ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس جمهوری مصر از آمریکا دیدار می‌کند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۳ آوریل / ۱۴ فروردین با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۳ آوریل / ۱۴ فروردین با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر

این نخستین دیدار یک رهبر مصر از پایتخت آمریکا در هشت سال گذشته است. آخرین بار در ماه اوت ۲۰۰۹ باراک اوباما و حسنی مبارک، رهبران وقت آمریکا و مصر در کاخ سفید ملاقات کرده بودند.

قاهره گفته که قرار است ترامپ و سیسی در این دیدار درباره روابط دو کشور و موضوعات جهانی گفت‌وگو کنند.

در دوران ریاست جمهوری اوباما روابط واشنگتن و قاهره پُرتنش بود.

پس از کودتای نظامی و سرکوب اعتراضات در مصر، آمریکا در مقاطعی کمک‌های نظامی خود به مصر را متوقف کرد. همچنین نقض حقوق بشر در مصر از دیگر مواردی بود که موجب تنش در روابط دو کشور شد.

دولت ترامپ پیش از سفر سیسی به این کشور مصر را به‌عنوان عامل ثبات در منطقه یاد کرد. افزون بر این ترامپ وعده داد که دولت او به کمک‌های نظامی به مصر پایبند خواهد ماند.

رسانه‌های مصر نیز دیدار سیسی از آمریکا را بسیار برجسته کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.