ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی و پوتین در تماس تلفنی حمله آمریکا را محکوم کردند

کرملین در بیانیه‌ای یکشنبه ۹ آوریل اعلام کرد که روحانی و پوتین به درخواست تهران مکالمه‌ای تلفنی داشته‌اند و مشترکاً «اقدامات خصمانه ایالات متحده علیه سوریه» را محکوم کردند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود به گفت‌و‌گو درباره حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه پرداخت.

روحانی و پوتین در تماس تلفنی خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شدند

به گزارش «رویترز»، کرملین در بیانیه‌ای یکشنبه ۹ آوریل اعلام کرد که روحانی و پوتین به درخواست تهران مکالمه‌ای تلفنی داشته‌اند.

بنابر بیانیه کرملین، آن دو مشترکاً «اقدامات خصمانه ایالات متحده علیه سوریه» را محکوم کردند و مغایر با قوانین بین‌المللی دانستند.

رئیس‌جمهورهای ایران و روسیه همچنین خواهان بررسی بی‌طرفانه «حادثه شیمیایی» در استان ادلب سوریه شدند و گفتند که برای تعمیق همکاری در جهت مبارزه با «تروریسم» آمادگی دارند.

بامداد جمعه هفتم آوریل /۱۸ فروردین، ارتش ایالات متحده برای نخستین بار پس از شروع جنگ داخلی سوریه به نیروهای ارتش این کشور حمله کرد. آمریکا ۵۹ موشک کروز «توماهاوک» را به سمت پایگاه هوایی «الشعیرات» واقع در استان حمص شلیک کرد.

این حمله در واکنش به حمله شیمیایی رخ‌داده در شهر خان شیخون در استان ادلب انجام گرفت که در آن صدها تن کشته و زخمی شدند. ایالات متحده بشار اسد را مسئول این حمله می‌داند و مدعی است حمله شیمیایی به خان شیخون از پایگاه هوایی «الشعیرات» هدایت شده بود.

پس از حمله آمریکا تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن بالا گرفته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.