ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشت نفر در غرب ايران اعدام شدند

<p>روز گذشته هشت نفر در زندان&zwnj;های شهرهای اروميه و مياندوآب به دار آويخته شدند.</p> <!--break--> <p><br /> بنا به گزارش فعالان حقوق بشر در غرب ايران روز گذشته هشت نفر به اتهام جرايم مواد مخدر اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> آژانس خبری موکريان از غرب ايران گزارش داده است روز سه&zwnj;شنبه بيستم ارديبهشت&zwnj;ماه جاری در اروميه، مرکز استان آذربايجان غربی، پنج نفر اعدام شده&zwnj;اند که تنها نام سه تن از اين افراد، عارف رشيدپور، اسفنديار منداحکی و تيمور (تيمن) ايوبيان اعلام گرديده است.</p> <p><br /> اين پنج زندانی روز قبل از اعدام به دستور مسئولان زندان اروميه به قرنطينه اين زندان جهت اجرای حکم منتقل شده بودند و سپس بامداد سه&zwnj;شنبه در محوطه زندان اروميه به دار آويخته شدند.</p> <p><br /> همچنين در زندان شهر مياندوآب، واقع در آذربايجان غربی نيز روز گذشته سه نفر که يکی از آن&zwnj;ها از اهالی مياندوآب و دو نفر ديگر از اهالی اروميه بودند اعدام شدند.</p> <blockquote> <p><br /> ميزان اعدام&zwnj;های صورت گرفته در سال قبل احتمالاً پس از اعدام&zwnj;های سياسی دهه&zwnj; ۶۰ (دهه&zwnj; ۸۰ ميلادی) بالاترين ميزان اعدام&zwnj;های پس از انقلاب اسلامی است</p> </blockquote> <p>اسامی دو تن از آن&zwnj;ها فتح&zwnj;الله درويشی و فکری تيموری اعلام شده است.</p> <p><br /> اين افراد پس از صدور حکم اعدام توسط دادگستری مياندوآب و تأييد آن از سوی ديوان عالی کشور به دار آويخته شدند.</p> <p><br /> در گزارش سالانه سازمان عفو بين&zwnj;الملل که ماه گذشته منتشر گرديد، ايران بار ديگر پس از چين، بيشترين اعدام&zwnj;های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داد.</p> <p><br /> بنا بر تخمين عفو بين&zwnj;الملل تعداد اعدام&zwnj;ها در چين به پنج هزار نفر می&zwnj;رسد و ايران با رقم دست&zwnj;کم ۲۵۲ اعدام در رتبه دوم قرار دارد.</p> <p><br /> اين در حالی است که برخی اعدام&zwnj;های گسترده سال ۲۰۱۰ در ايران، از جمله اعدام&zwnj;های جمعی در مشهد هيچ&zwnj;گاه توسط جمهوری اسلامی ايران اعلام رسمی نشده&zwnj;اند.</p> <p><br /> سازمان عفو بين&zwnj;الملل در همين رابطه گفت گزارش&zwnj;های قابل اعتمادی از &laquo;۳۰۰ مورد اعدام که به تازگی در ايران در زندان وکيل&zwnj;آباد مشهد به اجرا گذاشته شده&raquo; به دست آورده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين ارقام در حالی منتشر شده&zwnj;اند که &laquo;سازمان حقوق بشر ايران&raquo; در اسفندماه سال گذشته اعلام کرد حداقل ۵۴۶ تن در سال ۲۰۱۰ ميلادی در ايران اعدام شده&zwnj;اند که ۳۱۲ مورد توسط مقامات ايران به صورت رسمی يا غير رسمی تأييد شده است.</p> <p><br /> بر اساس گزارش منابع رسمی ايران در ماه ژانويه سال جاری ميلادی ۸۵ مورد اعدام در ايران صورت گرفته است.</p> <p><br /> اين گزارش&zwnj;ها نشان می&zwnj;دهند تعداد اعدام&zwnj;های صورت گرفته در ايران نسبت به سال گذشته&zwnj; افزايش يافته است.</p> <p><br /> ميزان اعدام&zwnj;های صورت گرفته در سال قبل احتمالاً پس از اعدام&zwnj;های سياسی دهه&zwnj; ۶۰ (دهه&zwnj; ۸۰ ميلادی) بالاترين ميزان اعدام&zwnj;های پس از انقلاب اسلامی است.<br /> &nbsp;</p>

روز گذشته هشت نفر در زندان‌های شهرهای اروميه و مياندوآب به دار آويخته شدند.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر در غرب ايران روز گذشته هشت نفر به اتهام جرايم مواد مخدر اعدام شده‌اند.

آژانس خبری موکريان از غرب ايران گزارش داده است روز سه‌شنبه بيستم ارديبهشت‌ماه جاری در اروميه، مرکز استان آذربايجان غربی، پنج نفر اعدام شده‌اند که تنها نام سه تن از اين افراد، عارف رشيدپور، اسفنديار منداحکی و تيمور (تيمن) ايوبيان اعلام گرديده است.

اين پنج زندانی روز قبل از اعدام به دستور مسئولان زندان اروميه به قرنطينه اين زندان جهت اجرای حکم منتقل شده بودند و سپس بامداد سه‌شنبه در محوطه زندان اروميه به دار آويخته شدند.

همچنين در زندان شهر مياندوآب، واقع در آذربايجان غربی نيز روز گذشته سه نفر که يکی از آن‌ها از اهالی مياندوآب و دو نفر ديگر از اهالی اروميه بودند اعدام شدند.

اسامی دو تن از آن‌ها فتح‌الله درويشی و فکری تيموری اعلام شده است.

اين افراد پس از صدور حکم اعدام توسط دادگستری مياندوآب و تأييد آن از سوی ديوان عالی کشور به دار آويخته شدند.

در گزارش سالانه سازمان عفو بين‌الملل که ماه گذشته منتشر گرديد، ايران بار ديگر پس از چين، بيشترين اعدام‌های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داد.

بنا بر تخمين عفو بين‌الملل تعداد اعدام‌ها در چين به پنج هزار نفر می‌رسد و ايران با رقم دست‌کم ۲۵۲ اعدام در رتبه دوم قرار دارد.

اين در حالی است که برخی اعدام‌های گسترده سال ۲۰۱۰ در ايران، از جمله اعدام‌های جمعی در مشهد هيچ‌گاه توسط جمهوری اسلامی ايران اعلام رسمی نشده‌اند.

سازمان عفو بين‌الملل در همين رابطه گفت گزارش‌های قابل اعتمادی از «۳۰۰ مورد اعدام که به تازگی در ايران در زندان وکيل‌آباد مشهد به اجرا گذاشته شده» به دست آورده است.

اين ارقام در حالی منتشر شده‌اند که «سازمان حقوق بشر ايران» در اسفندماه سال گذشته اعلام کرد حداقل ۵۴۶ تن در سال ۲۰۱۰ ميلادی در ايران اعدام شده‌اند که ۳۱۲ مورد توسط مقامات ايران به صورت رسمی يا غير رسمی تأييد شده است.

بر اساس گزارش منابع رسمی ايران در ماه ژانويه سال جاری ميلادی ۸۵ مورد اعدام در ايران صورت گرفته است.

اين گزارش‌ها نشان می‌دهند تعداد اعدام‌های صورت گرفته در ايران نسبت به سال گذشته‌ افزايش يافته است.

ميزان اعدام‌های صورت گرفته در سال قبل احتمالاً پس از اعدام‌های سياسی دهه‌ ۶۰ (دهه‌ ۸۰ ميلادی) بالاترين ميزان اعدام‌های پس از انقلاب اسلامی است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.