ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل خواهان وحدت کشورهای عربی بر سر بحران سوریه شد

دبیرکل سازمان ملل در دیدار خود از اردن گفت کشورهای عربی باید برای مقابله با بحران سوریه اختلافات خود را کنار بگذارند.

دبیرکل سازمان ملل در دیدار خود از اردن گفت کشورهای عربی باید برای مقابله با بحران سوریه اختلافات خود را کنار بگذارند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در دیدار از اردوگاه زعتری در اردن

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل سه‌شنبه ۲۸ مارس / ۸ فروردین در دیدار از اردوگاه زعتری در اردن، محل نگهداری پناهجویان سوری، گفت: «اتحاد عرب عنصر بسیار مهمی در جهت ثبات منطقه و امکان ایجاد آینده‌ای برای پناهجویان سوری و منطبق بر آرزوهایشان بود.»

گوترش که در آستانه اجلاس سالانه اتحادیه عرب در اَمان پایتخت اردن سخن می‌گفت، افزود: «وقتی کشورهای عربی تقسیم شوند، به دیگران اجازه می‌دهند که مداخله کرده، منطقه را بی‌ثبات کنند. بدین ترتیب درگیری‌هایی به‌وجود می‌آید و زندگی سازمان‌های تروریستی آسان‌تر می‌شود.»

روز دوشنبه ۲۷ مارس / ۷ فروردین احمد ابوالغیط، رئیس اتحادیه عرب از کشورهای عضو این اتحادیه خواست تا نقش فعال‌تری در جهت حل بحران سوریه ایفا کنند و اجازه ندهند که «قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای غیرعرب» این بحران را به‌روش خود حل کنند.

از سال ۲۰۱۱ که بحران سوریه آغاز شد جنگ در این کشور پیچیده‌تر شده و بازیگران مختلفی در آن نقش دارند، از جمله نیروهای دولتی سوریه، شورشیان، قدرت‌های جهانی، قدرت‌های منطقه‌ای، کردها، شبه‌نظامیان و گروه‌های اسلامگرای تندرو.

روسی، ایران و حزب‌الله لبنان از رژیم سوریه حمایت می‌کنند و ترکیه و آمریکا از مخالفان حکومت بشار اسد پشتیبانی می‌کنند. این کشورها و گروه‌ها به‌شکل نظامی نیز در جنگ سوریه شرکت دارند.

از آغاز جنگ سوریه تاکنون ۳۲۰ هزار نفر کشته و نزدیک به پنج میلیون نفر آواره شده‌اند. سازمان ملل می‌گوید در اردن حدود ۶۳۰ هزار پناهجوی سوری زندگی می‌کنند اما دولت اردن معتقد است که شمار پناهجویان سوری افزایش یافته و به ۱,۴ میلیون نفر رسیده و حضور این تعداد جمعیت در اردن تاثیر قابل توجهی در منابع مالی کشور گذاشته است.

آنتونیو گوترش در این‌باره گفت: «بسیار غم‌انگیز و وحشتناک است که می‌بینیم اردوگاه زعتری همچنان پابرجاست (...) و تراژدی سوریه همچنان ادامه دارد.»

در حال حاضر در اردوگاه زعتری حدود ۸۰ هزار نفر پناهجوی سوری نگهداری می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    در جلسه استماعی در سنای آمریکای برخی سخنرانان جنایاتی را که توسط رژیم اسد در سوریه اتفاق می‌افتد با هولوکاست مقایسه کردند: سناتور بن کاردین در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: شش سال است مردم بیگناه سوریه به‌عنوان بخشی از کارزار نظامی، هدف قرار گرفته‌اند دیگر نمی‌توان بیش از این اینها را نادیده گرفت. سند وجود دارد که 30هزار اعدام صحرایی در سوریه بوده است. ما باید مسببین این جنایات را به پای میز محاکمه بکشانیم. اگر اینکار را نکنیم اینها تکرار می‌شود. ما در قبال انسانیت مسئولیت داریم. به مردم سوریه و جهان متعهد هستیم. ما مسببین را به پای حسابرسی می‌آوریم. الیوت انگل می‌گوید این عکسها که از زندانهای اسد بیرون آمده یاداور یک هولوکاست دیگر است. فکر نمی‌کردیم این جنایات بار دیگر اتفاق افتد. اما اتفاق افتاده است!!