ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرباسچی: درباره حضور نامزد پوششی خود روحانی باید تصمیم بگیرد

اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان هنوز بر سر کاندیدای پوششی در کنار حسن روحانی در انتخابات، به توافق نرسیده‌اند. کرباسچی می‌گوید در مناظره‌ها کاندیدای پوششی می‌تواند کمک باشد.

موضوع حضور یک کاندیدای پوششی از سوی جبهه طرفداران دولت و اصلاح‌طلبان در کنار حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، همچنان مورد بحث این جناح است. غلامحسین کرباسچی معتقد است که این مسئله را خود روحانی باید تعیین کند.

غلامحسین کرباسچی: در صورت حضور یک کاندیدای پوششی تمام بار کار در مناظره‌ها بر دوش روحانی نمی‌افتد

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، غلامحسین کرباسچی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در این‌باره گفت: «به‌نظر من خود آقای روحانی باید تشخیص بدهد که آیا به وجود این شخص احتیاج دارد یا خیر اگر ایشان احساس کند که لازم نیست لزومی بر این کار وجود ندارد.»

به‌گفته کرباسچی در این رابطه دو نظریه وجود دارد. «عده‌ای معتقد هستند که وجود این فرد در زمان انتخابات لازم است و نباید یک نفره در مناظره‌ها حضور داشت و در مقابل عده‌ای هم معتقد هستند که این کار لازم نیست و احتیاجی به نامزد پوششی نیست.»

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس اسفندماه گذشته گفته بود که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در دیدار با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با ایده کاندیدای پوششی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مخالفت کرده و آن را توطئه جناح رقیب خوانده است.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌کوشد تا در انتخابات میان اصلاح‌طلبان وحدت ایجاد کند. در حال حاضر محمدرضا عارف ریاست این شورا را بر عهده دارد.

کرباسچی با بیان این‌که تاکنون با حسن روحانی درباره کاندیدای پوششی صحبت نکرده است، گفت: «اگر بنا بر مناظره باشد در صورت تعدد، مناظره‌کننده‌ها می‌توانند کمک کار روحانی باشند و بعضی سئوال‌ها که جناح رقیب مطرح می‌کنند را آن‌ها پاسخ دهند و تمام بار کار در مناظره‌ها بر دوش روحانی نباشد.»

پیش از این، نزدیکان علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بودند که او پیش از مرگ خود برنامه‌هایی برای انتخابات آتی ریاست ‌جمهوری داشته ‌است. بنابراین گفته‌ها، رفسنجانی حامی روحانی بوده و از جمله، حضور یک کاندیدای پوششی را در کنار او برای مقابله با اتفاقات غیرمنتظره، از جمله ردصلاحیت احتمالی روحانی از سوی شورای نگهبان ضروری می‌دانسته است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میرزا

    یک واژه نو : نامزد پوششی ! سپس چیزهای دیگرِ پوششی!