ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باب دیلن جایزه نوبل خود را شخصاً دریافت می‌کند

باب دیلن، خواننده، آهنگساز، شاعر و نویسنده آمریکایی که سال گذشته برنده جایزه نوبل ادبیات شد سرانجام خود شخصاً در استکهلم جایزه نوبل‌اش را دریافت خواهد کرد.

باب دیلن، خواننده، آهنگساز، شاعر و نویسنده آمریکایی که سال گذشته برنده جایزه نوبل ادبیات شد سرانجام خود شخصاً در استکهلم جایزه نوبل‌اش را دریافت خواهد کرد.

کمیته نوبل ۱۳ اکتبر / ۲۲ مهر باب دیلن را برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۶ اعلام کرد.

سارا دانیوس، دبیر دائمی آکادمی سوئدی نوبل در وبلاگ خود نوشت: «خبر خوب این است که آکادمی سوئدی نوبل و باب دیلن تصمیم گرفتند که در آخر هفته دیدار داشته باشند.»

دیلن در این دیدار سخنرانی سنتی که پیش‌نیاز دریافت جایزه نوبل است را ایراد نخواهد کرد. او در ماه دسامبر در مراسم اهدای جایزه غایب بود.

باب دیلن ۱۳ اکتبر / ۲۲ مهر از سوی کمیته نوبل برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۶ شناخته شد. پس از آن دیلن حدود دو هفته در این‌باره سکوت کرد و بعد اعلام کرد که «اگر امکان‌پذیر باشد» برای دریافت جایزه نوبل به استکهلم سفر می‌کند اما چنین نکرد.

آکادمی سوئد گفته بود: «این‌‌که یک برنده جایزه نوبل نتواند برای دریافت جایزه به استکهلم سفر کند غیرمعمول است اما استثنایی نیست.»

باب دیلن، نخستین خواننده و آهنگسازی است که موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات می‌شود. آکادمی نوبل به دلیل «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» مهم‌ترین جایزه ادبی جهان را به باب دیلن اهدا کرد.

برخی ‌ترانه‌های دیلن مانند «بزرگراه ۶۱»، «دیدار دوباره»، «بلوند بر بلوند»، «آقای تمبورین من»، «چون یک خانه‌به‌دوش» و «دمیدن در باد» به تاریخ موسیقی جهان راه یافته‌اند. دیلن پیش از این جوایز پولیتزر، گرمی، گلدن گلوب و پولار را هم از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.