ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی موقت حسين درخشان

<p>حسين درخشان، وبلاگ&zwnj;نويس ايرانی که به ۱۹ سال و نيم حبس محکوم شده، به تازگی به&zwnj;طور موقت از زندان آزاد شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای مشرق که به اصولگرايان وابسته است &laquo;اين مرخصی در ايام فاطميه به درخشان داده شده و وی حتی با پيراهن مشکی در برخی مراسم&zwnj;های عزای حضرت زهرا نيز شرکت کرده است؛ اين در حالی است که از جمله اتهامات پرونده حسين درخشان توهين به مقدسات بوده است.&raquo;</p> <p><br /> حسين درخشان ۱۸ آذر ۸۹ پس از ۲۶ ماه حبس با وثيقه يک ميليارد و پانصد ميليون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شده بود.</p> <p><br /> وی در آبان سال ١٣٨٧ هنگام ورود به ايران بازداشت شده بود.</p> <p><br /> حسين درخشان در مهرماه ٨٩ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام &laquo;همکاری با دولت&zwnj;های متخاصم، تبليغ عليه نظام اسلامی، تبليغ به نفع گروهک&zwnj;های ضد انقلاب، توهين به مقدسات و راه&zwnj;اندازی و مديريت سايت&zwnj;های مبتذل و مستهجن، به ۱۹ سال و نيم حبس تعزيری، پنج سال محروميت از عضويت در احزاب و فعاليت در رسانه&zwnj;ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ ۳۰ هزار و ۷۵۰ يورو، دو هزار و ۹۰۰ دلار و ۲۰۰ پوند انگليس محکوم شد.&raquo;</p> <p><br /> وکيل حسين درخشان به حکم دادگاه بدوی اعتراض کرده اما رأی دادگاه تجديد نظر هنوز صادر نشده است. سازمان گزارشگران بدون مرز ششم مهر ٨٩ با صدور اطلاعيه&zwnj;ای با اعلام &laquo;انزجار&raquo; از صدور اين حکم، آن را &laquo;سنگين&zwnj;ترين&raquo; حکم صادرشده برای يک وبلاگ&zwnj;نويس در ايران خواند.</p> <p><br /> حسين درخشان در خارج از ايران ابتدا از مخالفان دولت ايران به شمار می&zwnj;رفت اما به&zwnj;تدريج در وبلاگ خود به دفاع از دولت محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران و حکومت جمهوری اسلامی پرداخت.</p> <p><br /> پيش از اين يک منبع نزديک به خانواده درخشان به کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر گفته بود که وی در حدود ۱۰ ماه را در سلول انفرادی، &laquo;در انزوای کامل از جهان خارج&raquo; گذرانده و در طول اين مدت برای &laquo;اعترافات دروغين&raquo; در خصوص ارتباط با سازمان اطلاعاتی آمريکا (سيا) و سازمان&zwnj;های اطلاعاتی اسراييل &laquo;تحت فشار و ضرب و جرح&raquo; بوده است.</p> <p><br /> سازمان گزارشگران بدون مرز که دفتر ان در پاريس است و در دفاع از آزادی رسانه&zwnj;ها و روزنامه&zwnj;نگاران فعاليت می&zwnj;کند، می&zwnj;گويد: &laquo;بسياری از شهروند وب&zwnj;نگاران (در ايران) برای ابراز عقايدشان خود بر روی اينترنت بازداشت و يا تحت تعقيب قضايی قرار دارند و به حبس های طولانی مدت محکوم شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p>

حسين درخشان، وبلاگ‌نويس ايرانی که به ۱۹ سال و نيم حبس محکوم شده، به تازگی به‌طور موقت از زندان آزاد شده است.

به گزارش تارنمای مشرق که به اصولگرايان وابسته است «اين مرخصی در ايام فاطميه به درخشان داده شده و وی حتی با پيراهن مشکی در برخی مراسم‌های عزای حضرت زهرا نيز شرکت کرده است؛ اين در حالی است که از جمله اتهامات پرونده حسين درخشان توهين به مقدسات بوده است.»

حسين درخشان ۱۸ آذر ۸۹ پس از ۲۶ ماه حبس با وثيقه يک ميليارد و پانصد ميليون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شده بود.

وی در آبان سال ١٣٨٧ هنگام ورود به ايران بازداشت شده بود.

حسين درخشان در مهرماه ٨٩ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام «همکاری با دولت‌های متخاصم، تبليغ عليه نظام اسلامی، تبليغ به نفع گروهک‌های ضد انقلاب، توهين به مقدسات و راه‌اندازی و مديريت سايت‌های مبتذل و مستهجن، به ۱۹ سال و نيم حبس تعزيری، پنج سال محروميت از عضويت در احزاب و فعاليت در رسانه‌ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ ۳۰ هزار و ۷۵۰ يورو، دو هزار و ۹۰۰ دلار و ۲۰۰ پوند انگليس محکوم شد.»

وکيل حسين درخشان به حکم دادگاه بدوی اعتراض کرده اما رأی دادگاه تجديد نظر هنوز صادر نشده است. سازمان گزارشگران بدون مرز ششم مهر ٨٩ با صدور اطلاعيه‌ای با اعلام «انزجار» از صدور اين حکم، آن را «سنگين‌ترين» حکم صادرشده برای يک وبلاگ‌نويس در ايران خواند.

حسين درخشان در خارج از ايران ابتدا از مخالفان دولت ايران به شمار می‌رفت اما به‌تدريج در وبلاگ خود به دفاع از دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران و حکومت جمهوری اسلامی پرداخت.

پيش از اين يک منبع نزديک به خانواده درخشان به کمپين بين‌المللی حقوق بشر گفته بود که وی در حدود ۱۰ ماه را در سلول انفرادی، «در انزوای کامل از جهان خارج» گذرانده و در طول اين مدت برای «اعترافات دروغين» در خصوص ارتباط با سازمان اطلاعاتی آمريکا (سيا) و سازمان‌های اطلاعاتی اسراييل «تحت فشار و ضرب و جرح» بوده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز که دفتر ان در پاريس است و در دفاع از آزادی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران فعاليت می‌کند، می‌گويد: «بسياری از شهروند وب‌نگاران (در ايران) برای ابراز عقايدشان خود بر روی اينترنت بازداشت و يا تحت تعقيب قضايی قرار دارند و به حبس های طولانی مدت محکوم شده‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>از همه جالب تر سکوت محض رفقای رسانه ای حسین است در خارج. خیلی واقعاً نکته آموزنده ای بود این سکوت مرگبار از کسانی که برای هر زندانی سیاسی یقه می دریدند.</p>

  • حامد

    <p>نمی دونم در مورد حسین درخشان چی می شه گفت. ولی این همه حقش نیست هیچ کس هم از حقوق این بیچاره دفاع نمی کنه. ظامی که داره بهش می شه بیش از حد زیاده</p>

  • بدبین

    <p>&quot;باز گرداندن&quot; وجوه اخذ شده؟؟؟ به کی ؟؟؟به چه منظور؟؟؟</p>