ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عارف: اجازه ندادم انصار حزب‌الله کلاس درس سروش را تعطیل کند

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با سالنامه نوروزی روزنامه اعتماد درباره دورانی که رئیس دانشگاه تهران بود و وقایع کوی دانشگاه سخن گفت.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با سالنامه نوروزی روزنامه اعتماد درباره دورانی که رئیس دانشگاه تهران بود و وقایع کوی دانشگاه سخن گفت.

محمدرضا عارف

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و رئیس فراکسیون امید در مجلس که در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ و روی کار آمدن دولت اصلاحات، رئیس دانشگاه تهران بود گفت: «در دوره‌ای که من رئیس دانشگاه تهران بودم انصار حزب‌الله شکل گرفت و می‌خواستند جلوی برخی جلسات و از جمله کلاس‌های دکتر سروش (عبدالکریم سروش) در دانشگاه را بگیرند ما طوری برخورد کردیم تا این موضوعات تبدیل به بحران نشود و هیچ جریانی هم نتوانست مانع تدریس دکتر سروش در دانشگاه شود.»

او این اقدامات را با رویداد کوی دانشگاه مقایسه کرد و گفت در جریان کوی دانشگاه باید حفظ نظام آسان گرفته نمی‌شد و به منافع ملی توجه می‌شد نه منافع جناحی.

وقایع کوی دانشگاه تهران به اعتراضات دانشجویان از ۱۸ تا ۲۳ تیرماه ۱۳۷۸ به تصویب قانون جدید مطبوعات و توقیف روزنامه «سلام» گفته می‌شود که به حمله نیروهای انتظامی و افراد موسوم به لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه منجر شد. در این رویداد ده‌ها تن از دانشجویان دستگیر و به‌گفته مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هفت نفر کشته شدند که هویت دو نفر از آن‌ها روشن شد. قوه قضائیه ایران به جز یک سرباز همه مهاجمان به کوی دانشگاه را تبرئه کرد.

محمدرضا عارف در سال ۱۳۷۶ وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت محمد خاتمی بود. در سال ۱۳۷۹ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاون رئیس جمهور و در دولت دوم خاتمی تا سال ۱۳۸۴ معاون اول او شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میثم

    شما خیلی بی جا کردید