ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شدت گرفتن انتقادهای اقتصادی از دولت روحانی در آستانه انتخابات

با نزدیک شدن به انتخابات، انتقادها از عملکرد دولت روحانی بالا می‌گیرد. هاجر چنارانی، نماینده نیشابور در مجلس گفته است مشکلات کشور ناشی از مدیریت ناامید، بی‌حال و غیرانقلابی است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، انتقادها از عملکرد اقتصادی دولت حسن روحانی بالا می‌گیرد. در یکی از تازه‌ترین موارد، هاجر چنارانی، نماینده نیشابور در مجلس، روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین در نطق میان‌دستور خود با اشاره به بحران بیکاری در کشور، مشکلات را ناشی از «مدیریت ناامید، بی‌حال و غیرانقلابی» دانست است.

بیکاری- کارتون از رضا جوزانی

مدیریت انقلابی از کلیدواژه‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی‌ست که معتقد است هر جا و هر زمان «مدیریت انقلابی» در کشور حاکم بوده، مسیر پیشرفت طی شده است. تندروهای اصولگرا که تلاش می‌کنند گفتمان مورد نظر رهبر جمهوری اسلامی را تبلیغ و تبیین کنند، دولت حسن روحانی را دولتی غیرانقلابی معرفی می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به نهادهای امنیتی، اظهارات هاجر چنارانی را با همین رویکرد مورد توجه قرار داده و نقل میان دستور او را با این تیترها پوشش داده است:

  • شاهد بی‌سابقه‌ترین رکود اقتصادی در کشوریم
  • معیشت مردم نگران‌کننده است
  • اینها ناشی از مدیریت بی‌حال کشور است

جواد کریمی قدوسی، یکی دیگر از نمایندگان استان خراسان رضوی و از چهره‌های جنجالی اصولگرا هم پنجم فروردین ماه صحبت‌هایی شبیه به گفته‌های نماینده نیشابور را در گفت‌و‌گو با «بولتن نیوز»، از دیگر رسانه‌های امنیتی مطرح کرد.

او با پیوند زدن مشکلات اقتصادی به انتخابات ریاست جمهوری امسال از مردم خواست که به حسن روحانی رأی ندهند و تصمیمی انقلابی بگیرند و با انتخاب مدیران متدین، انقلابی و کارآمد، مشکلات کشور را حل کنند: «اگر {مردم} باز به روحانی رأی دهند نه‌ تنها مشکلات حل نمی‌شود، بلکه چند برابر می‌شود.»

هاجر چنارانی هم در بخشی از نطق میان دستور خود بدون ارائه آمار و ارقام گفته است که ایران در چند سال اخیر شاهد بی‌سابقه‌ترین رکود اقتصادی بوده‌ و این موضوع را به انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت پیوند زده است: «چندین سال است که تقاضای مردم و رهبری مقاوم‌سازی اقتصاد، ایجاد اشتغال و حل مشکلات تولید است ولی متأسفانه توفیق چندانی حاصل نشده و این مشکلات زمانی حل می‌شود که مدیریت انقلابی، فعال و کارآمد بر کشور حاکم شود. ... این مشکلات کشور ناشی از ضعف مدیریت بی‌حال، غیرانقلابی و ناامید است که امیدواریم ملت ایران در ۲۹ اردیبهشت این مشکل را علاج کنند.»

با توجه به این نطق میان دستور، به نظر می‌رسد رهبر جمهوری اسلامی در صحبت‌های روز اول فروردین ماه خود در مشهد بار دیگر موضوعی را در کانون توجه منتقدان دولت حسن روحانی قرار داده تا بتوانند در آستانه انتخابات دولت او را تحت فشار بگذارند.

هاجر چنارانی با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی گفته است که این شکل اقتصادی ساختاری نظام‌مند دارد که در آن تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شوند و زمینه رشد و توسعه اقتصادی و نهایتاً عدالت اجتماعی فراهم می‌شود. او حرف‌های علی خامنه‌ای را تکرار کرده است: «نتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی قطع وابستگی و جلوگیری از فشارهای اقتصادی دشمنان خواهد بود.»

نماینده  نیشابور مهم‌ترین مشکل کشور را بالا بودن نرخ بیکاری دانسته و گفته است: «بیشترین نرخ بیکاری مربوط به فاصله سنی بین ۲۰ تا ۲۴ سال است که این میانگین سنی عموماً تازه‌واردهای بازار کار هستند و پرانرژی‌ترین بخش جوانان فعال کشور را تشکیل می‌دهند که عدم استفاده از این نیروی کار اتلاف منابع بزرگی در کشور است.»

او بیکاری را اسباب و سبب به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی در کشور دانسته، آن را یکی از عوامل به وجود آمدن جمعیت مجرد در میان جوانان اعلام کرده و از قوای سه‌گانه خواسته است تا با توجه به این‌که این موضوع اکثر خانواده‌ها را درگیر کرده، با همکاری یکدیگر مسأله را حل کنند: «وضعیت معیشت مردم بسیار نگران‌کننده است که لازم است برای حل این معضل هرچه سریع‌تر راهکاری اندیشیده شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    حل معضل بیکاری عراق با زائران ایرانی "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در مصاحبه اختصاصی شبکه تلویزیونی الحره که در حاشیه نشست سران اتحادیه عرب در اردن انجام شده است ، به دیدگاه بغداد در قبال رخدادهای منطقه اشاره کرد. نخست وزیر عراق با اشاره به تعاملات تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران گفت سالانه میلیونها زائر ایرانی به اماکن مقدسه در عراق می آیند به همین سبب در برخی از استانهای عراق بیکاری تقریباً به صفر رسیده است.!! نرخ بیکاری واقعی در ایران ۳۵ تا ۴۰ درصد است/ واقعیت امروز ایران با نرخ بیکاری ۱۲درصدی هیچ تناسبی ندارد/ شواهد آماری، ادعای ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در سال ۹۴ را تایید نمی کند

  • naseem

    هر سه ماه یکبار, فشار شدید مالیاتی و توهین و تحقیر تولید کنندگان و شرکت داران و ایجاد دادگاههای مالیاتی, بخاطر دریافت مالیات و ایجاد درامد کوتاه مدت برای دولت, باعث ورشکستگی اکثر شرکتها و کارخانجات و تولید کنندگان شده است, مالیات سنگین و سختگیری های شدید مالیات در این دولت هرچند باعث افزایش دهها برابری درامد مالیاتی دولت شده ولی به چه قیمتی؟ به قیمت نابودی شرکتها و کارخانجات و مشاغل کوچک و بزرگ !!

  • فرهاد - فریاد

    وقتی خمینی بگوید ؛اقتصاد مال خر است ؛ {نقل به معنا از من است } خامنه ای هم بگوید ؛ برخی می گویند ما سرمایه کم داریم اما من قبول ندارم ؛ دیگر انتقاد از عملکرد روحانی مانند خود رانت خواران و فاسدان حاکم بی معناست . وقتی هنوز خامنه ای متوجه نیست که بیکاری ۴۵ میلیون آنطور که خودش می گوید نه تنها باید زمینه سازی برای تعیین نوع سرمایه گذاری نمود بلکه باید محاسبه کرد که بازای هر بیکار قرار است چقدر سرمایه گذاری شود و وقتی سرمایه مورد نیاز بیش از سه برابر سرمایه ی فعلی در گردش است و وقتی خامنه ای سرداران سپاه و همه ی رانت خواران و دزدان و چپاولگران حاکم به همه ی دنیا فحش داده و برای حفظ خود دائما با دخالت در این یا آن کشور مداخله کرده و تروریسم دولتی را تقویت کرده اند و وقتی سپاه و قوه ی قضائیه شهروندان سایر کشورها را به گروگان می گیرد نه تنها از دست روحانی که از دست خود خامنه ای هم کاری ساخته نیست زیرا هیچ کله خری هم حتی حاضر نیست سرمایه اش را وارد چنین کشوری نماید . کشوری که توسط دراکولاها و دایناسورها اداره می شود . از اینرو تا زمانی که جمهوری اسلامی هست شرایط اقتصادی و بحران اقتصادی نه تنها بهبود نخواهد یافت که هر چه بیشتر کشور رو به انحاط و ویرانی بیشتری حرکت خواهد کرد . حاکمان هم نفت می فروشند و در کشورهای دیگر بزرگراه و های وی می سازند تا در صورت کوتاه شدن دستشان از غارت بدان کشورها در سایه ی اربابانشان رحل اقامت گزینند .

  • میرزا

    با وجود مدیریت امیدوار، باحال و انقلابی که بالا سر همه حاکم مطلق است و از برکت رهبریش ایران بهشت شده و با سرعت سرسام آور در همه زمینه ها پیش میرود، مدیریت ناامید و بی حال و غیرانقلابی جایی ندارد. مگر شورای نگهبان مرده است که بگذارد ؟