ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مردم سوریه دیگر اسد را نمی‌خواهند»

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته که ایالات متحده باور ندارد که مردم سوری دیگر بشر اسد را به عنوان رییس جمهوری خود بخواهند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته که ایالات متحده باور ندارد که مردم سوری دیگر بشر اسد را به عنوان رییس جمهوری خود بخواهند.

بشار اسد − پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از او باعث تداوم قدرتش شد.
بشار اسد − پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از او باعث تداوم قدرتش شد.

نیکی هالی که درباره گفته‌های چند روز قبل وزیر خارجه آمریکا رکس تیلرسون توضیح داده است. او گفته که منظور تیلرسون این نبوده که آمریکا اسد را در انتخابات بعدی سوریه به عنوان کاندیدا خواهد پذیرفت.

تیلرسون در سفرش به ترکیه گفته بود که مردم سوریه درباره اسد تصمیم‌ خواهند گرفت.

هالی گفته: «ما فکرنمی‌کنیم که مردم دیگر اسد را بخواهند. ما علاقه‌ای به اسد نداریم. این را به روشنی گفته‌ایم. ما معتقدیم که او دشمن صلح است. او یک جنایتکار جنگی است. آنچه او با مردم خود انجام داده چندش‌آور است.»

هالی و تیلرسون روز پنج شنبه گذشته به دلیل اظهارات‌شان درباره تغییر اولویت‌های آمریکا در مورد کنار رفتن اسد از قدرت به دنیال شش سال جنگ داخلی مورد انتقاد قرار گرفته بودند.

هالی روز پنج شنبه به خبرنگاران گفته بود: «ما محل نبرد خود را انتخاب می‌کنیم و وقتی به این موضوع نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اولویت ما دیگر این نیست که بنشینیم و بر رفتن اسد تمرکز کنیم.»

اما روز یکشنبه، این گفته‌ها تغییر کرد و هالی به شبکه ای بی سی گفت:‌ «اسد همیشه اولویت ماست. ایالات آمریکا می‌خواهد که عدالت در مورد او اجرا شود.»

درگیری‌های میان اسد و مخالفانش در سال ۲۰۱۱ به حنگ داخلی در این کشور ختم شد و دولت اسلامی (داعش) از این جنگ داخلی برای ایجاد آشوب در عراق و سوریه استفاده کرد. به دنبال این جنگ، ۲۲ میلیون نفر آواره و ۴۰۰ هزار نفر کشته شدند.

بشار اسد در سال‌های اخیر به روسیه نزدیک‌تر شده است.

کاخ سفید روز جمعه گفته بود که اکنون تمرکز آمریکا بر نبرد با داعش است.

اما هالی روز دوشنبه سوم آوریل گفته که هدف آمریکا اکنون این است که داعش را شکست دهد: «نمی‌دانم که آیا در این زمینه با اسد هم وارد گفت و گو خواهیم شد یا نه.»

او اضافه کرده: «ممکن است رییس جمهوری طور دیگری فکر کند یا این سیاست تغییر یابد. اما در حال حاضر اسد شخص اولی نیست که ما بخواهیم با او صحبت کنیم.»

او گفت که آمریکا از گفت‌وگوهای صلح سازمان ملل در این زمینه حمایت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    مردم خیلی چیزها نمی خواهند 1- دروغ رسانه ها را 2-ولایت فقیهی آمریکا را در دنیا3-فروش اسلحه به تروریست ها و عربستان توسط یانکی ها و انگلیسی ها را4-حمایت از سیستم آپارتاید و کودک کش اسرائیل را5-انقلاب و کودتا کردن در کشورهای دیگر توسط کشورهای استعمارگر را6-پول شویی و تجارت سکس و مواد مخدر توسط همین کشورها را7-نادان فرض کردن مردم را8-لشگرکشی به کشورهای دیگر را9-دوگانه رفتن کردن با هر چیزی را

  • میرزا

    مردم سوریه کی اسد را میخواستند که اکنون "دیگر نمی خواهند" !؟ تجربه تلخ ما ایرانیان هم ثابت کرده که چنین حاکمانی بزور سرنیزه (در کشورهای نفت خیز با پول نفت خام) و با پشتیبانی خارجی بر مردم حکومت میکنند. چیزی بنام خواست مردم مطرح نیست.

  • جواد

    به اون یانکی بگو به تو چه

  • مصطفی

    آنچه او با مردم خود انجام داده چندش‌آور است. بهترین توصیفی که درباره این موجود (اسد) تا بحال شنیده ام.