهبران اروپا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «کجا می‌روید؟ اروپا را به کجا هدایت می‌کنید؟ شما متلاشی کردن اروپا را آغاز کرده‌اید و آن را به سوی پرتگاه می‌برید.»

بر اساس نتایج موقت انتخابات پارلمانی هلند، حزب مردم برای آزادی و دموکراسی متعلق به مارک روته، نخست‌وزیر هلند موفق شد در انتخابات هلند حزب آزادی متعلق به خیرت ویلدرس را شکست دهد.

حزب مردم برای آزادی و دموکراسی ۳۲ کرسی و حزب آزادی ۱۹ کرسی از ۱۵۰ کرسی پارلمان را به‌دست آوردند.

در روزهای اخیر روابط ترکیه و هلند به‌دلیل آن‌که دولت هلند اجازه سخنرانی به مقامات ترکیه در شهرهای هلند را نداد تیره شد. این سخنرانی‌ها برای تبلیغ رأی «آری» در همه‌پرسی قانون اساسی ترکیه انجام می‌شد.

همه‌پرسی درباره تغییرات قانون اساسی ترکیه ۱۶ آوریل / ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

روز گذشته، چهارشنبه ۱۵ مارس / ۲۵ اسفند، رجب طیب اردوغان، رئيس جمهوری ترکیه نیز در اظهارنظری گفته بود که «روح فاشیسم در خیابان‌های اروپا لجام‌گسیخته شده است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند

    عجب؟؟؟ دنیای عجیبی شده است، حالا یک فاشیست دیگران را به فاشیست بودن متهم میکند.