ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صلاح‌الدین دمیرتاش و دو نماینده دیگر کرد اعتصاب غذا کردند

دو نماینده زندانی حزب دموکراتیک خلق‌ها در پیامی از «زندان ادرین» از مردم و فعالان سیاسی خواسته‌‌اند نسبت به نقض دائمی حقوق زندانیان در ترکیه حساس‌تر باشند.

صلاح‌الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها و عبدالله زیدان، نماینده مجلس عضو این حزب با انتشار نامه‌ای از زندان اعلام کردند که در اعتراض به نقض حقوق زندانیان در ترکیه اعتصاب غذا می‌کنند.

در حال حاضر ۱۴ نماینده مجلس حزب دموکراتیک خلق‌ها در بازداشت به سر می‌برند

دو نماینده زندانی حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه د پ) خبر اعتصاب غذای خود را از طریق وکیلشان اعلام کردند. آنها در این نامه نوشته‌اند اعتصاب غذای خود را از جمعه ۳۱ مارس/۱۱ فروردین، در همبستگی با دیگر زندانیان سیاسی آغاز می‌کنند.

دمیرتاش و زیدان عدم رسیدگی به وضعیت زندانیان در اعتصاب، فشار فزاینده بر آنها و بی‌توجهی مسئولان زندان را دلیل آغاز اعتصاب خود خوانده‌اند.

آنها در پیامی از «زندان ادرین» مردم و فعالان سیاسی را فراخواندند تا نسبت به اعتصاب غذا و تضییع دائمی حقوق زندانیان حساسیت بیشتری نشان دهند.

همزمان صباحت تونجل، نماینده پیشین پارلمان ترکیه و رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (د ب پ) نیز در نامه‌ای دیگر اعلام کرد که همراه با عده‌ای دیگر از اول آوریل سال جاری دست به اعتصاب غذا می‌زند.

او در فرازی از نامه خود نوشته است:

"وضعیت زندانیانی که با خواست پایان دادن به انزوای عبدالله اوجالان، آغاز دوباره مذاکره دولت ترکیه و کردها و همچنین جلوگیری از نقض دائمی حقوق زندانیان دست به اعتصاب زده‌اند به نقطه بحرانی رسیده است."

در حال حاضر ۱۴ نماینده مجلس حزب دموکراتیک خلق‌ها در بازداشت به سر می‌برند.

مقامات ترکیه ادعا می‌کنند که حزب دموکراتیک خلق‌ها با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در تماس است. اما حزب دموکراتیک خلق‌ها بارها این اتهام را رد کرده است.

در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۵، حزب دمکراتیک خلق‌ها ۱۰,۶درصد آرا را کسب کرد و ۵۹ کرسی مجلس را به‌دست آورده بود. سرانجام سال گذشته پارلمان ترکیه در رأی‌گیری نهایی به لغو مصونیت قضائی نمایندگان رأی مثبت داد. در آن زمان حزب دموکراتیک خلق‌ها گفته بود هدف از لغو مصونیت قضائی نمایندگان پارلمان تلاش برای حذف نمایندگان این حزب از پارلمان و تعقیب قضائی آن‌ها است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.