ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا : مرگ بن‌لادن به معنی پایان حمایت آمریکا از افغانستان نیست

<p>سفير آمريکا در افغانستان، کاهش توجه اين کشور به افغانستان را پس از مرگ اسامه بن&zwnj;لادن، رهبر شبکه القاعده، رد کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>کارل ايکن بری، سفير کبير ايالات متحده آمريکا در افغانستان روز چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت، در بيانيه&zwnj;ای گفت که &laquo;اين يک روز عالی برای افغانستان و کشور من است اما هنوز کارهای ديگر باقی مانده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزود: &laquo;پيروزی بزرگی که با مرگ بن&zwnj;لادن در راستای مبارزه عليه تروريسم به&zwnj;دست آمده است به معنی کاهش توجه آمريکا به افغانستان نيست.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايکن بری افزود، آمريکا همچنان به تعهدات خود در تعقيب رهبران القاعده، مبارزه با تروريسم، تقويت دولت&zwnj;داری درافغانستان، کمک و حمايت از نيروهای امنيتی اين کشور و بهبود زندگی مردم افغانستان، پايبند است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مقامات ارشد آمريکايی در واشنگتن نيز بر تشديد تلاش&zwnj;های اين کشور برای ريشه&zwnj;کن ساختن القاعده در نقاط مختلف جهان تأکيد کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با مرگ بن&zwnj;لادن، گمانه&zwnj;زنی&zwnj;هايی در افغانستان مطرح شد که هدف آمريکا در سرکوب القاعده برآورده شده است و پس از آن از تمرکز آمريکا بر افغانستان کاسته خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما به&zwnj;رغم اين که مرگ بن&zwnj;لادن از سوی شمار بسياری از کشورهای جهان و حتا پاکستان تأييد شده است، گروه طالبان افغانستان که پيوند نزديکی با القاعده دارد نسبت به اين خبر واکنش محتاطانه&zwnj;ای داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ذبيح&zwnj;الله مجاهد، از سخنگويان طالبان گفت: &laquo;در حالی که منابع نزديک به اسامه بن&zwnj;لادن در مورد تأييد و يا رد مرگ وی چيزی نگفته&zwnj;اند، زود است که در اين مورد اظهار نظر کنيم.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، سه روز پيش اعلام کرد که اسامه بن&zwnj;لادن، در حمله نيروهای ويژه آمريکايی در ساختمانی در شهر ابيت&zwnj;آباد در شمال شرق اسلام&zwnj;آباد، پايتخت پاکستان، کشته شده است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

سفير آمريکا در افغانستان، کاهش توجه اين کشور به افغانستان را پس از مرگ اسامه بن‌لادن، رهبر شبکه القاعده، رد کرد.

کارل ايکن بری، سفير کبير ايالات متحده آمريکا در افغانستان روز چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت، در بيانيه‌ای گفت که «اين يک روز عالی برای افغانستان و کشور من است اما هنوز کارهای ديگر باقی مانده‌اند.»

وی افزود: «پيروزی بزرگی که با مرگ بن‌لادن در راستای مبارزه عليه تروريسم به‌دست آمده است به معنی کاهش توجه آمريکا به افغانستان نيست.»

ايکن بری افزود، آمريکا همچنان به تعهدات خود در تعقيب رهبران القاعده، مبارزه با تروريسم، تقويت دولت‌داری درافغانستان، کمک و حمايت از نيروهای امنيتی اين کشور و بهبود زندگی مردم افغانستان، پايبند است.

مقامات ارشد آمريکايی در واشنگتن نيز بر تشديد تلاش‌های اين کشور برای ريشه‌کن ساختن القاعده در نقاط مختلف جهان تأکيد کرده‌اند.

با مرگ بن‌لادن، گمانه‌زنی‌هايی در افغانستان مطرح شد که هدف آمريکا در سرکوب القاعده برآورده شده است و پس از آن از تمرکز آمريکا بر افغانستان کاسته خواهد شد.

اما به‌رغم اين که مرگ بن‌لادن از سوی شمار بسياری از کشورهای جهان و حتا پاکستان تأييد شده است، گروه طالبان افغانستان که پيوند نزديکی با القاعده دارد نسبت به اين خبر واکنش محتاطانه‌ای داشته است.

ذبيح‌الله مجاهد، از سخنگويان طالبان گفت: «در حالی که منابع نزديک به اسامه بن‌لادن در مورد تأييد و يا رد مرگ وی چيزی نگفته‌اند، زود است که در اين مورد اظهار نظر کنيم.»

باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، سه روز پيش اعلام کرد که اسامه بن‌لادن، در حمله نيروهای ويژه آمريکايی در ساختمانی در شهر ابيت‌آباد در شمال شرق اسلام‌آباد، پايتخت پاکستان، کشته شده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    <p>طبق گفته اباما و دیگر مقامات امریکا ترور بن لادن اغاز کار است.<br /> این یعنی برنامه ریزی حمله و اشغال پاکستان توسط امریکا.البته باید پرسید که امریکا چه هزینه ای را برای این حرکت امپریالیستی خود در نظر گرفته است.مطمعنا مسئولین ج.ا.ا از این بی خردی امریکائیان بسیار خوشحال و بی صبرانه انتظار انرا می کشند.<br /> اکنون باید دید که از استن سازمان سیا و موساد چه نوع مار خطرناکی (اشوب،حملات انتحاری، و یا اغاز انقلاب مخملی و یا اسلامی طالبانی با طراحی استعمارگران غربی و انگل چسبیده به انان،صهیونیزم)خارج می شود.</p>