ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در شمال پاکستان چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت

حمله انتحاری باز هم به یک مسجد شیعیان صورت گرفته است. آمار موقت حاکی از کشته شدن دست‌کم ۱۱ نفر و زخمی شدن ۶۰ نفر است.

در شهر پاراچنار واقع در شمال غرب پاکستان، در حدود ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان، بر اثر یک انفجار چندین نفر کشته و زخمی شدند.

نیروهای نظامی پاکستان در شمال این کشور ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، منابع دولتی پاکستان آمار قربانیان این انفجار را ۲۲ کشته و ۷۰ زخمی عنوان کرده‌اند.

بنا به این گزارش انفجارِ صورت‌گرفته انتحاری بود و یک مسجد شیعیان را هدف خود قرار داده بود. پیش از انفجار نیز تیراندازی رخ داد.

انفجار در بخش ورودی زنان به مسجد صورت گرفت.

پاکستان در چند هفته گذشته شاهد انفجارهای پیاپی بوده است. در ماه گذشته بیش از ۷۰ نفر در انفجار مهیبی در یک معبد جامعه صوفی‌ها در شهر سهون شریف پاکستان واقع در استان جنوبی سِند، کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را گروه «دولت اسلامی» (داعش) برعهده گرفت. افزون بر داعش گروه تندرو «جماعت‌الاحرار» نیز در پاکستان دست عملیات تروریستی می‌زند.

گروه‌های اسلامگرای تندرو در پاکستان، پس از حملات دولت در سال ۲۰۱۴ به مقر آن‌ها در شمال غرب کشور بارها دست به عملیات تروریستی زده‌اند.

شهر پاراچنار دو ماه پیش نیز صحنه یک عملیات انتحاری دیگر در بازار این شهر بود که در آن ۲۱ نفر کشته شدند.

تعداد حملات تروریستی در پاکستان در یک سال گذشته افزایش یافته است. شاخه پاکستان طالبان و داعش مسئولیت بیشتر این حملات را برعهده گرفته‌اند.

مرز پاکستان و افغانستان تا سال ۲۰۱۴ شاهراهی برای شبه‌نظامیان طالبان به شمار می‌رفت. ارتش پاکستان از سال ۲۰۱۴ با انجام چند عملیات در این منطقه سعی کرد که این شاهراه را از کنترل اسلامگرایان تندرو خارج کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.