ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال گردشگران نوروزی از طرح زیست‌محیطی «مسیر سبز- ساحل پاک»

پاکسازی ورودی و خروجی شهرها، جمع‌آوری پسماندها و نخاله‌های ساختمانی از حاشیه جاده‌ها و مناطق گردشگری و استقرار چادرهای آموزشی و اطلاع‌رسانی بخشی از این طرح است.

سازمان حفاظت محیط زیست در ایام نوروز، در شش استان شمالی ایران طرحی را با هدف پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست به اجرا گذاشته است.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از جمله شکار حیوانات، قطع درختان، روشن کردن آتش در جنگل و مناطق حفاظت شده با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

این طرح که مسیر سبز– ساحل پاک نام دارد از ۲۵ اسفند در استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران و گلستان  به اجرا درآمده است.

اکنون شماری از مسئولان محلی می‌گویند اجرای این طرح و برپایی چادرهای اطلاع‌رسانی و آموزش با استقبال مسافران نوروزی همراه بوده است.

سازمان محیط زیست حفظ سیمای محیط طبیعی، بوم شناختی رودخانه‌ها و دریاها و پاکسازی سواحل آنها، آموزش همگانی و ترویج فرهنگ محیط زیست، معرفی ارزش‌های زیست محیطی و جاذبه‌های گردشگری را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرده بودند.

پاکسازی ورودی و خروجی شهرها، جمع‌آوری پسماندها و نخاله‌های ساختمانی از حاشیه جاده‌ها و مناطق گردشگری و استقرار چادرهای آموزشی و اطلاع‌رسانی بخشی از این طرح است.

حسین محمدی، مدیرکل محیط زیست استان البرز  می‌گوید: «این طرح از طریق استقرار ایستگاه‌های آموزش و اطلاع رسانی، آموزش چهره به چهره، نمایش فیلم‌های آموزشی، توزیع کیسه‌های زباله زیست تخریب پذیر، دستکش و اقلام آموزشی‌، نصب بنر و تابلوهای آموزشی محیط زیستی، پاکسازی محیط زیست حاشیه رودخانه، جنگل، جاده و محل های اسکان موقت، نصب و استقرار سرویس های بهداشتی ثابت و موقت، نصب سطل‌های زباله برای تفکیک زباله‌ تر و خشک و خطرناک اجرا می‌شود.»

در اجرای این طرح سازمان‌های مردم نهاد، صدا و سیماهای استانی، شهرداری، بخشداری و راهداری‌ها نیز با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کنند.

علاوه بر این سازمان محیط زیست از شهروندان و مسافران خواسته تا در صورت مواجهه با موارد تخلف از جمله  شکار حیوانات، قطع درختان، روشن کردن آتش در جنگل و مناطق حفاظت شده با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

طرح مسیر سبز- ساحل پاک تا پانزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    انشائ الله این طرح برای همه ایران عزیز در تمام طول سال بوسیله همه ملت بافرهنگ این آب و خاک اجرا کردد .