ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان سردبیر قبلی «جمهوریت» برای همبستگی با روزنامه‌نگاران زندانی ترکیه

جان دوندار، سردبیر پیشین روزنامه «جمهوریت» ترکیه که در آلمان به‌سر می‌برد از مردم آلمان خواست تا همبستگی خود را با روزنامه‌نگاران زندانی ترکیه نشان دهند.

جان دوندار، سردبیر پیشین روزنامه «جمهوریت» ترکیه که در آلمان به‌سر می‌برد از مردم آلمان خواست تا همبستگی خود را با روزنامه‌نگاران زندانی ترکیه نشان دهند.

جان دوندار، سردبیر متواری روزنامه «جمهوریت» در ترکیه

جان دوندار روز شنبه یکم آوریل / ۱۲ فروردین در نشست سالانه انجمن بین‌المللی حقوق بشر در شهر بن آلمان گفت در کشورش روزنامه‌‌گاران به‌دلیل شغل خود مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند و آلمانی‌ها باید به این اعمال اعتراض و در این‌باره اطلاع‌رسانی کنند.

بر اساس رأی دادگاه در ترکیه دوندار خود اکنون می‌بایست پشت میله‌های زندان باشد اما به آلمان و به تبعید گریخته است.

بر اساس گزارش‌های سازمان گزارشگران بدون مرز، در ترکیه حتی فعالیت روزنامه‌نگاران خارجی نیز دشوار شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش ماه دسامبر سال گذشته خود (آذر ۱۳۹۵) نوشت شمار زندانیان روزنامه‌نگار در ترکیه از فردای کودتای نافرجام ١۵ ژوئیه، به چهار برابر افزایش یافته و هم اکنون بیش از ١٠٠ روزنامه‌نگار در زندان‌های این کشور به‌سر می‌برند. یک سوم روزنامه‌نگاران زندانی در ترکیه را زنان تشکیل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    در بیست‌و دومین روز از اعتصاب غذای هنگامه شهیدی، وضعیت جسمانی وی «بسیار خطرناک» توصیف شده است. «هنگامه شهیدی» که نیمه شب ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۵ در حالت استراحت مطلق پزشکی توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد، طی تماس تلفنی با خانواده‌اش، از آنان حلالیت طلبید !و وصیت کرد که «اعضای بدن خود را پس از مرگ در زندان به نیازمندان اهداء کنند.» خانم شهیدی در تماس تلفنی ساعتی قبل خود گفته که توانایی جسمانی او از بین رفته و در سلول انفرادی خود را «سینه‌خیز» روی زمین می‌کشد و گفته است که جرمی را مرتکب نشده است.