ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت بهزاد نبوی به زندان و آزادی علی ملیحی

<p>علی مليحی، مسئول روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) پس از تحمل ۱۴ ماه زندان با تأمين وثيقه از سوی خانواده وی و موافقت دادستان به مرخصی آمد.</p> <!--break--> <p><br /> عضو شورای سياست&zwnj;گذاری ادوار تحکيم در تاريخ ۲۰ بهمن سال ۸۸ با هجوم نيروهای امنيتی به منزل&zwnj;اش بازداشت و به بند ۲۴۰ زندان اوين منتقل شد.</p> <p><br /> سازمان ادوار تحکيم وحدت از جمله گروه&zwnj;های پشتيبان مهدی کروبی در انتخابات بحث&zwnj;برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری ايران در سال ۸۸ بود که پس از آن ابتدا احمد زيدآبادی و عبدالله مومنی، دبير کل و سخنگوی اين سازمان بازداشت و سپس تعداد ديگری از اعضای شورای مرکزی اين تشکل سياسی توسط نهادهای امنيتی دستگير و به اتهام &laquo;اقدام عليه امنيت داخلی&raquo; محاکمه شدند و از آن زمان تا کنون در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p><br /> مليحی ارديبهشت سال ۸۹ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه به اتهام &laquo;اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت داخلی نظام، تبليغ عليه نظام، شرکت در تجمعات غيرقانونی، نشر اکاذيب و توهين به رئيس جمهور&raquo; به چهار سال حبس تعزيری محکوم شده است.</p> <p><br /> حسن اسدی، مسئول کميته حقوق بشر و علی جمالی، مسئول کميته سياسی اين سازمان نيز هم&zwnj;اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين دوران محکوميت خود را سپری می&zwnj;کنند.<br /> &nbsp;</p> <p>در گزارشی ديگر به نقل از خبرگزاری فارس، بهزاد نبوی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و از نمايندگان سابق مجلس ايران که برای ادامه درمان بيماری خود در مرخصی استعلاجی به سر می&zwnj;برد صبح امروز به زندان اوين بازگردانده شد.</p> <p><br /> نبوی که از سابقه معاونت نخست&zwnj;وزير در امور اجرايی در دولت&zwnj;های محمدعلی رجايی، محمدرضا مهدوی کنی و ميرحسين موسوی برخوردار است از جمله بازداشت&zwnj;شدگان روزهای نخستين رويدادهای پس از انتخابات است که در دادگاه&zwnj;های موسوم به &laquo;رسيدگی به اغتشاشات&raquo; حضور داشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی به شش سال زندان محکوم شد.<br /> &nbsp;</p>

علی مليحی، مسئول روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) پس از تحمل ۱۴ ماه زندان با تأمين وثيقه از سوی خانواده وی و موافقت دادستان به مرخصی آمد.

عضو شورای سياست‌گذاری ادوار تحکيم در تاريخ ۲۰ بهمن سال ۸۸ با هجوم نيروهای امنيتی به منزل‌اش بازداشت و به بند ۲۴۰ زندان اوين منتقل شد.

سازمان ادوار تحکيم وحدت از جمله گروه‌های پشتيبان مهدی کروبی در انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری ايران در سال ۸۸ بود که پس از آن ابتدا احمد زيدآبادی و عبدالله مومنی، دبير کل و سخنگوی اين سازمان بازداشت و سپس تعداد ديگری از اعضای شورای مرکزی اين تشکل سياسی توسط نهادهای امنيتی دستگير و به اتهام «اقدام عليه امنيت داخلی» محاکمه شدند و از آن زمان تا کنون در زندان به‌سر می‌برند.

مليحی ارديبهشت سال ۸۹ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت داخلی نظام، تبليغ عليه نظام، شرکت در تجمعات غيرقانونی، نشر اکاذيب و توهين به رئيس جمهور» به چهار سال حبس تعزيری محکوم شده است.

حسن اسدی، مسئول کميته حقوق بشر و علی جمالی، مسئول کميته سياسی اين سازمان نيز هم‌اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين دوران محکوميت خود را سپری می‌کنند.
 

در گزارشی ديگر به نقل از خبرگزاری فارس، بهزاد نبوی، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و از نمايندگان سابق مجلس ايران که برای ادامه درمان بيماری خود در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد صبح امروز به زندان اوين بازگردانده شد.

نبوی که از سابقه معاونت نخست‌وزير در امور اجرايی در دولت‌های محمدعلی رجايی، محمدرضا مهدوی کنی و ميرحسين موسوی برخوردار است از جمله بازداشت‌شدگان روزهای نخستين رويدادهای پس از انتخابات است که در دادگاه‌های موسوم به «رسيدگی به اغتشاشات» حضور داشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی به شش سال زندان محکوم شد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.