ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: حمله آمریکا به سوریه خطای راهبردی بود

خامنه‌ای حمله موشکی آمریکا به سوریه را «جنایت و تجاوز» دانست، اما گفت که آمریکا توان چنین حمله‌ای را به ایران ندارد. او حملات تروریستی در اروپا را نتیجه حمایت از گروه‌های تکفیری خواند.

علی خامنه‌ای در رابطه با شدت‌گرفتن بحران سوریه به انتقاد از آمریکا و دولت‌های اروپایی پرداخت و گفت که «خطر گروه‌های تکفیری در آینده گریبان آمریکایی‌ها را خواهد گرفت.»

حمله موشکی آمریکا به سوریه

علی خامنه‌ای، رهبر ایران یکشنبه ۲۰ فروردین در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح به جنگ سوریه پرداخت و گفت که «دولت‌های ریاکار اروپایی که امروز در قضیه سوریه مدعی استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستند» به صدام علیه ایران سلاح شیمیایی داده‌اند.

بامداد جمعه هفتم آوریل /۱۸ فروردین، ارتش ایالات متحده برای نخستین بار پس از شروع جنگ داخلی سوریه به نیروهای ارتش این کشور حمله کرد. آمریکا ۵۹ موشک کروز «توماهاوک» را به سمت پایگاه هوایی «الشعیرات» واقع در استان حمص شلیک کرد.

این حمله در واکنش به حمله شیمیایی رخ‌داده در شهر خان شیخون در استان ادلب انجام گرفت که در آن صدها تن کشته و زخمی شدند. ایالات متحده بشار اسد را مسئول این حمله می‌داند و مدعی است حمله شیمیایی به خان شیخون از پایگاه هوایی «الشعیرات» هدایت شده بود.

علی خامنه‌ای حمله موشکی آمریکا به سوریه را «جنایت، تجاوز، تخطی و تعدی» دانست، اما گفت که آمریکا توان چنین حمله‌ای را به جایی مثل ایران ندارد.

خامنه‌ای ادامه داد که ایران «نشان داده‌است که با اینگونه حرف‌های بی‌ربط و کارهای غلط از میدان به در نمی‌رود.»

او حمله موشکی آمریکا را یک «اشتباه و خطای راهبردی» دانست و گفت که آمریکا «در حال تکرار خطای گذشتگان خود» است.

اشاره رهبر ایران به دولت‌های قبلی در واشنگتن است. پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری میلیونر و جمهوری‌خواه، برخی از مقام‌های ایرانی و تحلیلگران محافظه‌کار این کشور تصور می‌کردند که می‌توان رابطه بهتری با او برقرار کرد.

علی خامنه‌ای، در سخنانی همچون ادعاهای جنجالی دونالد ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی‌اش گفت که «مسئولان قبلی آمریکا داعش را به‌وجود آوردند یا به آن کمک کردند». ترامپ هم گفته بود اوباما و هیلاری کلینتون «بنیانگذاران داعش» هستند.

اما خامنه‌ای دولت ترامپ را نیز در جبهه داعش دانست و گفت که «مسئولان کنونی نیز در حال تقویت داعش یا گروهی نظیر آن هستند.»

او همچنین گفت که وقوع عملیات تروریستی در اروپا نتیجه «غلطی که در تقویت تکفیری‌ها انجام داد» است و ادعا کرد که در اروپا «مردم در خانه و خیابان امنیت ندارند.»

او هشدار داد که بالاخره «خطر این گروه‌ها گریبان آمریکایی‌ها را خواهد گرفت.»

در ماه‌های اخیر چندین حمله تروریستی طرفداران داعش شهرهای اروپای غربی را هدف قرار داده‌است.

پیش از خامنه‌ای، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی ارائه داد و گفت که نیروهای مسلح ایران در سال گذشته علاوه بر تقویت آمادگی‌های دفاعی و هجومی، به «ایجاد و ارتقای امنیت پایدار» و «تعمیق نفوذ راهبردی انقلاب اسلامی» دست یافته است.

ایران در جنگ با گروه «دولت اسلامی» (داعش) در عراق حضور دارد و در سوریه نیز به حمایت از اسد در برابر گروه‌های مخالف مسلح می‌پردازد. دولت‌های غربی و حوزه خلیج فارس، ایران را متهم می‌کنند که در بحرین به شورشیان شیعه تسلیحات و تجهیزات می‌رساند و حامی اصلی حوثی‌ها در یمن است.

فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه نظامی و امنیتی ایران تا کنون چندین بار گفته‌اند که ایران برای دفاع از مرزهایش در خارج از آنها وادار به جنگ شده‌است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دلسرد

    چه مودب شده. خامنه ای. مثل اینکه فهمیده زمین سفته

  • ادوارد آوانسیان

    شایدمنظ ور خامنه ای از خطا خواندن راهبرد سیاسی امریکا در پرتاپ موشک به پایگاه های هوائی سوریه ؛ دلسوزی پدرانه ایشان در مورد اسرائیل است !!. فرودگاه های سوریه به خصوص فودگاه ( مزء ) ؛ بهترین محل شناسائی محموله راکت و رادار ارسالی ایران به وسیله هواپیما و سپس انتقال آن به کامیونها به مقصد لبنان است . در نقطه انتقال به کامیونها است که ماهواره های اسرائیلی نوع سلاح را تشخیص میدهند و سپس شکاریهای اسرائیلی در آسمان لبنان آنها را شکار میکنند . در طول راه فرودگاه تا مقصد لبنان ؛ کامیونها میتوانند در امواج وسیع وسائل نقلیه خود را استتار نماید !!!. اما منظور ایشان اینچنین نیست !. خامنه ای پیام میدهد که کوتاه کردن دست ما در سوریه میتواند به درگیری مستقیم حرب الله با اسرائیل بیانجامد . و روسیه دخالت خواهد کرد . آیا چنین است ؟ خواهیم دید .