ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آزمایش موشکی جدید کره شمالی شکست خورد»

بر اساس اطلاعات کره جنوبی و آمریکا موشک آزمایش‌شده توسط کره شمالی به فاصله کوتاهی پس از شلیک منفجر شده است.

بر اساس اطلاعات کره جنوبی و آمریکا موشک آزمایش‌شده توسط کره شمالی به فاصله کوتاهی پس از شلیک منفجر شده است.

تصویری از آزمایش موشکی کره شمالی-آرشیو

در هفته‌های گذشته تنش بین کره شمالی و کره جنوبی، ژاپن و آمریکا شدت گرفته است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با آزمایش موشکی از سوی این کشور جامعه جهانی را تحریک کرد. اکنون گفته می‌شود که این آزمایش موفقیت‌آمیز نبوده است.

به‌گزارش رویترز، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که روز چهارشنبه ۲۲ مارس /  ۲ فروردین، کره شمالی موشکی را در نزدیکی شهر ونسان، واقع در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد اما این آزمایش موشکی با شکست مواجه شد.

نوع موشک شلیک‌شده هنوز معلوم نیست.

خبرگزاری ژاپنی کیودو پیش از آن اعلام کرد که یک آزمایش موشکی کره شمالی احتمالاً شکست خورده است. یک سخنگوی دولت اما این خبر را تأیید نکرد.

یک سخنگوی مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در اقیانوس آرام گفته است که به‌نظر می‌رسد یک موشک کره شمالی ثانیه‌هایی پس شلیک منفجر شده و جزئیات این رویداد در حال بررسی است.

شورای امنیت سازمان ملل آزمایش‌ موشک‌های بالستیکی کره شمالی را ممنوع کرده است اما حکومت کره شمالی در آغاز ماه جاری مارس بار دیگر چندین موشک بالستیکی خود را شلیک کرده است. به‌گفته دولت کره جنوبی این موشک‌ها پس از حدود یک‌هزار کیلومتر پرواز در دریای ژاپن (دریای شرق) فرود آمدند. کره شمالی اعلام کرد که هدف از این آزمایش موشکی تمرین برای حمله به پایگاه‌های آمریکا در ژاپن بود.

یک هفته بعد کیم جونگ اون آمریکا را به یک «حمله بی‌رحمانه» تهدید کرد. کره شمالی مانور نظامی سالانه آمریکا و کره جنوبی را زمینه‌چینی برای جنگ ارزیابی می‌کند. پیونگ‌یانگ گفته بود که اگر مانور نظامی مشترک دریایی آمریکا و کره جنوبی حاکمیت این کشور را نقض کند دست به چنین اقدامی خواهد زد.

در روزهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آزمایش موشکی مشکوک کره شمالی را محکوم کرده بود.

برخی ناظران می‌گویند کره شمالی می‌خواهد موشک هسته‌ای بسازد تا بتواند به آمریکا برسد. کیم جونگ اون در ماه ژانویه گفته بود که آزمایش یک موشک بالستیک بین قاره‌ای پیش رو است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.