ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۰ هزار نفر بر اثر درگیری‌های اطراف حما در سوریه آواره شدند

در اطراف شهر حما درگیری‌های شدیدی بین شورشیان و نیروهای دولتی سوریه در جریان است. مردم، به‌ویژه زنان و کودکان در حال گریز از این منطقه هستند تا در شهرهای اطراف پناه بگیرند.

از هفته گذشته که شورشیان سوریه حمله به شهر حما در شمال غرب این کشور را آغاز کردند ده‌ها هزار نفر این منطقه را ترک کرده‌اند.

به‌گزارش رویترز، سازمان ملل سه‌شنبه ۲۸ مارس / ۸ فروردین اعلام کرد که تاکنون ۴۰ هزار نفر در شهرهای اطراف و منطقه آواره شده‌اند. به‌ویژه زنان و کودکان در راه یافتن مکان امنی برای حفاظت از درگیری‌ها هستند.

شورشیان سوریه در ماه‌های گذشته شکست‌های سنگینی داشتند. نیروهای دولتی سوریه با کمک روسیه و ایران، متحدانش، مناطق زیادی را بازپس گرفتند.

آن‌ها با حمله به حما و اطراف دمشق تلاش می‌کنند تا قدرت خود را بازیابند. در روزهای گذشته در اطراف پایتخت سوریه شدیدترین درگیری‌های دو سال اخیر رخ داده است. با این حال، به‌نظر بعید می‌رسد که شورشیان بتوانند در روند جنگ داخلی سوریه تغییری ایجاد کنند.

در روزهای اخیر نیروهای دولتی سوریه موفق شده‌اند که با پشتیبانی حملات هوایی روسیه چندین روستای دیگر را به تصرف خود در آورند.

روز سه‌شنبه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مسکو اعلام کرد که روسیه می‌تواند «به صورت موردی» از پایگاه‌های نظامی ایران، برای انجام حملات هوایی به سوریه استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حاج سلامی

    روسیه بردار اروپایی ماست میتونه همکار بکنه میتونید بسم اله