ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رانش زمین در کلمبیا ۲۵۴ کشته برجا گذاشت

ارتش می‌گوید سیل و رانش زمین در جنوب‌ غرب کلمبیا ۲۵۴ کشته، ۴۰۰ زخمی برجا گذاشته. ۲۰۰ تن دیگر نیز ناپدید شدند. بخش‌ عمده‌ای از خانه‌های شهری در جنوب‌ غربی کلمبیا از بین رفته است.

در ساعات اولیه صبح شنبه دوم آوریل/ ۱۳ فروردین، سیل و رانش زمین در شهر موکوآ کلمبیا باعث سرازیر شدن آب و حرکت آوار به سوی خانه‌های مردم شد.

شهردار موکوآ که خود خانه‌اش را در این حادثه از دست داده می‌گوید بخش عظیمی از خانه‌ها نابود شده و رانه‌های گل‌ولای جای آن را گرفته./ عکس از afp

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این حادثه ۲۵۴ تن کشته و صدها نفر زخمی شدند. بازماندگان نیز هراسان و با لباس خواب در تقلا برای ترک خانه‌هایشان بودند.

بنابر گزارش‌ها بارش شدید به طغیان چند رودخانه انجامید و گل‌‌ولای و سنگ‌ها را به جاده‌ها و ساختمان‌های مرکز ایالت پوتومایو در جنوب‌غرب کلمبیا راند. خودروها نیز بر اثر شدت گل‌ولای از حرکت باز ایستادند.

یکی از مردم محلی به رویترز گفت از حدود ساعت ۱۱ شب تا یک بامداد باران سیل‌آسا شهر را فرا گرفت.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا برای نظارت بر عملیات نجات به موکوآ، شهری با ۳۴۵ هزار نفر جمعیت پرواز کرده‌ است. او آمار کشته‌ها را تأیید کرده است.

ارتش می‌گوید سیل و رانش زمین ۲۵۴ کشته و ۴۰۰ زخمی برجا گذاشته. ۲۰۰ تن دیگر نیز همچنان مفقودند.

۱۱۰۰ پلیس و نیروی ارتش برای کمک به عملیات امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌اند.

حتی در کشوری همچون کلمبیا با باران‌ها سنگین و چشم‌اندازی کوهستانی که رانش زمین پیشامدی معمول به شمار می‌آید، مقیاس فاجعه شهر موکوآ در مقایسه با بحران‌های اخیر این کشور دلهره‌آور است.

در آخرین حادثه رانش‌ زمین در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۸۰ تن در این کشور جان خود را از دست دادند. هرچند مرگبارترین رانش زمین در کلمبیا به سال ۱۹۸۶ باز می‌گردد که بیش از ۲۰ هزارکشته برجا گذاشت.

شهردار موکوآ که خود خانه‌اش را در این حادثه از دست داده می‌گوید بخش عظیمی از خانه‌ها نابود شده و رانه‌های گل‌ولای جای آن را گرفته است.

هواشناسی پیش‌بینی کرده که بارش باران شنبه شب و یکشنبه نیز در موکوآ ادامه خواهد داشت؛ اگرچه این بار نه‌چندان شدید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.