ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برنامه «نفت ایران در ازای کالای روس» آغاز می‌شود

نخستین دستاوردهای سفر حسن روحانی به مسکو آشکار می‌شود: وزیر انرژی روسیه اعلام کرده که برنامه موسوم به «نفت در برابر کالا» در سال ۲۰۱۷ اجرا می‌شود.

نخستین دستاوردهای سفر حسن روحانی به مسکو آشکار می‌شود: وزیر انرژی روسیه اعلام کرده که برنامه موسوم به «نفت در برابر کالا» در سال ۲۰۱۷ اجرا می‌شود.

آغاز برنامه نفت ایران در ازای کالای روس در سال ۲۰۱۷

به گفته الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، ایران و روسیه مطابق برنامه «نفت در برابر کالا» توافق کرده‌اند که ایران ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز به روسیه صادر کند و در ازای آن کالای تولید شده در روسیه را دریافت کند.

نواک گفته است که مطابق  برنامه «نفت در برابر کالا» صادرات نفت ایران به روسیه به پنج میلیون تن می‌رسد.

وزیر انرژی روسیه گفته است: «در حال حاضر، تغییرات مرتبط با این برنامه اعلام شده و فرآیند همکاری بین دولت‌ها در حال پیشرفت است که پس از تکمیل آن، قرارداد قابل اجرا است. در سال جاری میلادی، تمام فرصت‌ها را برای شروع این همکاری خواهیم داشت.»

قرار است که حجم کالاهایی که روسیه در ازای دریافت نفت به ایران تحویل می‌دهد به ۴۵ میلیارد دلار در سال برسد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میرزا

    خدا کند حرف شما درست با شد (منهای کلید واژه "ح"). هنوز خودروهای فروخته شده به ارتش پادشاهی در برابر گاز از یادمان نرفته. کالاهای صادراتی از جمله هواپیما به مصر و سوریه و. . . نمونه ها هستند. سران روس پیشینه خوبی ندارند؛ بسیار بدتر از دیگرانند. این سخن تینا درست است که پول دست "اینها" نیفتد. تا چه بدست ما آید !

  • ح

    کار خوبیه اینطوری حجم فروش نفت هم بالا می ره بدون اینکه در قیمت نفت یا اوپک اخلال ایجاد بشه البته ولایت فقیه دنیا آمریکا هم لفاظی هایی نسبت به این امر کرده. دوستانی هم که می گویند کالای بی کیفیت این افراد کلن از هر کشوری یکسری کلیدواژه در ذهن دارند که بروزرسانیش هم نمی کنند.

  • تینا

    میرزا شما برچه اساس میگی کالای بی کیفیت روس؟ طرح مفید و خوبیه. فرقی نداره. اتفاقا بهتره پول دست مسوولین نیفته و به جای پول بادآورده نفت کالا بیاد

  • میرزا

    یعنی هم نفت میگیرند و هم کالای بی کیفیتشان پیش از تولید فروخته فروخته شده است! ایران هم از پیش محدود به دریافت کالای روسی است با کیفیت پایین! حق انتخاب کالا از ایران سلب است! از پیامدهای پافشاری رهبر در امریکا ستیزی! البته روحانی هم از پشتیبانی دولت روسیه در انتخابات پیش رو بهره مند میشود! دولتی که در نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی از جمله سپاه نفوذ بسیار یافته!

  • Omid

    خوبه دیگه!!! خدا کنه لا اقل ودکا و عرق روسی هم قاطی کالاهای روسی که قراره بهمون زورچپون کنن،باشه