ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوگاه پناهجویان در فرانسه به آتش کشیده شد

آتش همزمان در چندین نقطه یک اردوگاه پناهجویان در شمال فرانسه شعله‌ور شد و آن را کاملاً ویران کرد. پیش از آن بین پناهجویان درگیری‌های شدیدی رخ داده بود.

در پی درگیری بین پناهجویان افغان و کُرد در یک اردوگاه پناهجویان در شمال فرانسه، این اردوگاه به‌طور کامل در آتش سوخت.

آتش‌سوزی در اردوگاه پناهجویان در شهر گراند سنت، واقع در شمال فرانسه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ابتدا در شامگاه دوشنبه ۱۰ آوریل / ۲۱ فروردین در اردوگاه پناهجویان در شهر گراند سنت، واقع در ناحیه شمال کاله فرانسه پناهجویان کُرد عراقی و افغان با چاقو با یکدیگر درگیر شدند که به‌گفته مقامات اردوگاه، شش نفر در این درگیری‌ها زخمی شدند.

سپس اردوگاه در شعله‌های آتش سوخت و تمامی ۳۰۰ کلبه‌ چوبی آن طعمه حریق شد.

بر اساس یافته‌های اولیه مقامات، در چندین نقطه اردوگاه همزمان آتش شعله کشید. شعله‌های آتش از چندین کیلومتری اردوگاه دیده می‌شد.

اولیویه کارِمِل، مدیر ستاد شهرداری گراند سنت گفت: «ظاهراً بین آتش‌سوزی و درگیری بین پناهندگان عراقی و افغان ارتباط وجود دارد.»

بنا به گزارش‌های منتشرشده، شمار ساکنان این اردوگاه پناهجویان بین یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر است که اکنون باید به پناهگاه جایگزینی منتقل شوند.

درگیری بین پناهجویان در اردوگاه گراند سنت تا نیمه‌های شب ادامه داشت. مأموران امنیتی و پلیس تلاش کردند تا آرامش را به اردوگاه بازگردانند. برخی از آن‌ها با سنگ مورد حمله قرار گرفتند.

برونو لو رو، وزیر کشور فرانسه در نیمه ماه مارس اعلام کرده بود که قصد دارد اردوگاه پناهجویان در گراند سنت را هر چه سریع‌تر تعطیل کند. او با اشاره به درگیری‌های پناهجویان وضعیت این اردوگاه را غیر قابل دفاع دانسته بود.

اردوگاه پناهجویان در گراند سنت همین یک سال پیش بر پا شد. بسیاری از پناهجویانی که در این اردوگاه اسکان داده شدند از اردوگاه کاله، موسوم به «جنگل کاله» به این اردوگاه آمده‌اند. آن‌ها در اردوگاه کاله مدت‌های طولانی در انتظار رفتن به بریتانیا به‌سر بردند.

اکتبر سال گذشته دولت فرانسه سلسله اقدامات خود را برای تخریب اردوگاه‌های غیرقانونی پناهندگان در این کشور آغاز کرد. نخستین اردوگاهی که تخریب شد، اردوگاه کاله بود که بیش از شش هزار پناهجو در آن به‌سر می‌بردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.