ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه سفیر اسراییل را برای توضیح درباره بمباران سوریه احضار کرد

احضار سفیر اسراییل روز جمعه صورت گرفته است. آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسراییل هم گفته اگر سوریه باز هم به جت‌های اسراییل حمله کند، در نابود کردن سیستم دفاع هوایی سوریه تردید نخواهد کرد.

مسکو درباره تبادل آتش میان اسراییل و سوریه که منجر به کشته شدن یک نظامی حامی رژیم سوریه شد، اعلام نگرانی کرد.

جت اف ۱۶۱ اسراییلی

احضار سفیر اسراییل روز جمعه صورت گرفته است. وزارت خارجه روسیه آن را تأیید کرده و گفته که از سفیر اسراییل در مسکو، گری کورن خواسته شده که درباره شلیک به نیروهای حامی اسد توضیح بدهد.

کانال دوی تلویزیون اسراییل اعلام کرده که حمله هوایی اسراییل در منطقه‌ای نزدیک به سربازان روسیه انجام شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه، میکاییل بوگدانف، گفته که روسیه نسبت به این مسأله ابراز نگرانی کرده است: «این مداخله دیپلماتیک شکست آشکار قرارهای پنهان بین رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین و نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، درباره این است که جت‌های اسراییلی کی و کجا می‌توانند در سوریه اقدام به حمله کنند.»

اسراییل قرار موجود را این گونه تفسیر کرده که می‌تواند آزادانه به محموله‌های سلاحی که به مقصد حزب‌الله لبنان در حال انتقالند و همچنین به نیروهای لبنانی حامی بشار اسد که تحت حمایت ایران هستند، حمله کند.

اما درگیری‌های روز جمعه چهار جت اسراییلی در آسمان سوریه این دینامیک را تغییر داده و برای اولین بار در طول شش سال جنگ داخلی سوریه، اسراییل دست به حمله در سوریه زده است و از پیشرفته‌ترین سپر دفاع ضد موشکی خود برای دفع موشک‌های شلیک شده از سمت سوریه استفاده کرده است.

به‌ گزارش رویترز این حملات در نخستین ساعات بامداد جمعه ۱۷ مارس/ ۲۷ اسفند انجام‌ شده است و به‌ گفته ارتش اسراییل یک موشک نیز که در اقدامی تلافی‌جویانه شلیک شده، خنثی شده است.

به‌ گفته رسانه‌ها موشک شلیک‌ شده از سوی سامانه دفاع موشکی «پیکان» (Arrow) مورد هدف قرار گرفته است.

ارتش اسراییل گفته است هیچ‌کدام از موشک‌های شلیک‌ شده به سوی جنگنده‌های اسراییلی به اهداف خود نرسیدند و آژیرهای خطر در دره اردن در تمام طول شب به‌ صدا در آمده‌اند.

این در حالی است که فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای گفته است یک جنگنده اسراییلی را سرنگون کرده و یکی دیگر را مورد اصابت موشک‌های ضدهوایی خود قرار داده است.

رسانه‌های اسراییلی و خارجی در سال‌های اخیر بارها از عبور کاروان‌های سلاح از طریق سوریه به مقصد حزب‌الله لبنان و حملات اسراییل به آن‌ها گزارش داده‌اند اما اسراییل معمولاً این حملات را تأیید نکرده است.

تکه‌هایی از موشک‌های دفاعی زمین به هوای سوریه در ارتفاعات جولان و تکه‌هایی دیگر از آن در خاک اسراییل افتاده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل بشار الجعفری روز شنبه اعلام کرد که پاسخ سوریه واکنشی در مقابل عملیات تروریستی اسراییل بوده است.

گری کورن، سفیر اسراییل در مسکو

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسراییل هم گفته که اگر سوریه باز هم به جت‌های اسراییل حمله کند، در نابود کردن سیستم دفاع هوایی سوریه تردید نخواهد کرد.

در اظهارنظری درباره حوادث هفته گذشته، فرمانده نیروهای نظامی اسراییل، گن گادی ایسنکوت، به حملات هوایی روز یک‌شنبه اشاره کرده و گفته است: «ما در مقابل حمل سلاح برای حزب‌الله دست به حمله زده‌ایم و در‌ آینده هم این کار را خواهیم کرد. حزب‌الله قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند و جنگ می‌افروزد.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    روی کار آمدن ترامپ باعث شده که همه رو بازی کنند اسرائیل هم در حمایت از جبهه النصره تردید نخواهد کرد همینطور که آمریکا در حمایت از اسرائیل و عربستان تردید نخواهند کرد