ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتشار ویدئويی از شهروند ربوده شده کانادایی در افغانستان

<p>گروه طالبان با انتشار يک فيلم ويدئويی از شهروند ربوده شده کانادايی، به دولت کانادا هشدار داد در صورتی که به شرايط طالبان توجه نکند، فرد ربوده شده را محاکمه خواهد کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>در ابتدای اسفندماه گذشته طالبان اعلام کردند که کولين راترفورد ۲۷ ساله، شهروند کانادا، را در ولايت غزنی ربوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ويدئوی دو دقيقه&zwnj;ای که روز يک&zwnj;شنبه ۱۸ ارديبهشت، از سوی طالبان در دسترس رسانه&zwnj;های افغانستان قرار گرفت، شخصی با لباس مشکی ديده می&zwnj;شود که بر روی زمين نشسته و خود را کولين راترفورد معرفی می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين شخص می&zwnj;گويد که توريست است و به&zwnj;خاطر گرفتن عکس به غزنی آمده بود، اما برای آزادی&zwnj;اش تقاضايی نمی&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما ذبيح&zwnj;الله مجاهد از سخنگويان طالبان ادعا می&zwnj;کند که راترفورد به&zwnj;خاطر انجام فعاليت&zwnj;های جاسوسی ربوده شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت: &laquo;اسناد به&zwnj;دست آمده از اين شهروند کانادا نشان می&zwnj;دهد که او مدت&zwnj;ها در مورد طالبان اطلاعات جمع&zwnj;آوری می&zwnj;کرده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجاهد افزود که آن&zwnj;ها پيش از اين نيز با انتشار اطلاعيه از دولت کانادا خواسته بودند که با &laquo;پذيرفتن شرايط طالبان&raquo; در راستای آزادی اين شهروند کانادايی اقدام کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سخنگوی طالبان در مورد شرايط اين گروه چيزی نگفت اما هشدار داد در صورتی که به خواسته&zwnj;های طالبان توجه نشود، فرد ربوده شده محاکمه خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت خارجه کانادا پيش از اين گفته بود که &laquo;کولين روترفورد به&zwnj;عنوان يک گردشگر به افغانستان رفته است و در جريان سفر در حال فراگيری زبان پشتو بوده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>با سرنگونی رژيم طالبان در تهاجم ائتلاف بين&zwnj;المللی به رهبری آمريکا در سال ۱۳۸۱ خورشيدی، اين گروه در موارد متعددی به ربودن شهروندان خارجی اقدام کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تا کنون طالبان توانسته از اين&zwnj;گونه آدم&zwnj;ربايی&zwnj;ها که بيشتر به&zwnj;عنوان اهرم فشار بر دولت&zwnj;های خارجی و افغانستان مورد استفاده می&zwnj;گيرند در راستای قبولاندن شرايط خود، به&zwnj;ويژه آزادی زندانيان اين گروه، به خوبی بهره&zwnj;برداری کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حال حاضر دو خبرنگار شبکه سه تلويزيون فرانسه و يک نظامی آمريکايی در اسارت طالبان قرار دارند.<br /> اين گروه تا کنون چندين ويدئوی مشابه که در آن شرايطی برای آزادی افراد ربوده شده مطرح گرديده، منتشر کرده است. <br /> &nbsp;</p>

گروه طالبان با انتشار يک فيلم ويدئويی از شهروند ربوده شده کانادايی، به دولت کانادا هشدار داد در صورتی که به شرايط طالبان توجه نکند، فرد ربوده شده را محاکمه خواهد کرد.

در ابتدای اسفندماه گذشته طالبان اعلام کردند که کولين راترفورد ۲۷ ساله، شهروند کانادا، را در ولايت غزنی ربوده‌اند.

در ويدئوی دو دقيقه‌ای که روز يک‌شنبه ۱۸ ارديبهشت، از سوی طالبان در دسترس رسانه‌های افغانستان قرار گرفت، شخصی با لباس مشکی ديده می‌شود که بر روی زمين نشسته و خود را کولين راترفورد معرفی می‌کند.

اين شخص می‌گويد که توريست است و به‌خاطر گرفتن عکس به غزنی آمده بود، اما برای آزادی‌اش تقاضايی نمی‌کند.

اما ذبيح‌الله مجاهد از سخنگويان طالبان ادعا می‌کند که راترفورد به‌خاطر انجام فعاليت‌های جاسوسی ربوده شده است.

وی گفت: «اسناد به‌دست آمده از اين شهروند کانادا نشان می‌دهد که او مدت‌ها در مورد طالبان اطلاعات جمع‌آوری می‌کرده است.»

مجاهد افزود که آن‌ها پيش از اين نيز با انتشار اطلاعيه از دولت کانادا خواسته بودند که با «پذيرفتن شرايط طالبان» در راستای آزادی اين شهروند کانادايی اقدام کنند.

سخنگوی طالبان در مورد شرايط اين گروه چيزی نگفت اما هشدار داد در صورتی که به خواسته‌های طالبان توجه نشود، فرد ربوده شده محاکمه خواهد شد.

وزارت خارجه کانادا پيش از اين گفته بود که «کولين روترفورد به‌عنوان يک گردشگر به افغانستان رفته است و در جريان سفر در حال فراگيری زبان پشتو بوده است.»

با سرنگونی رژيم طالبان در تهاجم ائتلاف بين‌المللی به رهبری آمريکا در سال ۱۳۸۱ خورشيدی، اين گروه در موارد متعددی به ربودن شهروندان خارجی اقدام کرده است.

تا کنون طالبان توانسته از اين‌گونه آدم‌ربايی‌ها که بيشتر به‌عنوان اهرم فشار بر دولت‌های خارجی و افغانستان مورد استفاده می‌گيرند در راستای قبولاندن شرايط خود، به‌ويژه آزادی زندانيان اين گروه، به خوبی بهره‌برداری کنند.

در حال حاضر دو خبرنگار شبکه سه تلويزيون فرانسه و يک نظامی آمريکايی در اسارت طالبان قرار دارند.
اين گروه تا کنون چندين ويدئوی مشابه که در آن شرايطی برای آزادی افراد ربوده شده مطرح گرديده، منتشر کرده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.