ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخرین مخالفان اسد در حمص شهر را ترک می‌کنند

بین ۱۰ تا ۱۵ هزار مخالف مسلح و غیرنظامیانی که اعضای خانواده‌های آنان هستند، در هفته‌های آینده با اتوبوس از حمص بیرون برده خواهند شد. این رویداد بزرگترین عملیات تخلیه مخالفان است.

مخالفان مسلح بشار اسد و خانواده‌هایشان آخرین منطقه تحت کنترل خود را در حمص ترک می‌کنند.

اتوبوس‌ها آماده انتقال مخالفان و اعضای خانواده‌هایشان از حمص - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، تخلیه مخالفان مسلح بشار اسد از محله الوعر، آخرین پایگاه‌شان در حمص، سومین شهر بزرگ سوریه شنبه ۱۸ مارس و بنابر توافق به‌دست‌آمده با دولت دمشق و مورد حمایت روسیه انجام می‌گیرد. این رویداد، بزرگترین عملیات تخلیه مخالفان در جنگ سوریه تا کنون خواهد بود.

تخلیه مخالفان از حمص نشان‌دهنده موضع برتر اسد و متحدانش در جنگ سوریه است. مخالفان مسلح بسیاری در حال ترک مناطقی هستند که سال‌ها از ان دفاع می‌کردند. آنهایی که حمص را ترک می‌کنند، به مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال حلب خواهند رفت.

حمص یکی از نخستین مراکز انقلاب سوریه در بهار عربی بود. بین ۱۰ تا ۱۵ هزار مخالف مسلح و غیرنظامیانی که اعضای خانواده‌های آنان را تشکیل می‌دهند، در هفته‌های آینده با اتوبوس از حمص بیرون برده خواهند شد.

در الوعر حمص ۲۵۰۰ پیکارجو و ۴۰ هزار غیرنظامی زندگی می‌کنند.

طلال برازی، فرماندار حمص به رویترز گفته‌است که شنبه ۱۵۰۰ تن، از جمله ۴۰۰ پیکارجو از الوعر به شمال حلب منتقل خواهند شد و اکثر ساکنان منطقه الوعر آنجا باقی خواهند ماند.

دولت دمشق توافق صورت‌گرفته با مخالفان در حمص را «الگویی کارامد» توصیف کرده که می‌تواند سوریه را پس از شش‌سال نزاع به صلح بازگرداند. مخالفان اما می‌گویند که این توافق، پس از سال‌ها بمباران و محاصره اسد و متحدانش چیزی نیست به جز تاکتیک جابجایی اجباری مردم.

برازی گفته است که صلیب سرخ سوریه و نیروهای دمشق و ارتش روسیه بر عملیات تخلیه مخالفان مسلح نظارت خواهند داشت.

او گفت که دولت دمشق در حال مذاکره با مخالفان مسلح در مناطق شمالی حمص است تا با آنها نیز به توافقی مشابه دست یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.