ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی مغازه‌های منطقه سرباز در اعتراض به بازداشت فضل‌الرحمن کوهی، امام جمعه پشامگ

در ادامه اعتراض‌ها به بازداشت مولوی فضل‌الرحمن کوهی، امام جمعه اهل سنت پشامگ، تاجران و مغازه‌داران سرباز در روستاهای سرباز و شهر کلات مغازه‌های خود را بسته‌اند.

تجار و مغازه‌داران منطقه سرباز در استان سیستان و بلوچستان، مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند. این اقدام در اعتراض به بازداشت مولوی فضل‌الرحمن کوهی صورت گرفته است. فضل‌الرحمن کوهی، امام جمعه پشامگ، روز دوشنبه ۱۴ فروردین به دنبال احضار به دادگاه ویژه روحانیت در شهر مشهد بازداشت شده است.

مولوی فضل‌الرحمن کوهی، امام جمعه بازداشت‌شده پشامگ

کمپین فعالین بلوچ گزارش کرده است که در ادامه اعتراض‌ها به بازداشت مولوی فضل‌الرحمن کوهی، تاجران و مغازه‌داران سرباز در روستاهای سرباز و شهر کلات مغازه‌های خود را بسته‌اند: «بنابر گزارش‌های رسیده بسیاری از مغازه‌داران شهر سرباز کلات، راسک، جکیگور، بیدلد، نصیرآباد و …، در ادامه اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها به بازداشت امام جمعه پشامگ، اقدام به تعطیلی و بستن مغازه‌های خود کرده‌اند.»

به دنبال بازداشت فضل‌الرحمن کوهی، گروهی از مردم سرباز روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اعتراض به این اقدام تجمع اعتراضی برگزار کردند. در جریان این اعتراض‌ها جاده ترانزیتی سرباز - چابهار نیز مسدود شد:

دادگاه ویژه روحانیت مشهد روز چهارشنبه ۹ فروردین در تماس با مولوی فضل‌الرحمن کوهی، امام جمعه پشامگ، از او خواست که روز دوشنبه ۱۴ فروردین خود را به این دادگاه معرفی کند.

پس از مراجعه فضل‌الرحمن کوهی به این دادگاه، بازجویی‌ها از او آغاز شده است و تا پایان وقت اداری ادامه داشته است. بعد از پایان وقت اداری به همراهان این روحانی اهل سنت گفته شده است: «بروید! مولوی مهمان ماست و انتظار شما در اینجا برای‌تان گران تمام می‌شود.»

پس از انتشار خبر بازداشت فضل‌الرحمن کوهی، صدها نفر از ساکنان شهرستان سرباز صبح سه‌شنبه ۱۵ فروردین با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان خواستار آزادی این روحانی اهل سنت شدند.

همچنین ۲۰۰‌نفر از روحانیان اهل سنت هم با تجمع در مقابل ساختمان دادگاه ویژه روحانیت مشهد خواستار آزادی فضل‌الرحمن کوهی شده‌اند.

کوهی از روحانیان برجسته اهل سنت در بلوچستان است که در سخنرانی‌هایش از مسئولان جمهوری اسلامی به دلیل تضییع حقوق اقلیت‌‌ها به شدت انتقاد کرده است.

این روحانی اهل سنت که پیش از این نیز بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار شده است، مرداد ماه سال گذشته در واکنش به اعدام گروهی از زندانیان عقیدتی اهل سنت، اعدام جمعی را «صفت فرعونیان» و «خیانت به ملت» دانسته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.