ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه روحانی به خامنه‌ای: کاستی‌ها جبران خواهد شد

رهبر جمهوری اسلامی در پیام نوروزی خود از وضعیت اقتصادی انتقاد کرده و خواهان پیشبرد اقتصاد مقاومتی شده بود. اکنون رئیس جمهوری گفته است دستورات او را به‌اجرا می‌گذارد.

علی خامنه‌ای در پیام نوروزی خود از این‌که «اقتصاد مقاومتی» پیش نرفته و وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست انتقاد کرده بود. حسن روحانی در نامه‌ای به او ضمن اشاره به پیشرفت‌هایی در زمینه اقتصاد مقاومتی گفته است که کاستی‌های آن نیز جبران خواهد شد.

دور تازه‌ای از اختلاف خامنه‌ای با روحانی: دخالت در جنگ و صلح

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه دوم فروردین نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نوشت و در آن گفت دولت در اولین نشست خود رهنمودهای او را در مورد «اقتصاد مقاومتی» به‌اجرا خواهد گذاشت.

روحانی در این نامه سخنان خامنه‌ای در آغاز سال نو درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و اشتغال جوانان را «راهگشا» خوانده و گفته است دولت او به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی «اعتقاد عمیق» دارد و این اعتقاد به «رشد ‏چشمگیر ‏در تولید داخلی و پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی بر واردات، و شغل‌آفرینی کم‌سابقه ‏انجامیده است.»

او گفته است که با ‏هماهنگی بیشتر «کاستی‌های ‏موجود هم جبران خواهد شد».

در حالی‌که مخالفان دولت در ماه‌های گذشته به‌شکل فزاینده‌ای سعی داشته‌اند دولت روحانی را در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ناکارآمد نشان دهند و وضعیت مردم را ناشی از عملکرد دولت جلوه دهند، علی خامنه‌ای نیز در پیام نوروزی‌اش بر مشکلات معیشتی مردم انگشت گذاشت و گفت: «من از وضع مردم مطلع هستم، بنابراین تلخی کام مردم به‌ویژه طبقه ضعیف را از مشکلات اقتصادی همچون گرانی، بیکاری، تبعیض‌ها و نابرابری‌ها و آسیب‌های اجتماعی با همه‌ وجود حس می‌کنم.»

او که سال ۹۵ را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری کرده بود، با بیان این‌که «فاصله زیادی میان کارهای انجام‌شده با انتظارات مردم و رهبری وجود دارد»، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» نامگذاری کرد و گفت باید بر «تولید داخلی و اشتغال به‌ویژه اشتغال جوانان» متمرکز شد.

در همین حال، بر خلاف سخنان رهبر جمهوری اسلامی، حسن روحانی در پیام نوروزی‌اش بر عملکرد مثبت دولت خود در زمینه مهار تورم، رشد اقتصادی و اشتغال تأکید کرد و گفت دو موضوع عملی کردن سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و اجرایی شدن توافق هسته‌ای در کنار هم توانستند برای ایران نقش‌آفرینی مثبتی داشته باشند.

او از مشکلات اقتصادی چیزی نگفت و تنها به این اشاره کرد که در سال جدید باید تورم باز هم کاهش یابد، رشد اقتصادی ادامه یابد و کمبودها جبران شود.

حسن روحانی در نامه خود به خامنه‌ای نوشته است: «نخستین جلسه دولت در سال جدید، به تقسیم کار ملی برای جهش در تولید داخلی و افزایش ‏اشتغال ‏اختصاص خواهد یافت.»

او گفته است که گزارش پیشرفت کار به‌طور منظم به اطلاع مردم ‏و رهبر جمهوری اسلامی ‏خواهد رسید.‏

علی خامنه‌ای روز گذشته، سه‌شنبه یکم فروردین، در سخنرانی خود در مشهد نیز مهم‌ترین چالش جمهوری اسلامی را مسأله اقتصاد دانست و گفت: «الویت دشمن هم مسأله اقتصاد است. دشمن نقشه دارد کمبودها و مشکلات اقتصادی را به نظام اسلامی مربوط بکند و بگوید نظام اسلامی قادر نیست مشکلات اقتصادی را حل کند.»

در برخورد به عملکرد دولت یازدهم، خامنه‌ای گفت گرچه کار پیشرفت‌هایی داشته اما پیشرفت‌ها به میزانی نبوده‌اند که برای آن هزینه شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرزاد

    آقا خسرواین معلومه که پایه همه چی اقتصاده ولی ... مسبب همه مشکلات اقتصادی خود خامنه ای هس. با این سیاست مسخره ای که پیش گرفته. دشمنی با همه دنیا و آشوب در منطقه هدف این آدمه.

  • bijan

    همه کارشناسان و صاحب نظران میدانند که موانع رشد و توسعه کشور بخاطر سیاسی کردن همه چیز و دخالت ارگان ها قدرتمند زیر نظر رهبری در امور اقتصادی و اجتماعی است . حسن روحانی و دارودسته اش این را بخوبی میدانند ولی ناچارند با این گفته ها عوام فریبی کنند.

  • خسرو

    منم با نظر اقای خامنه ای کاملا موافقم که پاشنه اشیل جمهوری اسلامی ایران در وحله اول اقتصاد هست و ایشون به درستی متوجه شده