ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگذشت حسين افشار، عضو کانون نويسندگان ايران

<p>دکتر حسین افشار، نویسنده، مترجم، عضو کانون نویسندگان ایران و استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی بامداد روز گذشته ۱۲ اردیبهشت&zwnj;ماه در سن ۶۴ سالگی بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان ایران&zwnj;مهر تهران درگذشت.</p> <!--break--> <p><br /> وی دو دهه&zwnj; با بيماری خود دست&zwnj;وپنجه نرم می&zwnj;کرد و دمی از تلاش&zwnj;های فرهنگی باز نايستاد.</p> <p><br /> از حسین افشار آثار متعددی در زمینه&zwnj;های ادبی و سیاسی منتشر شده است که عمدتأ ترجمه بوده&zwnj;اند؛ &laquo;دگرگونی اجتماعی از دیدگاه گایتا نوموسکا&raquo;، &laquo;و حتا یک کلمه هم نگفت&raquo; از هاینریش بل، &laquo;چنین گذشت بر من&raquo; اثر ناتالیا گینزبورگ و چ&zwj;ی&zwnj;پ&zwj;ی&zwnj; (داستان برای کودکان) ن&zwj;وش&zwj;ت&zwj;ه&zwnj; م&zwj;اری&zwj;ول&zwj;ودی، &zwnj;از جمله آثار حسین افشار است.</p> <p><br /> انتشار ماهنامه&zwnj; &laquo;راه آينده&raquo; با رويکردی کاملاً کارگری در واپسين سال&zwnj;های عمرش از آخرين تلاش&zwnj;های او به&zwnj;شمار می&zwnj;رفت.</p> <p><br /> حسین افشار پیش از انقلاب سال ۵۷ در سازمان کنفدراسیون جهانی محصلين و دانشجويان ایرانی خارج از کشور فعالیت می&zwnj;کرد و پس از انقلاب نیز مدتی را در سال&zwnj;های ۱۳۶۰ در ارتباط با سازمان&zwnj;های سیاسی چپ در زندان&zwnj;های جمهوری اسلامی در بازداشت بود.</p> <p><br /> سازمان کنفدراسيون جهانی محصلين و دانشجويان ايرانی در يکی دو دهه پيش از انقلاب ايران يکی از فعال&zwnj;ترين سازمان&zwnj;های مخالف رژيم سلطنتی ايران بود و بسياری از دانشجويان ايرانی را عليه حکومت محمدرضاشاه پهلوی بسيج کرد.</p> <p><br /> مهم&zwnj;ترين سال&zwnj;های فعاليت اين کنفدراسيون دهه&zwnj;های ۶۰ و ۷۰ ميلادی بود که در اين سال&zwnj;ها اصلی&zwnj;ترين بلندگوی اعتراضی نيروهای مخالف رژيم ايران در خارج به شمار می&zwnj;رفت.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

دکتر حسین افشار، نویسنده، مترجم، عضو کانون نویسندگان ایران و استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی بامداد روز گذشته ۱۲ اردیبهشت‌ماه در سن ۶۴ سالگی بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان ایران‌مهر تهران درگذشت.

وی دو دهه‌ با بيماری خود دست‌وپنجه نرم می‌کرد و دمی از تلاش‌های فرهنگی باز نايستاد.

از حسین افشار آثار متعددی در زمینه‌های ادبی و سیاسی منتشر شده است که عمدتأ ترجمه بوده‌اند؛ «دگرگونی اجتماعی از دیدگاه گایتا نوموسکا»، «و حتا یک کلمه هم نگفت» از هاینریش بل، «چنین گذشت بر من» اثر ناتالیا گینزبورگ و چ‍ی‌پ‍ی‌ (داستان برای کودکان) ن‍وش‍ت‍ه‌ م‍اری‍ول‍ودی، ‌از جمله آثار حسین افشار است.

انتشار ماهنامه‌ «راه آينده» با رويکردی کاملاً کارگری در واپسين سال‌های عمرش از آخرين تلاش‌های او به‌شمار می‌رفت.

حسین افشار پیش از انقلاب سال ۵۷ در سازمان کنفدراسیون جهانی محصلين و دانشجويان ایرانی خارج از کشور فعالیت می‌کرد و پس از انقلاب نیز مدتی را در سال‌های ۱۳۶۰ در ارتباط با سازمان‌های سیاسی چپ در زندان‌های جمهوری اسلامی در بازداشت بود.

سازمان کنفدراسيون جهانی محصلين و دانشجويان ايرانی در يکی دو دهه پيش از انقلاب ايران يکی از فعال‌ترين سازمان‌های مخالف رژيم سلطنتی ايران بود و بسياری از دانشجويان ايرانی را عليه حکومت محمدرضاشاه پهلوی بسيج کرد.

مهم‌ترين سال‌های فعاليت اين کنفدراسيون دهه‌های ۶۰ و ۷۰ ميلادی بود که در اين سال‌ها اصلی‌ترين بلندگوی اعتراضی نيروهای مخالف رژيم ايران در خارج به شمار می‌رفت.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.