ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناتو: مرگ بن‌لادن موفقیتی بزرگ است

<p>ناتو اعلام کرد که با مرگ بن&zwnj;لادن، هيچ&zwnj;گونه تغييری در استراتژی اين سازمان در افغانستان به&zwnj;وجود نخواهد آمد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>کريستوفر چمبرز، سخنگوی غير نظامی سازمان پيمان آتلانتيک شمالی يا ناتو در يک نشست خبری در کابل گفت که مرگ اسامه بن&zwnj;لادن، رهبر شبکه القاعده، &laquo;موفقيتی بزرگ&raquo; برای اين سازمان، متحدان آن و افغانستان است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی تروريسم را تهديدی برای امنيت جهانی خواند و افزود که مأموريت ناتو و ائتلاف بين&zwnj;المللی تا زمانی ادامه پيدا خواهد کرد که ديگر افغانستان &laquo;پناهگاهی امن برای افراط&zwnj;گرايی و تروريسم&raquo; نگردد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين ژنرال وايت کراس، معاون اداره ارتباطات نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان که دراين نشست خبری حضور داشت گفت که با کشته شدن بن&zwnj;لادن، مأموريت ناتو در افغانستان به پايان نرسيده است و جامعه بين&zwnj;المللی به تعهد بلندمدت خود در قبال افغانستان عمل خواهد کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خانم کراس افزود، القاعده و ديگر گروه&zwnj;های شورشی تلاش خواهند کرد تا بر شدت حملات خود بيفزايند اما نظاميان بين&zwnj;المللی و افغان با آنان مقابله خواهند کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی حملات اخير طالبان در داخل شهر قندهار را نشانه&zwnj;ای از عملکرد &laquo;ناموفق&raquo; اين گروه خواند و گفت که اين حملات به مفهوم قوی&zwnj;تر شدن شورشيان نيست.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته ژنرال کراس، اين حملات که بيشتر قربانيان آن غير نظاميان بودند با شدت عمل نيروهای امنيتی افغان سرکوب شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حملات شماری از مهاجمان مسلح عضو گروه طالبان در دو روز گذشته دست&zwnj;کم ۲۳ تن از مهاجمان و سه غير نظامی کشته شدند و ۴۰ تن ديگر که بيشتر آنان غير نظامی بودند زخمی شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين مقام ارشد نظامی ناتو در پايان اين نشست خبری با تأکيد بر شدت عمل نظاميان بين&zwnj;المللی در مقابل القاعده و طالبان گفت که در سه ماه گذشته بيشتر از ۱۴۰۰ عمليات مختلف نظامی در مناطق مختلف افغانستان انجام شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر پايه اطلاعات معاون اداره ارتباطات ناتو در کابل، طی اين عمليات بيش از ۵۰۰ فرمانده طالبان و ۲۷۰۰ عضو اين گروه کشته و يا بازداشت شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

ناتو اعلام کرد که با مرگ بن‌لادن، هيچ‌گونه تغييری در استراتژی اين سازمان در افغانستان به‌وجود نخواهد آمد.

کريستوفر چمبرز، سخنگوی غير نظامی سازمان پيمان آتلانتيک شمالی يا ناتو در يک نشست خبری در کابل گفت که مرگ اسامه بن‌لادن، رهبر شبکه القاعده، «موفقيتی بزرگ» برای اين سازمان، متحدان آن و افغانستان است.

وی تروريسم را تهديدی برای امنيت جهانی خواند و افزود که مأموريت ناتو و ائتلاف بين‌المللی تا زمانی ادامه پيدا خواهد کرد که ديگر افغانستان «پناهگاهی امن برای افراط‌گرايی و تروريسم» نگردد.

همچنين ژنرال وايت کراس، معاون اداره ارتباطات نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان که دراين نشست خبری حضور داشت گفت که با کشته شدن بن‌لادن، مأموريت ناتو در افغانستان به پايان نرسيده است و جامعه بين‌المللی به تعهد بلندمدت خود در قبال افغانستان عمل خواهد کرد.

خانم کراس افزود، القاعده و ديگر گروه‌های شورشی تلاش خواهند کرد تا بر شدت حملات خود بيفزايند اما نظاميان بين‌المللی و افغان با آنان مقابله خواهند کرد.

وی حملات اخير طالبان در داخل شهر قندهار را نشانه‌ای از عملکرد «ناموفق» اين گروه خواند و گفت که اين حملات به مفهوم قوی‌تر شدن شورشيان نيست.

به گفته ژنرال کراس، اين حملات که بيشتر قربانيان آن غير نظاميان بودند با شدت عمل نيروهای امنيتی افغان سرکوب شد.

در حملات شماری از مهاجمان مسلح عضو گروه طالبان در دو روز گذشته دست‌کم ۲۳ تن از مهاجمان و سه غير نظامی کشته شدند و ۴۰ تن ديگر که بيشتر آنان غير نظامی بودند زخمی شدند.

اين مقام ارشد نظامی ناتو در پايان اين نشست خبری با تأکيد بر شدت عمل نظاميان بين‌المللی در مقابل القاعده و طالبان گفت که در سه ماه گذشته بيشتر از ۱۴۰۰ عمليات مختلف نظامی در مناطق مختلف افغانستان انجام شده است.

بر پايه اطلاعات معاون اداره ارتباطات ناتو در کابل، طی اين عمليات بيش از ۵۰۰ فرمانده طالبان و ۲۷۰۰ عضو اين گروه کشته و يا بازداشت شده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میم

    <p>مردم متمدن هیچوقت از کشته شدن و مرگ دشمن خوشحال نمی شوند. به قول سعدی:</p> <p>یکی مژده آورد پیش انوشروان عادل که: خدای تعالــــی فلان دشمنت برداشت.</p> <p>گفت؟ هیچ شنیـــــدی که مــرا فرو گذاشت ؟</p> <p>اگــر بمـــرد عدو جـــای شادمــانی نیست</p> <p>کـــه زندگانی ما نیــــز جــاویـدانی نیسـت</p> <p>این شادمانی مردم آمریکا در خیابانها واقعاً نشان دهنده بربریت این مردم است. مردم ایران نه در مرگ صدام به خیابان ریخته و شادی کردند و نه در مرگ ریگان که مسول حمله تروریستی به هواپیمای ایرباس بود . حتی در مرگ شاه با آنکه آن موقع خیلی هیجان زده و انقلابی بودند کسی خوشحالی نکرد. مردم ایران برای فرار شاه شادمانی کردند اما برای مرگ او نه.</p>