ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس یک فرد مظنون به حمله به مرکز استکهلم را دستگیر کرده است

در مرکز استکهلم کامیونی به داخل جمعیت راند. تاکنون مرگ چهار نفر و زخمی شدن ۱۵ نفر تأیید شده. نخست‌وزیر سوئد این حمله را یک حمله تروریستی می‌داند. فرد مظنونی در این رابطه دستگیر شده است.

یک وسیله نقلیه جمعه ۷ آوریل/ ۱۸ فروردین در مرکز استکهلم، پایتخت سوئد به داخل جمعیت راند. در این حادثه که نخست‌وزیر سوئد می‌گوید "تروریستی" به نظر می‌آید، تا کنون چهار نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند. پلیس می‌گوید فرد مظنون به دست داشتن در این حمله را در منطقه مارشتا در شمال استکهلم دستگیر کرده است.

تصویری که پلیس سوئد از فرد مظنون به این حمله منتشر کرده است.

رادیو سوئد می‌گوید تا کنون چهار تن در این حادثه کشته شدند. پلیس سوئد هم تأیید کرد که این حادثه چهار کشته و ۱۵ زخمی برجا گذاشته است.

سازمان اطلاعات سوئد تأیید کرده که این یک حمله بوده اما انگیزه آن مشخص نیست.

استفان لوون، نخست وزیر سوئد می‌گوید شواهد حاکی از یک حمله تروریستی است.

پلیس سوئد ساعاتی پس از این حادثه تصویری از مظنون این حمله را منتشر کرد اما جزئیاتی از هویت این فرد هنوز منتشر نشده است. پلیس می‌گوید عامل این حمله را دستگیر کرده است.

A police man in a gas mask operates at the scene where a truck crashed into the Ahlens department store at Drottninggatan in central Stockholm, April 7, 2017. / AFP PHOTO / TT NEWS AGENCY AND TT News Agency / Jessica GOW / Sweden OUT

پلیس از مردم خواسته تا در خانه‌های خود بمانند بنابر گزارش‌ها وسیله نقلیه یک کامیون بود که پس از برخورد به یک فروشگاه متوقف شد. از محل برخورد این کامیون دود غلیظی بلند شده بود.

بر اساس خبرهایی که رسانه‌های سوئد منتشر کرده‌‌اند، کامیونی که از آن برای حمله استفاده شد، دزدیده شده بود. مدیر ارتباطات شرکت آبجوسازی که کامیون به آن تعلق دارد گفته است راننده برای توزیع محموله خود کامیون را ترک کرده بود که ناگهان یک نفر پشت فرمان می‌پرد و کامیون را می‌دزدد.

محل این واقعه خیابان "دروتنینگ گاتان" در استکهلم از جمله مراکز خرید و پر رفت و آمد است. پلیس محل حادثه و خیابان‌های اطراف آن را مسدود کرده و تمام ایستگاه‌های مترو، کاخ پادشاهی و پالمان هلند را بسته است. تمام سالن‌های سینماها و تئاترهای استکهلم نیز تعطیل اعلام شدند. راه‌آهن سوئد هم حرکت تمام قطارها به استکهلم و از استکهلم به شهرهای دیگر را متوقف کرده است.

استفان لوون، نخست وزیر سوئد می‌گوید شواهد حاکی از یک حمله تروریستی است

کارل گوستاف شانزدهم، پادشاه سوئد در وب‌سایت خانواده سلطنتی نوشته با نگرانی وقایع استکهلم را دنبال می‌کند. او با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

در حال حاضر شمار زیادی از نیروهای امنیتی و امدادی در محل حمله حاضر شده‌اند.

در ماه‌های گذشته چند عملیات تروریستی مشابه با خودرو توسط عوامل گروه «دولت اسلامی» (داعش) در اروپا انجام شده است.

۱۴ ژوئیه / ۲۴ تیر سال گذشته یک مرد تونسی‌تبار به نام حمد لهویج بوهلال با یک کامیون به جمعیتی که برای جشن روز ملی فرانسه در نیس جمع شده بودند حمله کرد. در این حمله دست‌کم ۸۴  نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

محل حادثه از مراکز پر رفت و آمد و تجاری استکهلم است

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی فردی به نام انیس عامری با کامیون به جمعیت حاضر در بازار کریسمس برلین راند و ۱۲ نفر را کشت. در ۲۲ مارس/ ۲ فروردین سال جاری نیز فردی به نام خالد مسعود در لندن با یک خودرو به پیاده‌رو پل وستمینستر در کنار پارلمان بریتانیا وارد شد، عده‌ای را زیر گرفت و یک مأمور پلیس را هم با چاقو به قتل رساند و خود با گلوله پلیس از پای درآمد. در جریان این حمله پنج نفر از جمله یک مأمور پلیس کشته شدند.

مسوولیت تمامی این عملیات تروریستی را داعش برعهده گرفته است.

رویترز نوشته است که در سال ۲۰۱۰ شبکه القاعده، که زمانی افراد داعش نیز در این شبکه بودند از هواداران خود خواسته بود که از کامیون به‌عنوان سلاح استفاده کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هرمز

    طفلک ترامپ چند وقت پیش وقوع چنین حادثه ددمنشانه ای را در سوئد پیش بینی کرد. یعنی گفت اتفاق افتاده. همه بهش خندیدند گفتند سوئد را با یک کشور دیگر عوضی گرفته. حالا بیا و تماشا کن