ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری توسط يک «کودک ۱۲ ساله» در جنوب افغانستان

<p>بر اثر يک حمله انتحاری توسط يک &laquo;کودک ۱۲ ساله&raquo; در شهرک شکين ولايت پکتيکا در جنوب افغانستان، چهار غير نظامی از جمله يکی از بزرگان محلی جان باختند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>دفتر مطبوعاتی ولايت پکتيکا با انتشار اين خبر اعلام کرد اين حمله ساعت هفت&zwnj;و۳۰ دقيقه بامداد&nbsp;يک&zwnj;شنبه ۱۱ ارديبهشت، در بازار شهرک شکين رخ داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر پايه اطلاعات اين منبع، در اين حمله نوازخان، رئيس شورای شهرک شکين، يک زن و دو مرد کشته و ۱۲ غير نظامی نيز زخمی شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت کشور افغانستان نيز با انتشار اطلاعيه خبری، بدون اشاره به سن انتحارکننده گفته است که فرد انتحاری که پياده در بازار شهرک شکين در حرکت بود کمربند انتحاریش را منفجر کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>طالبان که طبق معمول مسئوليت انجام حملات انتحاری را برعهده می&zwnj;گيرند تا کنون در مورد اين حمله اظهار نظر نکرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>با گرم شدن هوا، طالبان با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای اعلام کردند که حملات&zwnj;شان را به تمامی اهداف نظاميان خارجی و داخلی و نهادهای دولتی افغانستان گسترش خواهند داد</p> </blockquote> <p>ماه گذشته نيز ولايت پکتيکا شاهد يک حمله انتحاری خونين از سوی طالبان بود که طی آن ۲۰ نفر از کارمندان يک شرکت راه&zwnj;سازی در شهرک برمل اين ولايت کشته و ۵۰ تن که بيشتر آنان غير نظامی بودند زخمی شدند.<br /> <br /> با گرم شدن هوا، روز گذشته طالبان با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای اعلام کردند که حملات&zwnj;شان را به تمامی اهداف نظاميان خارجی و داخلی و نهادهای دولتی افغانستان در مناطق مختلف اين کشور گسترش خواهند داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين گروه به غير نظاميان نيز هشدار دادند تا با دوری از پايگاه&zwnj;های نظامی، کاروان&zwnj;های نظاميان و نهادهای دولتی، خود را در معرض خطر قرار ندهند.<br /> <br /> اما ژنرال ژوزف بلاتس، سخنگوی ناتو، در واکنش به اين هشدار طالبان گفت: &laquo;شورشيان تغييرات عمده&zwnj;ای به ميان نخواهند آورد، آن&zwnj;ها از اين پس شاهد فشارهای بيشتری از سوی آيساف (نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان) خواهند بود.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت دفاع و اداره امنيت ملی افغانستان نيز اين هشدار طالبان را &laquo;نوعی جنگ روانی&raquo; خواندند که هدف آن &laquo;ترس&zwnj;آفرينی&raquo; در ميان مردم است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بر اثر يک حمله انتحاری توسط يک «کودک ۱۲ ساله» در شهرک شکين ولايت پکتيکا در جنوب افغانستان، چهار غير نظامی از جمله يکی از بزرگان محلی جان باختند.

دفتر مطبوعاتی ولايت پکتيکا با انتشار اين خبر اعلام کرد اين حمله ساعت هفت‌و۳۰ دقيقه بامداد يک‌شنبه ۱۱ ارديبهشت، در بازار شهرک شکين رخ داد.

بر پايه اطلاعات اين منبع، در اين حمله نوازخان، رئيس شورای شهرک شکين، يک زن و دو مرد کشته و ۱۲ غير نظامی نيز زخمی شدند.

وزارت کشور افغانستان نيز با انتشار اطلاعيه خبری، بدون اشاره به سن انتحارکننده گفته است که فرد انتحاری که پياده در بازار شهرک شکين در حرکت بود کمربند انتحاریش را منفجر کرده است.

طالبان که طبق معمول مسئوليت انجام حملات انتحاری را برعهده می‌گيرند تا کنون در مورد اين حمله اظهار نظر نکرده‌اند.

با گرم شدن هوا، طالبان با انتشار اطلاعيه‌ای اعلام کردند که حملات‌شان را به تمامی اهداف نظاميان خارجی و داخلی و نهادهای دولتی افغانستان گسترش خواهند داد

ماه گذشته نيز ولايت پکتيکا شاهد يک حمله انتحاری خونين از سوی طالبان بود که طی آن ۲۰ نفر از کارمندان يک شرکت راه‌سازی در شهرک برمل اين ولايت کشته و ۵۰ تن که بيشتر آنان غير نظامی بودند زخمی شدند.

با گرم شدن هوا، روز گذشته طالبان با انتشار اطلاعيه‌ای اعلام کردند که حملات‌شان را به تمامی اهداف نظاميان خارجی و داخلی و نهادهای دولتی افغانستان در مناطق مختلف اين کشور گسترش خواهند داد.

اين گروه به غير نظاميان نيز هشدار دادند تا با دوری از پايگاه‌های نظامی، کاروان‌های نظاميان و نهادهای دولتی، خود را در معرض خطر قرار ندهند.

اما ژنرال ژوزف بلاتس، سخنگوی ناتو، در واکنش به اين هشدار طالبان گفت: «شورشيان تغييرات عمده‌ای به ميان نخواهند آورد، آن‌ها از اين پس شاهد فشارهای بيشتری از سوی آيساف (نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان) خواهند بود.»

وزارت دفاع و اداره امنيت ملی افغانستان نيز اين هشدار طالبان را «نوعی جنگ روانی» خواندند که هدف آن «ترس‌آفرينی» در ميان مردم است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.