ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در صورت به‌رسميت شناختن دولت فلسطين عباس کنار می‌کشد

<p>محمود عباس اعلام کرد در صورت عملی شدن اهداف سياسی آينده&zwnj;اش از مقام خود کناره&zwnj;گيری خواهد کرد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش رويترز، محمود عباس، رئيس دولت خودگردان فلسطين در گفت&zwnj;وگو با روزنامه ايتاليايی لا رپوبليکا در همين رابطه گفت مهم&zwnj;ترين هدف وی ايجاد دولتی مستقل در فلسطين است.</p> <p><br /> عباس گفت: &laquo;همين&zwnj;که انتخاب شدم برنامه من اين بود: بهبود شرايط امنيتی، اقتصادی و توسعه اجتماعی، مصالحه فلسطينی&zwnj;ها و استقلال کشور ما.&raquo;</p> <p><br /> عباس که پيش از ديدار از ايتاليا با اين روزنامه سخن می&zwnj;گفت، افزود: &laquo;دستيابی به همه اين&zwnj;ها در اين سال امکان&zwnj;پذير است. پس از آن من کناره&zwnj;گيری خواهم کرد.&raquo;</p> <p><br /> محمود عباس در اين گفت&zwnj;وگو بار ديگر تأکيد کرد که اکنون مقامات فلسطينی در نظر دارند طرح شناسايی رسمی دولت فلسطين را در ماه سپتامبر آينده در نشست عمومی سازمان ملل متحد مطرح سازند.</p> <p><br /> شامگاه چهارشنبه هفتم ارديبهشت&zwnj;ماه جاری اعلام شد که فتح و حماس به اختلافات ديرينه خود پايان داده&zwnj;اند و به زودی &laquo;دولت انتقالی با هدف&zwnj;های مشخص&raquo; تشکيل می&zwnj;دهند.</p> <p><br /> اين پيمان دوستی با ميانجی&zwnj;گری حکومت جديد مصر صورت گرفت و دولت اين کشور بيانيه&zwnj;ای در اين&zwnj;باره منتشر نمود. فتح در کرانه غربی رود اردن حاکم است و حماس در غزه حکومت می&zwnj;کند.</p> <p><br /> اين توافق به شدت از سوی ائتلاف حاکم بر اسرائيل محکوم شد و نتانياهو خطاب به محمود عباس گفت &laquo;يا صلح با اسرائيل را برگزيند يا توافق با حماس را.&raquo;</p> <p><br /> آخرين دور مذاکرات صلح اسرائيل و فلسطين که سپتامبر سال گذشته آغاز شد با ادامه شهرک&zwnj;سازی&zwnj;های اسرائيل در کرانه غربی رود اردن متوقف شد. نمايندگان فلسطين اعلام کرده بودند که در صورت ادامه شهرک&zwnj;سازی&zwnj;های اسرائيل مذاکرات صلح را ترک خواهند کرد. </p> <p><br /> رويترز همچنين خبر داد يک جوان ۱۷ ساله فلسطينی که در جريان تظاهراتی در بيت&zwnj;المقدس (اورشليم) بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بود، امروز درگذشت.</p> <p><br /> اين جوان روز گذشته در اعتراضات خيابانی در محله پر&zwnj;آشوب سيلوان زخمی و سپس به بيمارستان منتقل شد.</p> <p><br /> در اين محله فلسطينيان با پرتاب سنگ با پليس اسرائيل درگير شده بودند.</p> <p><br /> امروز در تشييع پيکر اين جوان ده&zwnj;ها نفر با نيروهای امنيتی اسرائيل درگير شدند و بازداشت&zwnj;های متعددی صورت گرفت.<br /> &nbsp;</p>

محمود عباس اعلام کرد در صورت عملی شدن اهداف سياسی آينده‌اش از مقام خود کناره‌گيری خواهد کرد.

به گزارش رويترز، محمود عباس، رئيس دولت خودگردان فلسطين در گفت‌وگو با روزنامه ايتاليايی لا رپوبليکا در همين رابطه گفت مهم‌ترين هدف وی ايجاد دولتی مستقل در فلسطين است.

عباس گفت: «همين‌که انتخاب شدم برنامه من اين بود: بهبود شرايط امنيتی، اقتصادی و توسعه اجتماعی، مصالحه فلسطينی‌ها و استقلال کشور ما.»

عباس که پيش از ديدار از ايتاليا با اين روزنامه سخن می‌گفت، افزود: «دستيابی به همه اين‌ها در اين سال امکان‌پذير است. پس از آن من کناره‌گيری خواهم کرد.»

محمود عباس در اين گفت‌وگو بار ديگر تأکيد کرد که اکنون مقامات فلسطينی در نظر دارند طرح شناسايی رسمی دولت فلسطين را در ماه سپتامبر آينده در نشست عمومی سازمان ملل متحد مطرح سازند.

شامگاه چهارشنبه هفتم ارديبهشت‌ماه جاری اعلام شد که فتح و حماس به اختلافات ديرينه خود پايان داده‌اند و به زودی «دولت انتقالی با هدف‌های مشخص» تشکيل می‌دهند.

اين پيمان دوستی با ميانجی‌گری حکومت جديد مصر صورت گرفت و دولت اين کشور بيانيه‌ای در اين‌باره منتشر نمود. فتح در کرانه غربی رود اردن حاکم است و حماس در غزه حکومت می‌کند.

اين توافق به شدت از سوی ائتلاف حاکم بر اسرائيل محکوم شد و نتانياهو خطاب به محمود عباس گفت «يا صلح با اسرائيل را برگزيند يا توافق با حماس را.»

آخرين دور مذاکرات صلح اسرائيل و فلسطين که سپتامبر سال گذشته آغاز شد با ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائيل در کرانه غربی رود اردن متوقف شد. نمايندگان فلسطين اعلام کرده بودند که در صورت ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائيل مذاکرات صلح را ترک خواهند کرد.

رويترز همچنين خبر داد يک جوان ۱۷ ساله فلسطينی که در جريان تظاهراتی در بيت‌المقدس (اورشليم) بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بود، امروز درگذشت.

اين جوان روز گذشته در اعتراضات خيابانی در محله پر‌آشوب سيلوان زخمی و سپس به بيمارستان منتقل شد.

در اين محله فلسطينيان با پرتاب سنگ با پليس اسرائيل درگير شده بودند.

امروز در تشييع پيکر اين جوان ده‌ها نفر با نيروهای امنيتی اسرائيل درگير شدند و بازداشت‌های متعددی صورت گرفت.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.