ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درک والکوت، برنده جایزه نوبل ادبیات درگذشت

درک آلتون والکوت، شاعر و نمایشنامه‌نویس برنده جایزه نوبل ادبیات در سن ۸۷ سالگی در کنار دوستان و اعضای خانواده‌اش چشم از جهان فرو بست.

درک آلتون والکوت، شاعر و نمایشنامه‌نویس برنده جایزه نوبل ادبیات در سن ۸۷ سالگی در کنار دوستان و اعضای خانواده‌اش چشم از جهان فرو بست.

درک والکوت (۲۰۱۷ - ۱۹۳۰)

بنیاد فرهنگی دولت سنت لوسیا در کارائیب روز جمعه ۱۷ مارس / ۲۷ اسفند ضمن اعلام این خبر گفت که با درگذشت درک والکوت یکی از چهره‌های شاخص ادبیات جهان از میان ما رفت.

درک والکوت در سال ۱۹۳۰ در سنت لوسیا، جزیره‌ای که تا ۱۹۷۹ به امپراطوری بریتانیا تعلق داشت، به دنیا آمد. او نخستین مجموعه شعرش را در ۱۴ سالگی منتشر کرد و در سال ۱۹۹۲ برنده جایزه‌ نوبل ادبیات شد.

والکوت بیش از ۲۰ مجموعه شعر و ۳۰ نمایشنامه در کارنامه خود دارد. مهم‌ترین اثر او، «اومروس» (Omeros)، در سال ۱۹۹۰ منتشر شد که مجموعه‌ای از اشعار حماسی اوست که ادیسه‌ی هومر را به اکنون و به زادگاه خودش می‌کشاند.

درک والکوت را یکی از چهره‌های شاخص «ادبیات پسااستعماری» می‌دانند. او افزون بر سرودن شعر و نوشتن نمایشنامه، نقاشی هم می‌کرد.

از اشعار او می‌توان به مجموعه‌های «شارلاتان»، « طبل و رنگ‌ها»، « یادگاری» و «رؤیا در کوهستان مانکی» اشاره کرد. «خلیج»، «زندگی دیگر» و «خوشه‌های دریا» نیز از جمله نمایشنامه‌های او هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.