ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمايندگان مجلس از دولت احمدی‌نژاد شکايت کردند

<p>شماری از نمايندگان مجلس به دليل &laquo;خودداری دولت از اجرای قوانين&raquo; از دولت محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران شکايت کرده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>فاضل موسوی از اعضای کميسيون اصل ۹۰ مجلس ايران به خبرگزاری فارس گفته است در اين شکايت که به امضای ۱۲ نماينده مجلس رسيده، ۵۰ مورد از &laquo;تخلفات دولت&raquo; مطرح شده است.</p> <p><br /> این &laquo;تخلفات&raquo; که جزییات آن اعلام نشده برای رسيدگی به کميسيون اصل ۹۰ مجلس ارسال شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين کميسون بر پايه اصل ۹۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران در مجلس تشکيل شده است.</p> <p><br /> اصل ۹۰ قانون اساسی ايران می&zwnj;گويد: &laquo;هرکس شکايتی از طرز کار مجلس يا قوه مجريه يا قوه قضائيه داشته باشد، می&zwnj;تواند شکايت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند.&raquo;</p> <p><br /> فاضل موسوی افزوده است: &laquo;در تاريخ نهم اسفند سال گذشته تعدادی از نمايندگان با استناد به ماده ۲۳۳ آئين&zwnj;نامه داخلی مجلس، شکايتی را از دولت به دليل تخلفات دولت به هيأت رئيسه ارائه دادند که &zwnj;حدود ۱۰ ارديبهشت ماه اين شکايت از طريق هیأت رئيسه به کميسيون اصل ۹۰ مجلس ارجاع شد و کميسيون اصل ۹۰ هم موظف است که حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز، وارد بودن شکايت و يا وارد نبودن شکايت را طی نامه&zwnj;ای به هیأت رئيسه اعلام کند.&raquo;</p> <blockquote> <p>فاضل موسوی از اعضای کميسيون اصل ۹۰ مجلس ايران گفته است در اين شکايت که به امضای ۱۲ نماينده مجلس رسيده، ۵۰ مورد از &laquo;تخلفات دولت&raquo; مطرح شده است</p> </blockquote> <p>وی گفت مهلت تعيين شده برای بررسی شکايت ۱۰ روز کاری است ولی چون مجلس هم&zwnj;اکنون در تعطيلی به سر می&zwnj;برد، مهلت برای بررسی اين شکايت باقی &zwnj;مانده است.</p> <p><br /> پيش&zwnj;تر نيز علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران از دولت به دليل اجرا نکردن قانون تشکيل وزارت ورزش و جوانان شکايت کرده بود.</p> <p><br /> سال گذشته نيز، دولت از اجرای قانون پرداخت تسهيلات ارزی به مترو خودداری کرد که واکنش تند نمايندگان مجلس را به دنبال داشت.</p> <p><br /> احمد توکلی يکی از نمايندگان اصولگرا و منتقد دولت، مرداد ٨٩ گفت محمود احمدی&zwnj;نژاد، گرفتار &laquo;استبداد رأی&raquo; شده و در برابر &laquo;قانون اساسی&raquo; گردن&zwnj;کشی می&zwnj;کند.</p> <p><br /> توکلی افزوده بود: &laquo;رئيس&zwnj;جمهوری به هيچ وجه حق ندارد بعد از طی اين مراحل، قانونی را که به وی جهت امضا و ابلاغ رسيده است بگويد که من آن را قانون نمی&zwnj;دانم و ابلاغ نمی&zwnj;کنم.&raquo;</p> <p><br /> تاکنون چندين بار شماری از نمايندگان مجلس از احتمال طرح سوال از رئيس&zwnj;جمهور به دليل &laquo;قانون&zwnj;گريزی&raquo; سخن گفته&zwnj;اند اما اين طرح عملی نشده است.</p> <p><br /> رضا اکرمی، نماينده تهران در مجلس آذر ماه سال گذشته گفت نمايندگان &laquo;جرأت&raquo; سوال کردن از احمدی&zwnj;نژاد را ندارند.</p> <p><br /> اکرمی گفت بسياری از نمايندگان، با طرح &laquo;سوال از رئيس&zwnj;جمهور&raquo; موافق هستند اما می&zwnj;گويند که اين طرح را به دليل آنکه &laquo;از زندگی ساقط می&zwnj;شوند&raquo;، امضا نمی&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمدی&zwnj;نژاد در جلسه هیأت دولت در روز چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت&zwnj;ماه جاری، دولت&zwnj;های نهم و دهم را &laquo;قانونمندترين دولت&zwnj;های تاريخ کشور&raquo; عنوان کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

شماری از نمايندگان مجلس به دليل «خودداری دولت از اجرای قوانين» از دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران شکايت کرده‌اند.

فاضل موسوی از اعضای کميسيون اصل ۹۰ مجلس ايران به خبرگزاری فارس گفته است در اين شکايت که به امضای ۱۲ نماينده مجلس رسيده، ۵۰ مورد از «تخلفات دولت» مطرح شده است.

این «تخلفات» که جزییات آن اعلام نشده برای رسيدگی به کميسيون اصل ۹۰ مجلس ارسال شده است.

اين کميسون بر پايه اصل ۹۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران در مجلس تشکيل شده است.

اصل ۹۰ قانون اساسی ايران می‌گويد: «هرکس شکايتی از طرز کار مجلس يا قوه مجريه يا قوه قضائيه داشته باشد، می‌تواند شکايت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند.»

فاضل موسوی افزوده است: «در تاريخ نهم اسفند سال گذشته تعدادی از نمايندگان با استناد به ماده ۲۳۳ آئين‌نامه داخلی مجلس، شکايتی را از دولت به دليل تخلفات دولت به هيأت رئيسه ارائه دادند که ‌حدود ۱۰ ارديبهشت ماه اين شکايت از طريق هیأت رئيسه به کميسيون اصل ۹۰ مجلس ارجاع شد و کميسيون اصل ۹۰ هم موظف است که حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز، وارد بودن شکايت و يا وارد نبودن شکايت را طی نامه‌ای به هیأت رئيسه اعلام کند.»

فاضل موسوی از اعضای کميسيون اصل ۹۰ مجلس ايران گفته است در اين شکايت که به امضای ۱۲ نماينده مجلس رسيده، ۵۰ مورد از «تخلفات دولت» مطرح شده است

وی گفت مهلت تعيين شده برای بررسی شکايت ۱۰ روز کاری است ولی چون مجلس هم‌اکنون در تعطيلی به سر می‌برد، مهلت برای بررسی اين شکايت باقی ‌مانده است.

پيش‌تر نيز علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران از دولت به دليل اجرا نکردن قانون تشکيل وزارت ورزش و جوانان شکايت کرده بود.

سال گذشته نيز، دولت از اجرای قانون پرداخت تسهيلات ارزی به مترو خودداری کرد که واکنش تند نمايندگان مجلس را به دنبال داشت.

احمد توکلی يکی از نمايندگان اصولگرا و منتقد دولت، مرداد ٨٩ گفت محمود احمدی‌نژاد، گرفتار «استبداد رأی» شده و در برابر «قانون اساسی» گردن‌کشی می‌کند.

توکلی افزوده بود: «رئيس‌جمهوری به هيچ وجه حق ندارد بعد از طی اين مراحل، قانونی را که به وی جهت امضا و ابلاغ رسيده است بگويد که من آن را قانون نمی‌دانم و ابلاغ نمی‌کنم.»

تاکنون چندين بار شماری از نمايندگان مجلس از احتمال طرح سوال از رئيس‌جمهور به دليل «قانون‌گريزی» سخن گفته‌اند اما اين طرح عملی نشده است.

رضا اکرمی، نماينده تهران در مجلس آذر ماه سال گذشته گفت نمايندگان «جرأت» سوال کردن از احمدی‌نژاد را ندارند.

اکرمی گفت بسياری از نمايندگان، با طرح «سوال از رئيس‌جمهور» موافق هستند اما می‌گويند که اين طرح را به دليل آنکه «از زندگی ساقط می‌شوند»، امضا نمی‌کنند.

احمدی‌نژاد در جلسه هیأت دولت در روز چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت‌ماه جاری، دولت‌های نهم و دهم را «قانونمندترين دولت‌های تاريخ کشور» عنوان کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.