ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران الجزایر در اعتراض به سرکوب‌ها اعتصاب سرتاسری می‌کنند

هدف اتحادیه کارگران برق و گاز الجزایر از اعتصاب سرتاسری این است که شرکت ملی «سونل‌غاز»، کارفرمای بیش از ۸۷ هزار کارگر الجزایری، به سرکوب فعالان اتحادیه‌های کارگری پایان دهد.

اتحادیه کارگران برق و گاز الجزایر از برنامه خود برای یک اعتصاب سرتاسری سه‌روزه خبر داد.

کارگران برق و گاز الجزایر اعتصاب سرتاسری برگزار می‌کنند ـ عکس تزیینی

اتحادیه جهانی کارگران صنعتی در وبسایت خود خبر داد که اتحادیه کارگران برق و گاز الجزایر، یکی از اعضای وابسته این اتحادیه جهانی در روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳ آوریل دست به اعتصابی ملی خواهد زد.

اتحادیه جهانی کارگران صنعتی (IndustriALL Global Union) یک اتحادیه کارگری در سطح جهانی است که ۱۲ ژوئن ۲۰۱۲ در کپنهاگ بنیان نهاده شد.

اتحادیه جهانی کارگران صنعتی از ترکیب سه اتحادیه جهانی پیش از آن، یعنی فدراسیون بین‌المللی کارگران فلزکار، فدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگران صنایع شیمیایی، انرژی، معدن و صنایع عام و فدراسیون بین‌المللی کارگران نساجی و چرم به وجود آمد. این اتحادیه طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۵ نمایندگی بیش از ۵۰ میلیون کارگر را در بیش از ۱۴۰ کشور برعهده داشته‌است.

هدف اتحادیه کارگران برق و گاز الجزایر از اعتصاب سرتاسری این است که شرکت «سونل‌غاز»، کارفرمای بیش از ۸۷ هزار کارگر الجزایری، به سرکوب فعالان اتحادیه‌های کارگری پایان دهد و از آزار و اذیب نمایندگان اتحادیه‌ها در این شرکت دست بردارد.

سونل‌غاز نام شرکت دولتی توزیع برق و گاز الجزایر است که ۱۹۶۹ و در پی استقلال این کشور از استعمار فرانسه تأسیس شد.

کارگران سونل‌غاز در ماه مارس اعتصابی مسالمت‌آمیز را تحت عنوان اعتصاب «عزت و کرامت» ترتیب دادند، اما این اعتراض با خشونت نیروهای امنیتی مواجه شد. در جریان سرکوب این اعتصاب ۴۰۰ تن از جمله رهبران اتحادیه کارگران برق و گاز بازداشت شدند. اگرچه بازداشت‌شدگان به تدریج آزاد شده‌اند، اما بسیاری از آنها گزارش دادند که پلیس در بازداشت کتک‌شان زده‌است.

۳۱ مارس نیز نیروهای پلیس از ورود ۲۰۰ فعال اتحادیه‌ای به جلسه اتحادیه کارگران برق و گاز ممانعت به عمل آوردند و مخفیانه از آنها فیلم و عکس تهیه کردند. در همین جلسه بود که اتحادیه تصمیم گرفت تا اعتصابی ملی را در دومین شرکت بزرگ الجزایر ترتیب دهد.

این اتحادیه در بیانیه خود می‌نویسد که «ما بار دیگر از حکومت می‌خواهیم تا مداخله کند و به تخطی روزمره نیروهای پلیس از قوانین پایان بخشد و بر رسمیت‌داشتن اتحادیه‌های کارگری در الجزایر صحه بگذارد و به تعهدات بین‌المللی خود برای رسیدن به تکثر اتحادیه‌های کارگری و دموکراسی واقعی در الجزایر احترام بگذارد.»

اتحادیه کارگران برق و گاز الجزایر ۳۰ هزار کارگر را در ۲۷ مکان متفاوت در الجزایر سازماندهی کرده و خواهان برگزاری پر شور دومین «اعتصاب عزت و کرامت» شده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    دمتون گرم، فقط همبستگی و اتحاد است که انسان را به خواسته های خود می رساند فقط مردم ایران هستند که نزدیک به 40 سال در اسارت و بردگی آخوندهای مفت خور و دزد و ریاکار هستند، ای ملت خفته و افسرده و غمگین ایران بردگی کافی است کمی خرد و غیرت و ووووووووووو همبستگی و یکی شدن چاره کار است