ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مادر احمدرضا جلالی: جان پسرم در خطر است

خانواده احمدرضا جلالی، پژوهشگر و پزشک ایرانی مقیم سوئد از وضعیت او نگرانند. مادر او در گفت‌وگو با سایت هرانا، گفته که جان پسرش در خطر است.

خانواده احمدرضا جلالی، پژوهشگر و پزشک ایرانی مقیم سوئد از وضعیت او نگرانند. مادر او در گفت‌وگو با سایت هرانا، گفته که جان پسرش در خطر است.

احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی مقیم سوئد که در زندان اوین به سر می‌برد

احمدرضا جلالی که در بند ۲۰۹ زندان اوین است، از اوایل دی‌ماه در اعتراض به وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب زده است. او در یکی از جلسات دادرسی از سوی قاضی به اعدام تهدید شده است.

نجیبه مرتضوی، مادر احمدرضا جلالی در گفت‌وگو با سایت هرانا گفته که پسرش را به اتهام «همکاری با دشمن» دستگیر کرده‌اند، درحالی که هیچ مدارکی از او پیدا نشده و بازجوها با نگه‌داشتن او در سلول انفرادی و تهدید به اعدام و صدمه به خانواده مجبور به امضای مدارک دروغین کرده‌اند.

به گفته مادر این زندانی سیاسی، قاضی گفته که او باید وکیل خود را عوض کند وگرنه برایش وکیل تسخیری گرفته خواهد شد.

او می‌گوید که جان پسرش در خطر است و در اثر اعتصاب غذا هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

نجیبه غلامی گفته: «هر ۱۵ روز یک بار به ملاقاتش می روم که ۲۰ دقیقه است و در هفته هم یک بار به مدت ۱۰ دقیقه با تلفن حرف می زنیم. وضعیت جسمی‌اش خیلی وخیم است. وزنش به ۵۴ کیلو رسیده است. خیلی کاهش وزن دارد. هر یکی دو روز یک بار او را می‌برند سرم وصل می کند و دوباره بر می‌گردانند. او را به بیمارستان منتقل نمی‌کنند. نمی‌دانم چرا اینها اینطور به پسر من ظلم می‌کنند. طوری است که من و خانواده‌اش فقط منتظر خبر مرگش هستیم.»

مادر احمدرضا جلالی با ۷۵ سال سن مجبور است برای پیگیری پرونده فرزند خود از شهرستان راهی تهران شود، اما می‌گوید که قاضی به او توهین می‌کند و به او جواب مشخصی داده نمی‌شود.

به گفته مادر این زندانی، خواسته احمدرضا جلالی، دادگاهی شدن با وکیل خودش است اما اکنون برای عوض کردن وکیلش زیر فشار است و به همین دلیل در دادگاه حاضر نمی‌شود.

احمدرضا جلالی، استاد و پژوهشگر مرکز تحقیقات مدیریت بحران اروپا، پژوهشگر دانشگاه کارولینسکا، نویسنده تعداد زیادی کتاب و مقالات مرجع و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بحران در مقطع فوق دکترا در دانشگاه پیه مونتو ایتالیاست که در زمان بازداشت اقامت کشور سوئد را داشت.

احمدرضا جلالی به دعوت دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز برای شرکت در کارگاه مدیریت بحران به ایران سفر کرده بود، اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مدت هفت ماه در سلول انفرادی نگهداری شد.

این استاد دانشگاه به جاسوسی متهم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.