ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احزاب اقلیم کردستان برای برگزاری همه‌پرسی توافق کردند

اختلاف میان بغداد و اربیل بر سر کرکوک بالا گرفته است. دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان می‌گویند که برای برگزاری همه‌پرسی به توافق رسیده‌اند.

دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان عراق کمیته ویژه برگزاری همه‌پرسی تشکیل دادند.

پرچم کردستان و عراق
اختلاف اربیل و بغداد پس از برافراشتن پرچم‌ اقلیم کردستان بر فراز ادارات دولتی افزایش یافته است.

به گزارش شبکه خبری «السومریه» احزاب «اتحاد میهنی کردستان» و «دموکرات کردستان» یکشنبه دوم آوریل/ ۱۳ فروردین نشست ویژه‌ای را به منظور تعیین سازوکارهای برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان برگزار کردند.

این نشست که با نظارت «مسعود بارزانی» دبیرکل حزب دموکرات کردستان و «کوسرت رسول» معاون دبیرکل حزب اتحادیه میهنی به رهبری جلال طالبانی برگزار شد، برای تشکیل کمیته ویژه‌ای که قرار است زمان و نحوه برگزاری همه‌پرسی را تعیین کند، به توافق رسیدند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان پیش از این چندین بار گفته است که حکومت اقلیم به زودی همه‌پرسی را به منظور استقلال کامل اقلیم کردستان از عراق برگزار خواهد کرد.

اختلاف میان اربیل و بغداد هفته گذشته و به دنبال برافراشته شدن پرچم حکومت اقلیم کردستان در مراکز دولتی کرکوک افزایش یافت.

شورای استان کرکوک ۲۸ مارس/ ۸ فروردین امسال با پیشنهاد نجم‌الدین کریم استاندار کرکوک برافراشته شدن پرچم اقلیم کردستان بر فراز ساختمان‌های حکومتی را تصویب کرد.

این مصوبه با انتقاد شدید ترکمن‌ها و عرب‌ها در کرکوک روبرو شد. عبدالکریم عطان نائب رئیس ائتلاف ملی عراق تصمیم شورای استانی کرکوک را «تحریک آمیز» خواند که به دنبال کشاندن عراق به یک «تونل تاریک» است.

در همین راستا جبهه ترکمانی‌های پارلمان عراق با ارائه طرحی به مجلس شورای ملی خواستار پائین کشیدن پرچم اقلیم کردستان از ساختمان‌های دولتی شدند.

پارلمان عراق شنبه یکم آوریل/۱۲ فروردین اقدام استانداری کرکوک برای برافراشتن پرچم کردستان در نهادهای دولتی را «اقدامی غیرقانونی» دانست و حکومت اقلیم را به پائین کشیدن پرچم‌ موظف کرد.

فراکسیون نمایندگان اقلیم کردستان در پارلمان ملی عراق این تصمیم را «غیرقانونی» و در اعتراض به آن نشست پارلمان را ترک کردند.

استان کرکوک که از منابع نفتی فراوانی برخوردار است از تابستان ۲۰۱۴ پس از آنکه پیشمرگه‌های اقلیم کردستان بخش‌هایی از این منطقه را از داعش پس گرفتند، به محل نزاع بغداد و اربیل تبدیل شده است.

در همین زمینه

معامله پیشنهادی کردهای عراق: زمین در ازای استقلال

بارزانی: زمان برای همه‌پرسی استقلال کردستان فرا رسیده

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.