ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مخالفت با مرخصی هاله سحابی برای عیادت پدرش»

<p>دادستانی تهران با مرخصی هاله سحابی برای عیادت پدرش، عزت&zwnj;الله سحابی که در بيمارستان بستری است، موافقت نکرده است.</p> <!--break--> <p><br /> دختر هاله سحابی به تارنمای جنبش راه سبز (جرس) گفته است: &laquo;ظاهراً روز دوشنبه آقای دادستان با مادرم ملاقات کرده و ايشان به مادرم گفته که حال پدرشان بد است و خانواده برای مرخصی او اقدام کرده اند، اما مادرم شکايت&zwnj;هايی را مطرح کرده و خلاصه حرف&zwnj;هايی نزده که آن&zwnj;ها را راضی کند و به&zwnj;همين خاطرنتايج صحبت&zwnj;هايشان طوری نبود که به مادرم مرخصی بدهند.&raquo;</p> <p><br /> مقامات قوه قضائيه ايران پيش&zwnj;تر گفته بوند در صورتی به زندانيان سياسی مرخصی داده می&zwnj;شود که از عمل&zwnj;شان ابراز &laquo;ندامت&raquo; کنند.</p> <p><br /> فرزند هاله سحابی در گفت&zwnj;وگو با جرس افزوده: &laquo;با توجه به حال نامناسب پدربزرگم ما خيلی اقدام کرديم تا مادرم بتواند پدرش را ملاقات کند اما تاکنون پاسخی به خواسته ما در اين زمينه داده نشده است.&raquo;</p> <p><br /> عزت&zwnj;الله سحابی، رئيس شورای فعالان ملی مذهبی روز گذشته دچار &laquo;سکته مغزی&raquo; شده و در بيهوشی به سر می&zwnj;برد.</p> <p><br /> هاله فرزند عزت&zwnj;الله سحابی هنگامی که در سال ۱۳۸۸ برای اعتراض به مراسم تحليف محمود احمدی&zwnj;نژاد به عنوان رئيس&zwnj;جمهور، به مجلس شورای اسلامی ايران رفته بود، بازداشت شد.</p> <blockquote> <p>عزت&zwnj;الله سحابی، رئيس شورای فعالان ملی مذهبی دچار &laquo;سکته مغزی&raquo; شده و در بيهوشی به سر می&zwnj;برد</p> </blockquote> <p>وی مدتی بعد به اتهام &laquo;تبليغ عليه نظام از طريق حضور مکرر در تجمعات غيرقانونی و اخلال در نظم عمومی&raquo; توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به دو سال حبس تعزيری و پرداخت جريمه نقدی محکوم شد. اين حکم در دادگاه تجديد نظر نيز تأييد شد.</p> <p><br /> هاله سحابی هم&zwnj;اکون سه ماه است که برای گذراندن دوران حبس خود در زندان به سر می&zwnj;برد.</p> <p><br /> دختر هاله سحابی درباره آخرين وضعيت عزت&zwnj;الله سحابی نيز گفته است: &laquo;بعد از عمل جراحی اولشان، حالشان خيلی بهتر شده بود و قرار بود تا روز سه شنبه در بيمارستان بستری باشند و بعد مرخص شوند ولی با توجه به شرايط جديد و جراحی جديد بايد منتظر ماند.&raquo;</p> <p><br /> عزت&zwnj;الله سحابی در سال&zwnj;های نخست پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ عضو شورای انقلاب و رئيس سازمان برنامه و بودجه دولت مهدی بازرگان بود.</p> <p><br /> وی همچنين نماينده مجلس خبرگان قانون اساسی و نماينده تهران در دوره اول مجلس شورای ملی پس از انقلاب ۵۷ بود.</p> <p><br /> سحابی در عمرش در سال&zwnj;های ۱۳۳۳، ۱۳۵۰، ۱۳۷۹، ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ به دليل فعاليت&zwnj;های سياسی&zwnj;اش حبس شده است.</p> <p><br /> رئيس شورای فعالان ملی مذهبی در دهه ۷۰ خورشيدی نيز مجله &laquo;ايران فردا&raquo; را منتشر می&zwnj;کرد. اين مجله در جريان برخورد قوه قضائیه با نشریات و روزنامه&zwnj;های اصلاح&zwnj;طلب و منتقد، در سال ۱۳۷۹ توقيف شد. <br /> &nbsp;</p>

دادستانی تهران با مرخصی هاله سحابی برای عیادت پدرش، عزت‌الله سحابی که در بيمارستان بستری است، موافقت نکرده است.

دختر هاله سحابی به تارنمای جنبش راه سبز (جرس) گفته است: «ظاهراً روز دوشنبه آقای دادستان با مادرم ملاقات کرده و ايشان به مادرم گفته که حال پدرشان بد است و خانواده برای مرخصی او اقدام کرده اند، اما مادرم شکايت‌هايی را مطرح کرده و خلاصه حرف‌هايی نزده که آن‌ها را راضی کند و به‌همين خاطرنتايج صحبت‌هايشان طوری نبود که به مادرم مرخصی بدهند.»

مقامات قوه قضائيه ايران پيش‌تر گفته بوند در صورتی به زندانيان سياسی مرخصی داده می‌شود که از عمل‌شان ابراز «ندامت» کنند.

فرزند هاله سحابی در گفت‌وگو با جرس افزوده: «با توجه به حال نامناسب پدربزرگم ما خيلی اقدام کرديم تا مادرم بتواند پدرش را ملاقات کند اما تاکنون پاسخی به خواسته ما در اين زمينه داده نشده است.»

عزت‌الله سحابی، رئيس شورای فعالان ملی مذهبی روز گذشته دچار «سکته مغزی» شده و در بيهوشی به سر می‌برد.

هاله فرزند عزت‌الله سحابی هنگامی که در سال ۱۳۸۸ برای اعتراض به مراسم تحليف محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئيس‌جمهور، به مجلس شورای اسلامی ايران رفته بود، بازداشت شد.

عزت‌الله سحابی، رئيس شورای فعالان ملی مذهبی دچار «سکته مغزی» شده و در بيهوشی به سر می‌برد

وی مدتی بعد به اتهام «تبليغ عليه نظام از طريق حضور مکرر در تجمعات غيرقانونی و اخلال در نظم عمومی» توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به دو سال حبس تعزيری و پرداخت جريمه نقدی محکوم شد. اين حکم در دادگاه تجديد نظر نيز تأييد شد.

هاله سحابی هم‌اکون سه ماه است که برای گذراندن دوران حبس خود در زندان به سر می‌برد.

دختر هاله سحابی درباره آخرين وضعيت عزت‌الله سحابی نيز گفته است: «بعد از عمل جراحی اولشان، حالشان خيلی بهتر شده بود و قرار بود تا روز سه شنبه در بيمارستان بستری باشند و بعد مرخص شوند ولی با توجه به شرايط جديد و جراحی جديد بايد منتظر ماند.»

عزت‌الله سحابی در سال‌های نخست پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ عضو شورای انقلاب و رئيس سازمان برنامه و بودجه دولت مهدی بازرگان بود.

وی همچنين نماينده مجلس خبرگان قانون اساسی و نماينده تهران در دوره اول مجلس شورای ملی پس از انقلاب ۵۷ بود.

سحابی در عمرش در سال‌های ۱۳۳۳، ۱۳۵۰، ۱۳۷۹، ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱ به دليل فعاليت‌های سياسی‌اش حبس شده است.

رئيس شورای فعالان ملی مذهبی در دهه ۷۰ خورشيدی نيز مجله «ايران فردا» را منتشر می‌کرد. اين مجله در جريان برخورد قوه قضائیه با نشریات و روزنامه‌های اصلاح‌طلب و منتقد، در سال ۱۳۷۹ توقيف شد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p> سه نسل ایستادگی برای آزادی ! مهندس سحابی هم در هنگام مرگ پدرشان در زندان بودند و سرانجام در جریان تشییع جنازه زنده یاد دکتر سحابی با وضع دلخراشی که دیدیم در خیابان در حالی که حالی برای راه رفتن نداشت دو نفر از دوطرف بازوانش را گرفتند و او را بزحمت به جلو می بردند و پاهایش بزمین کشیده میشد.<br /> زمانی که ایشان وپدرشان برای ازادی مبارزه میکردند نه خمینی بود و نه رفسنجانی و نه خامنه ای و .... ؛ مطهری و بهشتی که اهل این حرفها نبودند.<br /> این چه ستمی است که بر مردم و مردم خواهان می شود؟! تهران ـ بابک</p>

  • کاربر مهمان

    <p>نظر ما را هنوز تأیید نفرمودند ؟</p>