ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خرس قهوه‌ای به یک قرقبان منطقه حفاظت‌شده مهلوستان حمله کرد

یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده مهلوستان به یک قرقبان ۴۲ هجوم برده بود و او را از ناحیه دست، ران و سینه زخمی کرد. نجات از چنگال این خرس نیم ساعت به طول انجامیده.

علی دادور، قرقبان کوهرنگی که به دنبال حمله یک خرس مصدوم شده بود سرانجام به بیمارستان منتقل شد.

یک خرس قهوه‌ای ایران

یک خرس قهوه‌ای جمعه ۱۸ فروردین در منطقه حفاظت‌شده مهلوستان به این قرقبان ۴۲ هجوم برده بود و او را از ناحیه دست، ران و سینه زخمی کرد.

به گزارش ایلام پویا دو قرقبان در هنگام گشت زنی بودند که یک قلاده خرس در منطقه جنگلی «نوکول کناره» در محدوده منطقه قرق شده «دینار کوه» به آنها حمله می‌کند.

بر اساس این گزارش تلاش این قرقبانان برای نجات از چنگال این خرس نیم ساعت به طول انجامیده. نهایتاً با وجود زخمی شدن علی دادور، آنها از چنگ این خرس گریخته‌اند.

خبرهای اولیه از وخامت حال علی دادور حکایت می‌کرد. به همین خاطر مسئولان تقاضای هلی‌کوپتر کردند اما به سبب تاریکی هوا و سخت‌گذر بودن منطقه امداد هوایی میسر نشد. سرانجام امدادگران محلی و یک پزشکیار به منطقه اعزام شدند و ناچار شب اول برای اقدامات اولیه درمانی، او را به داخل یک غار منتقل کردند.

نهایتاً او با یک هلی‌کوپتر از کوهرنگ به فرودگاه شهرکرد و از آنجا به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

اکنون محسن ابراهیمی، مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری حال عمومی این قرقبان را رضایت‌بخش توصیف کرده است.

قرقبان از نیروهای مردمی حفاظت از منابع طبیعی به شمار می‌آیند.

فرماندار کوهرنگ می‌گوید در منطقه حفاظت شده مهلوستان  ۲۰ قرقبان محلی وظیفه حفاظت از که گونه نادر کرفس کوهی را بر عهده دارند تا بتوانند ضمن حفظ این گونه نادر  بذر آن را در منطقه تکثیر کنند.

در چند سال اخیر جمعیت خرس‌های قهوه‌ای در این منطقه افزایش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.