ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون: در پایگاه الشعیرات سلاح شیمیایی انبار شده بود

در پاسخ به انتقادها از ناکارآمدی حمله موشکی به سوریه، پنتاگون می‌گوید واهمه داشته که با تخریب کامل پایگاه الشعیرات، مواد شیمیایی انبار شده باعث کشته شدن غیر نظامیان سوری شود.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید در پایگاه نظامی الشعیرات سوریه مقادیری سلاح شیمیایی انبار شده است.

تصاویر ماهواره‌ای پنتاگون از حمله موشکی به پایگاه الشعیرات در حمص

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان توماس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرده که به دلیل آنکه در پایگاه الشعیرات مقداری سلاح شیمایی وجود داشته، آمریکا از تخریب کامل این پایگاه صرف‌نظر کرده است.

بامداد جمعه ۷ آوریل / ۱۸ فروردین ارتش آمریکا بیش از ۵۰ موشک کروز «توماهاوک» را به سمت پایگاه هوایی الشعیرات واقع در استان حمص شلیک کرد. نیروهای روسیه هم در این پایگاه نظامی مستقر بوده‌اند. در این حمله موشکی سنگین به نیروهای روسیه آسیبی نرسید و حتی باند پرواز جنگنده‌های شکاری هم مصون ماند.

در پاسخ به انتقادها از ناکارآمدی این حمله، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می‌گوید پنتاگون واهمه داشته که با تخریب کامل پایگاه الشعیرات، مواد شیمیایی انبار شده در این پایگاه باعث کشته شدن غیر نظامیان سوری شود.

حمله موشکی آمریکا در واکنش به حمله شیمیایی به شهر خان شیخون در استان ادلب انجام شد. دولت سوریه هرگونه مشارکت در این حمله شیمیایی را تکذیب کرده است. در حالی‌که تهران و مسکو خواهان تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب شده‌اند. کشورهای غربی اعتقاد دارند که دولت اسد می‌بایست نسبت به جان شهروندان سوری مسئولیت بپذیرد.

در حمله شیمیایی به خان شیخون بیش از ۸۰ نفر کشته شدند.

ببشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.