ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران ۱۵ شرکت تسلیحاتی و امنیتی آمریکایی را تحریم کرد

۱۴ شرکتی که ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده تسلیحاتی و یک شرکت امنیتی است. این دسته شرکت‌ها پیشاپیش با ایران مرواده‌ تجاری نداشته‌اند.

ایران در اقدامی تلافی‌جویانه ۱۵ شرکت تسلیحاتی و امنیتی آمریکایی را تحریم کرد.

وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای با غیر قابل قبول خواندن اقدام اخیر دولت ایالات متحده در اعمال تحریم‌های فرامرزی یک جانبه علیه افراد و نهادهای ایرانی و غیرایرانی، مشارکت این شرکت‌ها در جنایات رژیم صهیونیستی، پشتیبانی از تروریسم و سرکوب مردم منطقه را از دلایل این تحریم دانست.

علاوه بر این وزارت خارجه جمهوری اسلامی در بیانیه خود تحریم‌های یکجانبه اخیر آمریکا علیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را مغایر روح برجام دانسته است.

وزارت دارایی آمریکا روز جمعه سه فوریه/ ۱۵ بهمن بر روی سایت اینترنتی خود اعلام کرد که ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت و مؤسسه که با برنامه موشکی ایران در ارتباط بودند مورد تحریم قرار گرفتند. این کار به دلیل آزمایش اخیر موشک بالستیک ایران صورت گرفت.

اکنون بر اساس تحریم‌های ایران علیه آمریکا، اموال شرکت‌های آمریکایی مشمول تحریم در حوزه حاکمیتی جمهوری اسلامی توقیف می‌شود و برای مسئولان و کارمندان این شرکت‌ها روادید ورود به ایران صادر نمی‌شود.

۱۴ شرکتی که ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده تسلیحاتی و یک شرکت امنیتی است. این دسته شرکت‌ها پیشاپیش با ایران مرواده‌ تجاری نداشته‌اند.

با این حال، تحریم‌های صورت‌گرفته از نظر برخی تأثیر نمادین خواهند داشت، زیرا تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیشاپیش مراوده تجاری با این کشور را منع کرده‌بودند.

چند روز پیش نشریه سیاسی «هیل» که به پوشش اخبار کنگره، ریاست‌جمهوری و انتخابات در ایالات متحده می‌پردازد، در یادداشتی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران نوشت که تحریم‌های باقیمانده پس از برجام همچنان تحریم‌های سنگینی است. بر اساس این یادداشت، تحریم‌های آمریکا به تحریم‌های اولیه و ثانویه دسته‌بندی می‌شوند که تحریم‌های اولیه به منع مراودات شرکت‌ها و اشخاص آمریکایی با ایران مربوط است. به نوشته هیل، یک شرکت آمریکایی حتی قادر به فروختن مستقیم «یک گیره کاغذ» به جمهوری اسلامی هم نیست.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    ای مردم همیشه سرگردان و خفته و افسرده و غمگین ایران بردگی کافی است 38 سال بردند غارت اموال و دارایی های مردم ایران، کمی خرد و غیرت و ووووووووووو ، ووو، ای مردم ایران، شما را چه شده است

  • میر ز ا رضا

    بار دگر «موسم انتخابات» گشت و نمایشات مضحک آقایان به جریان افتاد!!! که این جام زهر خواری غیر از خاری و ذلّت در قبول شکست از برای توافق شرم آور برجام توسط خامنه ای و وزارت امور خارجه اش ثمره دیگری نداشته و ندارد و نخواهد داشت!!!

  • ح

    تحریم های ایران جنبه نمادین دارد چون بعضی از اون شرکتها در گسترش شهرک سازی های اسرائیل هم نقش دارند در کل کار خوبی انجام دادند اگر کشورهای اروپایی هم شرکتهایی که در گسترش شهرک سازی نقش داشتند تحریم می کردند خوب بود ولی این به اصطلاح قدرت های جهانی در مورد ولایت فقیه دنیا آمریکا و فرزند خوندش موشی بیش نیستند تحریم هاشون فقط برای ایران در زمان جنگ ایران و عراق و برای سوریه جنگ زده است کلن مدلشون اینجوریه دیگه