ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکوميت فرزند وزير پیشین اطلاعات به حبس

<p>حسن يونسی، فرزند علی يونسی، وزير اطلاعات دولت محمد خاتمی به سه سال حبس تعزيزی و پنج سال محروميت از وکالت محکوم شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای سلام، حسن يونسی به اتهام &laquo;شرکت در تجمع مخالفان در ۲۵ بهمن ٨٩ و نوشتن برخی مقالات&raquo; در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پرونده برای تجديدنظرخواهی به دادگاه تجديدنظر ارسال شده است. احکام دادگاه&zwnj;ها در ایران ٢٠ روز فرصت تجدیدنظرخواهی دارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين تارنمای جنبش راه سبز (جرس) خبر داده محمد صابر عباسيان، نايب رييس شاخه جوانان مشارکت شيراز و مسئول ستاد ۸۸ در استان فارس، بعد از يک سال و شش ماه حبس به مرخصی آمده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عباسيان در تاريخ ۱۷ اسفند ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده بود و تا کنون نيز در بازداشت موقت به سر می&zwnj;برد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی به تازگی از سوی دادگاه انقلاب شیراز به پنج سال حبس تعزيری محکوم شده است.</p> <blockquote> <p>حسن يونسی به اتهام &laquo;شرکت در تجمع مخالفان در ۲۵ بهمن ٨٩ و نوشتن برخی مقالات&raquo; در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده است</p> </blockquote> <p>در همین حال تارنمای دانشجونیوز گزارش داده لقمان قديری دانشجوی دانشگاه شيراز که روز ۱۷ اسفند ٨٨ در شيراز بازداشت شده، هم چنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شيراز موسوم به پلاک ۱۰۰ به سر می&zwnj;برد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش دانشجو نيوز، قرار بازداشت، لقمان قديری، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه شيراز و از فعالين دانشجويی، برای سومين بار توسط دادگاه تمديد شده است و اين تمديد قرار بازداشت در حالی صورت می&zwnj;گيرد که هنوز از روند پرونده و اتهامات وی خبری در دست نيست.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این گزارش می&zwnj;افزاید: &laquo;تمديد بازداشت لقمان قديری بر نگرانی خانواده و دوستان وی از وضعيت پرونده اين دانشجو افزوده است، چرا که لقمان از مدت&zwnj;ها پيش به دليل کار بر روی پايان&zwnj;نامه خود و مشغله&zwnj;های شخصی از فعاليت&zwnj;های سياسی کناره&zwnj;گيری کرده بود.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در خبری دیگر شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، ابوالفضل عابدينی روزنامه&zwnj;نگار و فعال حقوق بشر را که به ۱۱ سال زندان محکوم شده بود، به يک سال زندان ديگر محکوم کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش هرانا، دادگاه جديد ابوالفضل عابدينی نهم اردیبهشت جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام &laquo;تبليغ عليه نظام&raquo; برگزار و وی به يک سال حبس تعزيری محکوم شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به این گزارش اين حکم مربوط به آخرين پرونده عابدينی، پس از دستگيری شبانه در منزل مسکونی خود در تاريخ ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ از سوی اطلاعات سپاه است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ابوالفضل عابدينی از پرونده پيشين خود که در پی دستگيری در تيرماه ۱۳۸۸ برای وی تشکيل شده بود به اتهام &laquo;عضويت در حزب پان ايرانيست و مجموعه فعالان حقوق بشر و ارتباط با دول متخاصم و مصاحبه با رسانه&zwnj;های بيگانه&raquo; به ۱۱ سال حبس قطعی محکوم شده که درحال گذراندن آن در زندان اوين می&zwnj;باشد و با احتساب اين حکم جمعاً به ۱۲ سال زندان محکوم شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی از زمان آخرين دستگيری در ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ تاکنون به مرخصی نیامده است.</p> <p>&nbsp;</p>

حسن يونسی، فرزند علی يونسی، وزير اطلاعات دولت محمد خاتمی به سه سال حبس تعزيزی و پنج سال محروميت از وکالت محکوم شد.

به گزارش تارنمای سلام، حسن يونسی به اتهام «شرکت در تجمع مخالفان در ۲۵ بهمن ٨٩ و نوشتن برخی مقالات» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده است.

پرونده برای تجديدنظرخواهی به دادگاه تجديدنظر ارسال شده است. احکام دادگاه‌ها در ایران ٢٠ روز فرصت تجدیدنظرخواهی دارند.

همچنين تارنمای جنبش راه سبز (جرس) خبر داده محمد صابر عباسيان، نايب رييس شاخه جوانان مشارکت شيراز و مسئول ستاد ۸۸ در استان فارس، بعد از يک سال و شش ماه حبس به مرخصی آمده است.

عباسيان در تاريخ ۱۷ اسفند ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده بود و تا کنون نيز در بازداشت موقت به سر می‌برد.

وی به تازگی از سوی دادگاه انقلاب شیراز به پنج سال حبس تعزيری محکوم شده است.

حسن يونسی به اتهام «شرکت در تجمع مخالفان در ۲۵ بهمن ٨٩ و نوشتن برخی مقالات» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده است

در همین حال تارنمای دانشجونیوز گزارش داده لقمان قديری دانشجوی دانشگاه شيراز که روز ۱۷ اسفند ٨٨ در شيراز بازداشت شده، هم چنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شيراز موسوم به پلاک ۱۰۰ به سر می‌برد.

به گزارش دانشجو نيوز، قرار بازداشت، لقمان قديری، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه شيراز و از فعالين دانشجويی، برای سومين بار توسط دادگاه تمديد شده است و اين تمديد قرار بازداشت در حالی صورت می‌گيرد که هنوز از روند پرونده و اتهامات وی خبری در دست نيست.

این گزارش می‌افزاید: «تمديد بازداشت لقمان قديری بر نگرانی خانواده و دوستان وی از وضعيت پرونده اين دانشجو افزوده است، چرا که لقمان از مدت‌ها پيش به دليل کار بر روی پايان‌نامه خود و مشغله‌های شخصی از فعاليت‌های سياسی کناره‌گيری کرده بود.»

در خبری دیگر شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، ابوالفضل عابدينی روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر را که به ۱۱ سال زندان محکوم شده بود، به يک سال زندان ديگر محکوم کرد.

به گزارش هرانا، دادگاه جديد ابوالفضل عابدينی نهم اردیبهشت جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «تبليغ عليه نظام» برگزار و وی به يک سال حبس تعزيری محکوم شد.

بنا به این گزارش اين حکم مربوط به آخرين پرونده عابدينی، پس از دستگيری شبانه در منزل مسکونی خود در تاريخ ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ از سوی اطلاعات سپاه است.

ابوالفضل عابدينی از پرونده پيشين خود که در پی دستگيری در تيرماه ۱۳۸۸ برای وی تشکيل شده بود به اتهام «عضويت در حزب پان ايرانيست و مجموعه فعالان حقوق بشر و ارتباط با دول متخاصم و مصاحبه با رسانه‌های بيگانه» به ۱۱ سال حبس قطعی محکوم شده که درحال گذراندن آن در زندان اوين می‌باشد و با احتساب اين حکم جمعاً به ۱۲ سال زندان محکوم شده است.

وی از زمان آخرين دستگيری در ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ تاکنون به مرخصی نیامده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>تیتر خبر اشکال دارد<br /> محکومیت فرزند وزیر اطلاعات پیشین (یا وزیر پیشین اطلاعات) صحیح است</p>